Gå til innhold

OCZ lanserer kjappe moduler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer et dumt spørsmål. Så vidt jeg vet er det kun Intel som foreløpig støtter DDR2 (M2 sokkelen til AMD retter vel på dette?). Hva er egentlig poenget med DDR2 minnemoduler? Foreløpig sliter vel DDR2 med dårlige timinger? Så vidt jeg kan se fra tester så gir vanlig DDR minne omtrent like bra ytelse i dagens systemer.

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Her kommer et dumt spørsmål. Så vidt jeg vet er det kun Intel som foreløpig støtter DDR2 (M2 sokkelen til AMD retter vel på dette?). Hva er egentlig poenget med DDR2 minnemoduler? Foreløpig sliter vel DDR2 med dårlige timinger? Så vidt jeg kan se fra tester så gir vanlig DDR minne omtrent like bra ytelse i dagens systemer.

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

6492624[/snapback]

Socket AM2 og S1 fra AMD støtter DDR2. Timings på DDR2 er ikke et problem selv om det kan virke slik. DDR2-800 CL4 tilsvarer DDR(1)-400 CL2.
Lenke til kommentar

Dæven, de var utrolig stygge. Jeg liker virkelig ikke OCZ sitt skogskamuflasje-design. Hva blir det neste? Prosessorvifter som ser ut som palmeblader? Ok, jeg kjøper ikke minne på bakgrunn av utseendet, men skal man først satse på å lage moduler som har et interessant design skal de jammen meg være fine.

 

Minnebrikkene i seg selv ser interessante ut, men prisnivået er nok alt for høyt for andre enn de mest entusiastiske entusiastene.

Lenke til kommentar
Modellene som ligger ett hakk under disse, PC6400, koster faktisk bare 1895 for 2 GB. Det er billigere enn jeg hadde tippet, ihvertfall.

6495693[/snapback]

Det er ikke spesielt dyrt, nei, men det er jo PC2-6400. Det kjører som standard på 400 MHz med en båndbredde på 6,4 GB/s (hvis jeg ikke husker feil). Men disse modulene, som er PC-7200, kjører på 900 MHz. Timingene er imidlertid noe bedre på PC2-6400-modulene (5-5-5-12 vs. 5-5-5-15).

 

Edit: Ahh, leste feil. Trodde du mente at de omtalte modulene ligger et hakk under PC2-6400-modulene.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt dyrt, nei, men det er jo PC2-6400. Det kjører som standard på 400 MHz med en båndbredde på 6,4 GB/s (hvis jeg ikke husker feil). Men disse modulene, som er PC-7200, kjører på 900 MHz. Timingene er imidlertid noe bedre på PC2-6400-modulene (5-5-5-12 vs. 5-5-5-15).

6495737[/snapback]

Hehe, forskjellen kan man jo enten uttrykke som 400 vs 450 eller 800 vs 900. PC-7200 er ikke mer enn dobbelt så raskt som PC-6400, vet du ;)

 

7200-modulene er nok en god del dyrere ja, for det er over PC2-6400 at prisen virkelig begynner å skyte i været.

 

Forøvrig vil forskjellig tRAS betyr praktisk talt null, spesielt under normale omstendigheter (dvs med Bank Interleaving aktivert). Forresten litt merkelig at tRAS er forskjellig når de øvrige timingene er like...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...