Gå til innhold

Omtale av Forbidden Siren 2 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er derfor jeg likte det gamle poeng systemet mye bedre enn dette nye som dere bruker. Da viste jeg mer hvorfor spillet fikk den karakteren som det fikk, om det var lydsporet som drog ned, gameplayet eller grafikken.

 

Til tider blir jeg litt forvirret over ratingen når du ser hvor mange poeng spillet fikk. Dette er tilfelle i denne omtalen, dog bra skrevet med en touch av humor, er det forferdelig vanskelig å skjønne konklusjonen og ratinga.

Lenke til kommentar

Hva er det som er vanskelig å skjønne, helt konkret? Ville vært fint om du skrev opp ting du lurte på, slik at jeg kan ta det til etterretning. Konstruktiv kritikk er alltid velkommen. :)

 

Når det gjelder karaktersystem, så er min personlige mening at det er liten vits i å anmelde hver del av spillet separat. Forbidden Siren 2 er egentlig et bra eksempel i så måte, ettersom grafikken og lyden er bra til veldig bra, men spillopplevelsen er forvirrende og lite tilfredsstillende. Hvis man skulle bedømt hver del for seg og gitt en totalkarakter som skulle representere alle delkarakterene, ville de gode sidene trukket totalkarakteren opp og gitt et galt bilde av hvordan spillet faktisk var å spille.

 

En annen ting som går an å tenke på, er at vi har en ganske grundig forklaring på hva hver tallkarakter betyr. Så dersom man lurer på hva karakteren 4/10 innebærer, kan man klikke på karakteren og få frem følgende: "Et spill som får denne karakteren, er et noe svakt spill, med enkelte vesentlige utformingsmessige feil eller mangler. Disse spillene vil evne å underholde til en viss grad, men kan i lengden lett bli litt kjedelige."

 

Dette er altså karakteren jeg følte representerte følelsen av å spille Forbidden Siren 2 best: Det er ikke katastrofalt dårlig på noe punkt, men de dårlige elementene motarbeider kvalitetene på en slik måte at spillopplevelsen blir lite tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...