Gå til innhold

Nok en effektsvak Core Duo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken type bærbare bruker slike cpuer? Noen spesielle dyre og svake pcer

6511996[/snapback]

 

F.eks Dell sin D420, som for øyeblikket leveres kun med Core Solo, kunne nok dra nytte av denne godbiten her ja. Men usikkert på hvor stor effekt to kjerner har fremfor kun en kjerne ved så lave hastigheter...

 

Og ja, slike watt-gjerrige pcer koster flesk, gjerne mer enn en fullspecket 17" flygel med det siste grafikkortet og hotteste watt-etende dobbelkjernen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor de kaller de for 2400 og 2500 når de bare går på 1,06 og 1,2GHz? U og T skal jo indikere effektforbruket og da skulle man jo tro at tallet indkerer hastigheten uavhengig. De varmere brødrene T2400 og T2500 går jo på 1,833 og 2,0GHz.

 

Men usikkert på hvor stor effekt to kjerner har fremfor kun en kjerne ved så lave hastigheter...

6512091[/snapback]

Ytelsemessig vil nok en enkeltkjerne som er klokket dobbelt så høyt (f.eks en dothan Pentium M på 2,13GHz) knuse denne dobbeltkjernen. Ytelsen vil nok variere omtrent mellom det en dothan på 1,06 og en dothan på 2,13 GHz har med et gjennomsnitt på rundt det en dothan på 1,4-1,5GHz leverer.

 

Lurer på hva resultatet blir hvis du overklokker noe sånt...

6512106[/snapback]

Mer varmeutvikling, frekvens og ytelse som vanlig ;) Jeg regner med den kunne overklokket omtrent like langt som sine storebrørde dersom man får dyttet FSBen høyt nok. (Multiplieren på 8x kan bli et stort hinder)

Lenke til kommentar

Jaja, så var vi nede i P3 hastigheter igjen (1ghz). :innocent:

 

Synes nå min AMD athlon64 som opererer på ca 100W er mer enn kald nok.:roll:

 

BTW: Jeg synes nå fortsatt at harddiskene er den største svakheten. (og om man har 512mb ram eller lavere)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jaja, så var vi nede i P3 hastigheter igjen (1ghz). :innocent:

 

Synes nå min AMD athlon64 som opererer på ca 100W er mer enn kald nok.:roll:

6513673[/snapback]

 

Hvilken a64 er det du har som operer på 100 watt? Selv om mange av de har maks TDP på 89 watt, så er det mange av modellene jeg ikke har sett målinger som tyder på at de kommer opp i så mye.

 

Ellers er jo neppe ULV-prosessorer en konkurrent til vanlige desktop-modeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

kjipt at disse prosessorene ikke finner veien i "standard" pcene som selges i norske butikker. Intel lanserte jo også LV og ULV cpu basert på pentium m, det er bare å ta en kikk i f.eks. prisguiden for å se hvor mange bærbare til under 10000,- (og i det hele tatt) som bruker disse. :/

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Jaja, så var vi nede i P3 hastigheter igjen (1ghz). :innocent:

 

Synes nå min AMD athlon64 som opererer på ca 100W er mer enn kald nok.:roll:

6513673[/snapback]

 

Hvilken a64 er det du har som operer på 100 watt? Selv om mange av de har maks TDP på 89 watt, så er det mange av modellene jeg ikke har sett målinger som tyder på at de kommer opp i så mye.

 

Ellers er jo neppe ULV-prosessorer en konkurrent til vanlige desktop-modeller.

 

AtW

6513690[/snapback]

Er vell ca det den skal ligge på ved 2,75ghz og 1,6V ville jeg tro. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
forresten, alle LV og ULV prosessorene til Intel, kan man kjøpe disse løst eller kommer de ferdigloddet på hovedkort? Finner nemlig ingen slike prosessorer i prisguiden...

6530026[/snapback]

"For de av dere som allerede nå drømmer om en U2500 i HTPC-en har vi en dårlig nyhet. Prosessoren vil være en BGA-prosessor, hvilket innebærer at den loddes rett på hovedkortet." -hentet fra en annen HW.no artikkel-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...