Gå til innhold

MySpace.com på toppen i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt. Det er tydelig noe som har truffet amerikanerene.

 

Men er det egentlig noe unikt med siden? Er det ikke bare tjenester som mange andre tilbyr også, bare at de har vært flinke til å gjete "saueflokken" inn på sitt jorde?

 

Hvem er det egentlig som står bak Myspace? (Jeg tipper sikkert noen som er flinke til å gjete, markedsføre og kjøper seg kunder ved å koble sidene opp mot andre tjenester som f.eks bredbåndslevarandører)

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt. Det er tydelig noe som har truffet amerikanerene.

 

Men er det egentlig noe unikt med siden? Er det ikke bare tjenester som mange andre tilbyr også, bare at de har vært flinke til å gjete "saueflokken" inn på sitt jorde?

 

Hvem er det egentlig som står bak Myspace? (Jeg tipper sikkert noen som er flinke til å gjete, markedsføre og kjøper seg kunder ved å koble sidene opp mot andre tjenester som f.eks bredbåndslevarandører)

6483896[/snapback]

Chris DeWolfe og Tom Anderson starta Myspace som vi kjenner det i dag (tidlegare var det ei fildelingsside). For ca eit år sidan kjøpte Rupert Murdoch (mannen bak News Corp.) Myspace.

 

Myspace var vel relatvit tidleg ute med denne form for sider. Dette har dei sikkert tjent mykje på. Ellers er det ingen tvil om at god markedsføring har gjort ein del.

 

I den seinare tid har Myspace blitt ei side der mange unge artister søker lykken i håp om å bli det neste store.

Lenke til kommentar

Gjør jo ikkenoe at media trekker fram MySpace som stedet Arctic Monkeys fikk sitt gjennombrudd (de la ut noen låter der).

 

Er jo fjorårets mest hypede band

 

Murdoch er såvidt jeg vet mannen bak TV-kanalene/systemet SKY.

Tror han kjøpte for MySpace milliarder av kroner, likevel mener de fleste analytikere at han gjorde ett kupp....

Lenke til kommentar

Dette har jeg sagt før, og jeg sier det igjen. Jeg synes nå at Myspace er noe genialt, med musikkfunksjonene først og fremst, uansett hvor fjortis det måtte være, og hvor stygg layout det er. Jeg innrømmer at jeg bruker myspace daglig, og det var ikke uten tvil at jeg lagde profilen min, men i gjengjeld har jeg hørt mye bra musikk, det er mange artister som promoterer musikken sin gjennom Myspace, spesielt britiske artister som ikke har ressurser eller muligheter til å få noe breakthrough på noen annen måte.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, det virker bare sånn. Jeg ser faktisk ikke så mye musikk fra amerikanske artister på Myspace som britiske, men det kan bare være meg som ikke ser mer. Selvfølgelig har det flere amerikanske vanlige medlemmer, som ikke bruker det for musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...