Gå til innhold

Kan klone identiteten din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja, jeg tviler.

 

blir litt som anti-kopierings systemer det her. så snart signalet er sendt så kan det kopieres.

 

eneste jeg kan se er at en har en kode i rfiden, kryptert med en nøkkel som bare leser-systemet kjenner. deler av denne koden er basert på brukers biometriske data. på den måten så er brikken koblet til noe fysisk.

 

ett annet alternativ er jo å få bruker til å huske en nummerkode.

men uansett så forsvinner de praktiske egenskapene med rfid, siden en må uansett ta seg tid til å taste inn en kode eller få en finger scannet osv...

 

poenget er uansett at identifisering via bare en kilde er alt annet en sikker identifisering. på samme måte som at nyheter som stammer fra bare en kilde ikke er en verifiserbar nyhet.

 

så lenge data kan leses så kan de kopieres.

 

edit:

 

pokker, tror jeg missforsto hva simen1 mente med aktiv kryptering.

tenkte du på å bruke en kode-generator lik det visse banker bruker?

 

slik at en sender visse data inn, får dem kryptert etter en nøkkel som ligger på brikken, og får en ny sekvens spyttet ut? eller for å gjøre det enda mer likt banken, at når brikken leses så genereres svaret ut fra tiden på døgnet og andre ting?

 

problemet der der vel at rfid skal være en "selvforsynt" teknologi. alt den trenger av strøm skal den skaffe seg via radiosignalet. alternativet er at en driver å tar ut den gamle brikken og putter inn en ny med jevne mellomrom, og jeg tviler på at det hadde vært morro for de ansatte eller tilsvarende.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

"VeriChip har foreløpig ikke kommentert saken med annet enn at de ikke har hatt mulighet til å undersøke saken, og at det fortsatt er vanskeligere å stjele informasjon fra en av selskapets brikker enn å rappe lommeboka fra noen."

 

Er det nå egentlig det? Man trenger såvidt jeg skjønte bare en leser og en bærbar PC, og i identitetstyveri-øyemed, så vet ikke brukeren at den stjelt, og man må ikke ligne på et bilde på et identitetskort (evt fake bildet).

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...