Gå til innhold

Guide: Trøbbel med mobilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av problemene en programvareoppdatering som regel ikke ordner er:

 

    * Dårlig batterilevetid

    * Dårlig lydkvalitet

    * Dårlig bildekvalitet

    * Telefonen skrur seg sporadisk av

 

Vel... Bortsett fra det siste er vel alt dette ting som kan justeres i en firmware uppdate.

Lenke til kommentar
Noen av problemene en programvareoppdatering som regel ikke ordner er:

 

    * Dårlig batterilevetid

    * Dårlig lydkvalitet

    * Dårlig bildekvalitet

    * Telefonen skrur seg sporadisk av

 

Vel... Bortsett fra det siste er vel alt dette ting som kan justeres i en firmware uppdate.

6514869[/snapback]

 

Riktig. Skjønner at forfatteren av artikkelen ikke har hatt SE telefoner.

 

-Første firmware updaten til SE K700i økte batterikapasiteten betraktelig.

 

-Flere av updatene har også forbedret både lyd og bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Går da fint an å oppdatere nokiatelefoner. Husker for noen år siden, så oppgraderte jeg min nokia 3310 til 3315 (firmware som i hovedsak kun kom ut i asia hvis jeg ikke husker feil). Fordelene her var store. Bla. automatisk tastelås (fantes ikke på 3310) m.m.

 

Etter hvert ble det så man satte seg mer og mer inn i reverse engineering av telefonfirmware, og jeg har enda en fullt fungerende 3310 (eh...1337edition ble det vel til slutt) med selvlagte menyer, egne programmer, "dildo funksjonalitet med 7 vibreringsvalg" (var högdare på fest), valgfri SMStone, med mere. Dette var "high-tech" i 3310 dagene :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

tja, men dette er ikke noe som er offisielt støttet av nokia gjennom produkter og tjeneser. benq-siemens og SE tilbyr disse tjenestene til sine kunder, og tilrettelegger for dem i sine produkter.

 

dette er en av grunnene til at jeg sitter å vurderer SE fremfor samsung, sistevnte har ingen slik tjeneste. verken via pc eller direkte til mobil.

 

og nå som jeg leser at benq-siemens har det så kansje jeg ender opp med en mobil fra dem igjen (hadde en viss gul siemens en gang i tiden).

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Men - noen teleoperatører her i landet operer med egne versjoner av software'n på telefonen (eksempelvis Telenor med "Entry").

Og da nekter Sony Ericssons oppdateringsprogram å oppdatere telefonen (på en SE K700i ihvertfall).

Hvordan får man da oppdatert software'n på telefonen?

 

Det er faktisk verre enn som så - hihi.

Installerte SE's "update service" på en ny maskin i dag, med alt som skal til. Her er bildet jeg får opp når jeg prøver å starte "uodate service" - se vedlegg. SE har altså ikke oppdatert software'en sin etter at Adobe tok over Macromedia.

Oppdatering:

Veel, jeg fikk faktisk til å installere en Flash-versjon som funker, ved å åpne denne URLen i IE (Microsoft...)

http://www.adobe.com/shockwave/download/tr...mcom/flash.html

 

Og - det verste av alt - nå funker faktisk oppdateringstjenesten også. Jeg har nå oppdatert K700i til software versjon R6A (EU_4).

post-75633-1153408636_thumb.jpg

Endret av tingo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

heisann!

min k800i sier nå ifra om at jeg bør oppdatere firmware. det står at den er på ca 3 mb... det blir 45 kr i overføring, noe jeg synes er i overkant (i´m a cheap-ass ; ).

jeg sitter på Mac-plattform, så jeg kan ikke bruke en slik "pc-suite" som pc-brukere kan...

 

så spørsmålet er:

finnes det en direkte downloadlink til den siste oppdateringen?

 

takk for alle svar jeg kan få :-)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Kommentar til artikkelen: Dere har byttet om telefonen som er listet opp under Nokia telefoner med Sony Ericsson telefoner og dere har gjort samme feilen andre veien.

 

(Lista som viser hvilke telefoner som kan oppdateres via kabel og gprs)

8958137[/snapback]

 

Nå var det ikke denne jeg skulle quote da, men dere skjønner vel tegninga.

 

Har akkurat samme spørsmål, men det gjelder Nokia og Mac. Finnes det en klient der ute som virker med disse to ?

Endret av FatMax
Lenke til kommentar

Hei!

 

Eg ser det som ein feil med min Sony Ericsson K800i at den ikkje støtter at eg kan sette automatisk tastelås etter x-antall sekunder/minutter (det kunne eg t.d med min Siemens M55) .Men,må velge automatisk modus.Noko anna eg meiner er ein feil er at anropsloggen kun logger x-antall anrop uten at eg får beskjed om at loggene ikkje logger fleire anrop.Det er litt iriterende når eg er på jobb og ikkje ser at noen har prøvd å få tak i meg.Eg veit at eg kan slette den automatisk.Men,synet den logger for få anrop,eller at den kunne slette dei eldste automatisk.Noko anna eg synest kunne vært fikset er rss-leseren som ikkje støtter *.epl filer :/ Som t.d mobilen.no bruker.Eg må gå via opera mini 3.1 siden opera mini 4.0 beta ikkje har rss funksjonalitet enda.

 

Dette var døme på at ein del svakheter i programvaren/programvare støtten ikkje alltid lar seg løse med den siste firmware oppdateringa.Men,det er ein ok at amobil.no gir slike guider på at ein kan gjere ein del sjølv.Raskt og enkelt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...