Gå til innhold

Nyhet: Slutt på laderkaos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide at noe skjer med dette. Vi har ca 1000 mobiler nå (fra 30 forskjellige produsenter) og det er vel ca 100 forskjellige ladere.

 

Samsung er desidert verst. Nye Z150 har enda en ny type lader... samme form som Z540/Z560, men tydeligvis noe forskjellig siden den nekter å lade på andre ladere.

 

Nå er det vel ikke like stort problem for vanlige brukere riktignok :)

Lenke til kommentar

det aller beste hadde vært om vi kunne gått over til å bruke induksjons-"lading" eller hva det nå kalles.

 

altså utnytte det at om du tar ett magnetfelt og snur bytter polene med en viss frekevens så skapes det strøm i nærliggende spoler.

 

dette kunne gjøre at heller den å ha en lader pr enhet som skal lades så kunne en bare lagt x antall enheter på en plate og dem ville alle bli ladet samtidig.

 

desverre er denne formen for lading langt treigere en eksisterende teknologi for øyeblikket. men kansje folk kunne lært seg å legge mobilen og annet på nevnte plate ved slutten av dagen?

Lenke til kommentar
det aller beste hadde vært om vi kunne gått over til å bruke induksjons-"lading" eller hva det nå kalles.

 

altså utnytte det at om du tar ett magnetfelt og snur bytter polene med en viss frekevens så skapes det strøm i nærliggende spoler.

 

dette kunne gjøre at heller den å ha en lader pr enhet som skal lades så kunne en bare lagt x antall enheter på en plate og dem ville alle bli ladet samtidig.

 

desverre er denne formen for lading langt treigere en eksisterende teknologi for øyeblikket. men kansje folk kunne lært seg å legge mobilen og annet på nevnte plate ved slutten av dagen?

6485480[/snapback]

 

det tenkte jeg på her om dagen og. og at det burde bli standard i hus akkurat som strømstøpsler. så man bare kan legge mobil og mp3 spiller osv på en plate når de skal lades hadde vært enkelt.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å finne opp hjulet på nytt.

 

Hvorfor ikke bare benytte Mini-USB?

 

Jeg har dette på både telefon, MP3 spiller, kameraer og Blåtann GPS mottager, alle av forskjellige fabrikater. Det er rett og slett helt genialt enkelt, en lader tar alt sammen både i bilen og i hjemmet.

Lenke til kommentar
Jeg trodde at forskjellen på mini usb og vanlig usb var at med mini, så var det ingne strømledere, på samme måte som med firewire(6 leder vs 4 på mini)?

 

Standardiserte ladere ja takk!

6502714[/snapback]

 

Da er det en gåte hvordan jeg får ladet telefonen min ;)

 

Det er faktisk en ekstra pinne i en Mini USB kontakt sammenlignet med vanlig USB kontakt, men denne har ingenting med ladingen å gjøre.

 

Spenningen i en mini USB kontakt er den samme som i en vanlig USB kontakt. Dette er nok noe av grunnen til at slike kabler og overganger nesten er gratis og selges over alt. (Biltema, Clas Ohlson o.s.v.)

 

Eneste grunnen til at ikke alle benytter en kontakt slik som dette, må være alt produsentene taper på ettermarkedet i form av ladere og datakabler.

 

Eneste jeg savner er et blåtann headsett med mini USB ladekontakt, så dersom noen har et tips til dette kan jeg muligens kvitte meg med plagsomme SE laderen min også, og bare benytte mini USB :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...