Gå til innhold

CompactFlash som suser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CompactFlash som suser

Og jeg som håpet på lydløse kort :p

 

Skal du oppnå maks overføringshastighet må du også ha en FireWire 800-port i datamaskinen. Med en Firewire 400-port kommer du ikke over hastigheter på 20 MB /s.

Hvorfor det? Firewire-400 har jo en hastighet på 50 MB/s og det bør jo være nok i massevis for å vidresende 20 MB/s fra minnekortet.

 

Our SanDisk Extreme III cards have provided the highest performance in the industry at 20MB/sec., minimum read and write performance for CompactFlash and SD formats, since their introduction in 2004. It’s taken nearly a year and a half for our competition to match that performance level. Now, with the introduction of the SanDisk Extreme IV line at 40MB/sec.

Kan det være en misstolkning av pressemeldinga? Dette er den eneste plassen jeg ser tallet 20MB/s.

 

The SanDisk Extreme IV cards are available in capacities of up to 8-gigabytes (GB)* and deliver minimum read and write speeds of 40 megabytes per second (MB/sec.)** making these the fastest flash memory cards in the world.

 

* 1 gigabyte (GB) = 1 billion bytes

** Performance based on SanDisk internal testing. 1 megabyte (MB) = 1 million bytes

Det var da en merkelig størrelse til å være flash. Dette er første gang jeg har sett minnekort som ikke følger det binære tallsystemet. Normalt er jo minnekort f.eks 1GiB, 2GiB, 4GiB, 8GiB osv. Dvs. at det største kortet er ca 590MB mindre enn andre 8"GB" minnekort. Merkelig opplegg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...