Gå til innhold

CinemaNow utvider tjenesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vil selge eldre filmer for 9$ stk, lykke til sier nå jeg. Får jo kjøpt film billigere over nettet, og da får man jo et cover til å sette i hylla samtidig.

 

Hva skjer hvis det er problemer med brenningen første gangen, må man da kjøpe samme filmen en gang til for å brenne den ut enda en gang?

Lenke til kommentar

Høres ut som det er et dårlig kjøp ja. Ikke bare er kvaliteten betydelig lavere enn på DVD, til tross for at prisen trolig er ganske lik prisen på gamle DVD-filmer, men man må også stå for lagringsmediet, cover og innlegg selv. Om ikke det var nok så må man regne med diverse begrensninger som DVD ikke har.

 

Det høres rett og slett ut som de prøver å selge oss et langt dårligere produkt uten å senke prisene. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Høres ut som det er et dårlig kjøp ja. Ikke bare er kvaliteten betydelig lavere enn på DVD, til tross for at prisen trolig er ganske lik prisen på gamle DVD-filmer, men man må også stå for lagringsmediet, cover og innlegg selv. Om ikke det var nok så må man regne med diverse begrensninger som DVD ikke har.

 

Det høres rett og slett ut som de prøver å selge oss et langt dårligere produkt uten å senke prisene. :thumbdown:

6518677[/snapback]

 

Hvorfor skal absolut alt som blir solgt over internett være så mye billigere? Her har du muligheten til å kjøpe film når du selv vil hjemme i din egen stue utenom å sleppe å dra til nærmeste butikk eller lignende hvor de selger filmer. Ingen som tvinger noen til å kjøpe det her og jeg syntes det bare er positivt at man får nye muligheter, så giddalaus som jeg er orker jeg ikke alltid å gå på butikken og da syntes jeg det er bra at jeg kan kjøpe film lovlig og laste det ned fra internett for så å brenne det på en dvd. Såklart dette tilbudet er vel ikke perfekt enda med tanke på kvaliteten og slikt men det er da et lite framskritt hvertfall..

Lenke til kommentar
Høres ut som det er et dårlig kjøp ja. Ikke bare er kvaliteten betydelig lavere enn på DVD, til tross for at prisen trolig er ganske lik prisen på gamle DVD-filmer, men man må også stå for lagringsmediet, cover og innlegg selv. Om ikke det var nok så må man regne med diverse begrensninger som DVD ikke har.

 

Det høres rett og slett ut som de prøver å selge oss et langt dårligere produkt uten å senke prisene. :thumbdown:

6518677[/snapback]

 

Hvorfor skal absolut alt som blir solgt over internett være så mye billigere? Her har du muligheten til å kjøpe film når du selv vil hjemme i din egen stue utenom å sleppe å dra til nærmeste butikk eller lignende hvor de selger filmer. Ingen som tvinger noen til å kjøpe det her og jeg syntes det bare er positivt at man får nye muligheter, så giddalaus som jeg er orker jeg ikke alltid å gå på butikken og da syntes jeg det er bra at jeg kan kjøpe film lovlig og laste det ned fra internett for så å brenne det på en dvd. Såklart dette tilbudet er vel ikke perfekt enda med tanke på kvaliteten og slikt men det er da et lite framskritt hvertfall..

6519801[/snapback]

 

Fordi produksjonskostnadene og ikke minst distribusjonskostnadene er vesentlig lavere?

 

At nettdistributører insisterer på å tilby et dårligere produkt, som stpåtil er dyrt hele tiden irriterer meg, nesten så man skulle tro det var et komplott for å bevise at nettsalg ikke virker...

 

AtW

Lenke til kommentar
Høres ut som det er et dårlig kjøp ja. Ikke bare er kvaliteten betydelig lavere enn på DVD, til tross for at prisen trolig er ganske lik prisen på gamle DVD-filmer, men man må også stå for lagringsmediet, cover og innlegg selv. Om ikke det var nok så må man regne med diverse begrensninger som DVD ikke har.

 

Det høres rett og slett ut som de prøver å selge oss et langt dårligere produkt uten å senke prisene. :thumbdown:

6518677[/snapback]

 

Hvorfor skal absolut alt som blir solgt over internett være så mye billigere? Her har du muligheten til å kjøpe film når du selv vil hjemme i din egen stue utenom å sleppe å dra til nærmeste butikk eller lignende hvor de selger filmer. Ingen som tvinger noen til å kjøpe det her og jeg syntes det bare er positivt at man får nye muligheter, så giddalaus som jeg er orker jeg ikke alltid å gå på butikken og da syntes jeg det er bra at jeg kan kjøpe film lovlig og laste det ned fra internett for så å brenne det på en dvd. Såklart dette tilbudet er vel ikke perfekt enda med tanke på kvaliteten og slikt men det er da et lite framskritt hvertfall..

6519801[/snapback]

Å få et bud med pizza på døra hver dag er sikkert praktisk og enkelt, men der er ikke dermed sagt at det er særlig lurt i lengden. I tilfellet pizza er prisene uforholdsmessig høye, mens i tilfelle nedlasting av film fra cinemanow er kvaliteten uforholdsmessig dårlig. Hvis man evner å forutsi egne ønsker så gjør man mye smartere i å bestille filmen på nett en stund i forrveien.

 

Nettbutikker har mye enklere og billigere lagerhold enn butikker, samt at de slipper ganske høye utgifter til drift av X butikklokaler og Y selgere. Butikker gir riktignok muligheter for personlig service, veiledning og å se og ta på produktene før kjøp, men det er langt i fra gratis. Man betaler gjennom en langt høyere avanse på produktene. For oss som ikke trenger slikt, og som synes pris og kvalitet er avgjørende så er nettbutikker stort sett overlegne. (Det hender at butikkene kommer med supertilbud som slår nettbutikkene men dette er vel det berømte "unntaket som bekrefter regelen")

 

Jeg tror nok også som ATW at filmindustrien prøver å stikke kjepper i hjulene for distribusjon av filmer over nett. Om ikke Cinemanow er eid av filmindustrien direkte så er det nok ganske styrt av dem gjennom avtaler for hva de får lov til å selge og hvordan.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...