Gå til innhold

Office-pakken yndet mål for virus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virusene ankommer gjerne i et vedlegg på e-post og dersom offeret åpner vedlegget vil man bli infisert.
Ja brukeren er som vanlig det svake leddet. Det må snart gjøres noe slik at folk ikke går på slikt mer. Et opbligatorisk kurs mot slikt. (spøk)

 

De aller fleste virus blir spredt av brukerene selv. De kommer som regel på epost, eller ved at brukeren legger inn filen selv (nedlasting, LAN osv.) Det er få tilfeller der hackere legger inn virus, men det hender. Så kort sagt må folk snart få mer kunnskap. Så kanskje vi bør arrangére en dugnad for å opplyse venner og kjente?

Lenke til kommentar
Microsoft-produktene har alltid vært attraktive mål for virusskrivere. Det er flere årsaker til dette, men generelt sett kan man si at det er lettere å utnytte en plattform der store deler av brukerne er relativt uvitende om datasikkerhet.

*klapper* Det må være den beste forklaringen/definisjonen på hvorfor Windows har flere malwareproblemer jeg har lest. Ikke teknisk, ikke elitistisk (sp?), ikke *nix biased og med fokus på hvor problemet egentlig ligger.

 

Ellers ser jeg ikke hverken noen ny informasjon i artikkelen eller noe som er verd å diskutere, så her setter jeg punktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...