Gå til innhold

Intel Core 2 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En billigere versjon ved navn E4200 (1,6 GHz, 800FSB, 2 MB L2-cache) forventes å bli lansert noe senere.

Planen bak budsjettmodellen E4200 ble nylig endret en smule:

 

Intel has decided to replace Core 2 E4200 by E4300 to make some advantages to fight for Athlon 64 X2 3600+. The only difference is on the clock speed. E4200 is freely upgraded from 1.6GHz to E4300 1.8GHz. With a higher frequency, it helps a lot in the performance boost. Intel Core 2 Duo E4300 is expected to release in 2007 Q1.
http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=632107
Lenke til kommentar

Endelig....

Håper Gigabyte lager bios slik at mitt 945p brikkesett vil funke med disse prossesorene.

(det er låv å håpe)

Ellers blir det utskifte... for å gå fra en intel pentium 630 til en core 2 har jeg gled meg til lenge...

mindre klokkefrekvenser, mindre strømforbruk og mindre varme

men bedre prossesor :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Når er det woodcrest skal lanseres ca?

6504635[/snapback]

Er den ikke allerede lansert (men med dårlig tilgjengelighet?)

 

SMP version of "Conroe" takes flight, but availability seems scarce

 

This Monday, June 26, 2006, Intel will launch its new Woodcrest processor, a server processor based on Intel's Core architecture. The new processor family, dubbed Xeon DP, will use Socket LGA-771 and include support for multiple-CPUs -- which enables a system to support more than one Woodcrest processor, as opposed to being limited to just a single Core 2 processor per system. Despite the significant difference, every other aspect of Woodcrest is virtually identical to Core 2 Duo for the desktop.

http://www.dailytech.com/Article.aspx?newsid=2985
Lenke til kommentar
Fredag lanserte Intel offisielt sine nye desktop-prosessorer i Core 2-serien. Her er en oversikt over modeller og priser.

Stemmer dette? Valgte ikke intel å splitte lanseringen fra utløpet av NDA'en denne gangen? NDA'en utløp vel på fredag slik at tester fra hele verden strømmet på, men den offisielle lanseringen (slippet av prosessorer for forbrukere) skjer vel ikke før 27. Juli?

 

NDA: 14. juli

Lansering: 27. Juli

 

Eller er det bare jeg som har missforstått?

Lenke til kommentar
En billigere versjon ved navn E4200 (1,6 GHz, 800FSB, 2 MB L2-cache) forventes å bli lansert noe senere.

Planen bak budsjettmodellen E4200 ble nylig endret en smule:

 

Intel has decided to replace Core 2 E4200 by E4300 to make some advantages to fight for Athlon 64 X2 3600+. The only difference is on the clock speed. E4200 is freely upgraded from 1.6GHz to E4300 1.8GHz. With a higher frequency, it helps a lot in the performance boost. Intel Core 2 Duo E4300 is expected to release in 2007 Q1.
http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=632107

6504432[/snapback]

Hvis det stemmer så er det jo glimrende for overklokkere at vi får tilgeng på 9x multiplier i stedet for bare 8x på en så billig og trolig overklokkingsvennlig CPU.

 

Med et hovedkort som klarer 1600FSB vil trolig 3,6GHz være lett å nå. Pris: ca 1000kr for CPU og ca 1000 kr for hovedkortet. Altså svært mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Fredag lanserte Intel offisielt sine nye desktop-prosessorer i Core 2-serien. Her er en oversikt over modeller og priser.

Stemmer dette? Valgte ikke intel å splitte lanseringen fra utløpet av NDA'en denne gangen? NDA'en utløp vel på fredag slik at tester fra hele verden strømmet på, men den offisielle lanseringen (slippet av prosessorer for forbrukere) skjer vel ikke før 27. Juli?

 

NDA: 14. juli

Lansering: 27. Juli

 

Eller er det bare jeg som har missforstått?

6504983[/snapback]

Neida, du har rett. Dette sitatet ble postet 13. juni:

While the performance NDA lifts later tonight availability isn’t expected until July 23rd, 2006. On July 23rd, 2006 consumers should be able to purchase Core 2 Duo and Core 2 Extreme processors from most online retailers and stores.  That being said, it's not unlikely that some merchants will start showing stock immediately to pre-empt shipments. Intel will officially announce availability on July 27, 2006.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3228

 

De har altså utsatt den offisielle lanseringsdatoen fra 23. til 27. juli, men det virker som om 23. juli fremdeles har status som "shipment date" :)

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer så er det jo glimrende for overklokkere at vi får tilgeng på 9x multiplier i stedet for bare 8x på en så billig og trolig overklokkingsvennlig CPU.

 

Med et hovedkort som klarer 1600FSB vil trolig 3,6GHz være lett å nå. Pris: ca 1000kr for CPU og ca 1000 kr for hovedkortet. Altså svært mye ytelse for pengene.

6505042[/snapback]

Enig der! Utifra de testene som nå har vært, virker de høyere modellene (fom E6600) lite prisgunstige. Selv med forbehold om at de klokke-testene man har sett, kan være av håndplukkede "gull-eksemplarer". Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Syns det er ganske dårlig oversikt over hovedkort som støtter disse prosessorene.

Noen som har en liste over alle kompatible hovedkort?

 

:)

6505354[/snapback]

nForce5 for Conroe er ikke så langt unna, det samme gjelder vel Intel P965.

 

ECS, Asus og DFI er snart ventet å lansere nForce5-kort.

 

Enkelte 975-kort ("badaxe") støtter også Conroe, men langt ifra alle.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Syns det er ganske dårlig oversikt over hovedkort som støtter disse prosessorene.

Noen som har en liste over alle kompatible hovedkort?

 

:)

6505354[/snapback]

Som regel er det hovedkortene som har liste over hvilken cpu de støtter....

Se leverandører og hovedkort ;)

wiki fortelle litt om det :)

Conroe, Conroe XE and Allendale will all be using Socket LGA775; however, not every motherboard is compatible with these products. Supporting chipsets are Intel's: 865PE, 945P/PL/G, 955X, 975X and the latest 965P/G/Q (Note that 865PE support 800MHz FSB QDR while the processors are using 1066MHz FSB QDR), ATI's Radeon Xpress 200, RD600 and RS600, and NVidia's nForce 4 SLI Intel Edition and nForce 570/590 (Most likely all SLI) Intel Edition.

 

Ser at mitt hovedkort med 945p ikke trenger bios oppgradering heller :O

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Dette er helt klart gode cpuer fra Intel. I prisklassen over 4000 kr tilbyr Intel klart mest ytelse for pengene fra den 27. I prisklassen under tror jeg like gjerne det kan bli AMD, siden prisene skal dumpes på samme tid. For eksempel en X2 5000+ til 3200 kr er et veldig godt kjøp. Det blir spennende å se hvilken som vil tilby mest for pengene. Jeg tror at AMD ikke vil ta tilbake ytelsetronen før K8L(1. kvartal 2007), og det er ikke sikkert at de vil gjøre det med den heller. Men slikt vil tiden vise.

 

Simen1: Slik jeg har forstått det var lanséringen den 14.(med testeksemplar) og prosessorene skal sendes ut fra den 27.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...