Gå til innhold

"Merom" overtar for "Yonah"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, endelig. Trist at alle som har kjøpt intel-bærbar i det siste har sagt fra seg muligheten for å benytte 64bit windows XP, Vista og Linux i alle de årene de skal eie maskina. Rart at ikke omlegginga skal gå raskere. Hele 50% kun-32bit bærbare ved lansering av Vista høres ikke bra u. Og hele 10% kun-32bit 1 år etter Vista 64bit, 2 år etter XP 64bit og 4år etter linux 64bit høres heller ikke bra ut. Yonah blir vel den aller siste kun-32bit x86-prosessoren til vanlige datamaskiner som selges i store opplag.

Lenke til kommentar

Takk hw.no!

 

Var like foer jeg trykte paa "bestill" knappen til en bearbar med core duo

 

Venter heller til merom (?) kommer.

 

Naar kommer de foerste pcene med denne prosessoren da?

 

Kanskje ikke alle som vet det men naa er det paalagt med bearbarpc i videregaaende opplearing i nordland fylkeskommune!

Lenke til kommentar
Jepp, endelig. Trist at alle som har kjøpt intel-bærbar i det siste har sagt fra seg muligheten for å benytte 64bit windows XP, Vista og Linux i alle de årene de skal eie maskina. Rart at ikke omlegginga skal gå raskere. Hele 50% kun-32bit bærbare ved lansering av Vista høres ikke bra u. Og hele 10% kun-32bit 1 år etter Vista 64bit, 2 år etter XP 64bit og 4år etter linux 64bit høres heller ikke bra ut. Yonah blir vel den aller siste kun-32bit x86-prosessoren til vanlige datamaskiner som selges i store opplag.

6524898[/snapback]

 

Må du ikke spre løgn :)

 

Alle som har bærbare med Core Duo nå, kan oppgradere bare prosessoren. Dvs bytte ut Core Duo T2xxx med Core 2 Duo T7xxx.

 

Dette har vært kjent lenge også :)

Lenke til kommentar
Jepp, endelig. Trist at alle som har kjøpt intel-bærbar i det siste har sagt fra seg muligheten for å benytte 64bit windows XP, Vista og Linux i alle de årene de skal eie maskina. Rart at ikke omlegginga skal gå raskere. Hele 50% kun-32bit bærbare ved lansering av Vista høres ikke bra u. Og hele 10% kun-32bit 1 år etter Vista 64bit, 2 år etter XP 64bit og 4år etter linux 64bit høres heller ikke bra ut. Yonah blir vel den aller siste kun-32bit x86-prosessoren til vanlige datamaskiner som selges i store opplag.

6524898[/snapback]

Etter min mening er det latterlig at det fortsatt selges cpuer uten støtte for 64bit. Det er lite fremtidsrettet, og siden Windows XP 64bit gir merkbart bedre ytelse i Windows (responstid osv.) og ferre BSOD.
Lenke til kommentar
Så en bør passe seg for å kjøpe Core Duo baserte PC'er, fordi en ikke får med seg 64-bit støtte, har jeg forstått innleggene i diskusjonen riktig da?

6525494[/snapback]

 

Jeg er av den mening av at 64-bit er alt for overhypet, da støtte for det er veldig dårlig utbredt nå. Dete vil selvfølgelig bedres etter hvert, men det vil ta tid, tror jeg. Vista kommer også med 32-bit versjon.

 

Men skal du kjøpe nå, så er det best å kjøpe en prosessor med støtte for 64-bit.

 

Som jeg sa i sted. Alle som har bærbare med Core Duo(32-bit) kan bytte den ut med en Merom(64-bit), når den kommer for salg.

Lenke til kommentar
Som jeg sa i sted. Alle som har bærbare med Core Duo(32-bit) kan bytte den ut med en Merom(64-bit), når den kommer for salg.

6525556[/snapback]

Vil det si at å bytte CPU'en på en bærbar nesten er like enkelt som et bytte av CPU i en stasjonær PC? Jeg var ikke klar over at det lot seg bytte. Trodde CPU'ene var loddet fast til hovedkortet eller noe sånt. Kanskje det er lenge siden ting ble loddet fast til hovedkortet?
Lenke til kommentar
Som jeg sa i sted. Alle som har bærbare med Core Duo(32-bit) kan bytte den ut med en Merom(64-bit), når den kommer for salg.

6525556[/snapback]

Vil det si at å bytte CPU'en på en bærbar nesten er like enkelt som et bytte av CPU i en stasjonær PC? Jeg var ikke klar over at det lot seg bytte. Trodde CPU'ene var loddet fast til hovedkortet eller noe sånt. Kanskje det er lenge siden ting ble loddet fast til hovedkortet?

6525577[/snapback]

 

Det finnes også prosessorer som er loddet fast ja. Men ikke de det er snakk om å bytte. I bærbare kan du også bytte skjermkort og ram osv. (Selvfølgelig ikke i alle bærbare da)

Lenke til kommentar
Som jeg sa i sted. Alle som har bærbare med Core Duo(32-bit) kan bytte den ut med en Merom(64-bit), når den kommer for salg.

6525556[/snapback]

Vil det si at å bytte CPU'en på en bærbar nesten er like enkelt som et bytte av CPU i en stasjonær PC? Jeg var ikke klar over at det lot seg bytte. Trodde CPU'ene var loddet fast til hovedkortet eller noe sånt. Kanskje det er lenge siden ting ble loddet fast til hovedkortet?

6525577[/snapback]

 

Det finnes også prosessorer som er loddet fast ja. Men ikke de det er snakk om å bytte. I bærbare kan du også bytte skjermkort og ram osv. (Selvfølgelig ikke i alle bærbare da)

6525708[/snapback]

 

Er det ikke vanlig med lodding i ULV-modeller? Finnes jo yonah-varianter som er ULV også?

 

AtW

Lenke til kommentar
Som jeg sa i sted. Alle som har bærbare med Core Duo(32-bit) kan bytte den ut med en Merom(64-bit), når den kommer for salg.

6525556[/snapback]

Vil det si at å bytte CPU'en på en bærbar nesten er like enkelt som et bytte av CPU i en stasjonær PC? Jeg var ikke klar over at det lot seg bytte. Trodde CPU'ene var loddet fast til hovedkortet eller noe sånt. Kanskje det er lenge siden ting ble loddet fast til hovedkortet?

6525577[/snapback]

 

Det finnes også prosessorer som er loddet fast ja. Men ikke de det er snakk om å bytte. I bærbare kan du også bytte skjermkort og ram osv. (Selvfølgelig ikke i alle bærbare da)

6525708[/snapback]

 

Er det ikke vanlig med lodding i ULV-modeller? Finnes jo yonah-varianter som er ULV også?

 

AtW

6525748[/snapback]

 

Jo, helt korrekt. Core Duo U2500 (1,2Ghz 9W) og U2400(1,06Ghz, 9W>) er loddet faste om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Vel dette har jeg vente på en stund nå og mine kalulasjoner om lanserings dato stemmer veldig bra overens med intel sine.

 

Har hatt 2 laptoper med Yonah typen @ T2500 av maskiner i 20 000,- +++

klassen, begge er av å bemerke Dell sine og jeg er veldig fornøyd med de.

 

Nå venter jeg på "Merom" sitt inntog på markedet med litt mere power å dra med blant annet 64-bit støtte som da som da kansje er hovedgrunnen til ny.

Den gamle siste laptopen er solgt så her har vi nok av penger og rutte med.

Skal ha en laptop med Merom kjerne maks 15.4 og under 2.8kg.

Så vi får se hva som detter inn her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...