Gå til innhold

Intel med 32 kjerner i 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Superprosessoren fra Intel endelig klar

2,5 ganger raskere Få overraskelser, men mye ytelse, ventes når Intel lanserer sin siste tokjerneprosessor Montecito neste tirsdag

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=310695

6470998[/snapback]

Les også mer om "Montecito" hos vår søsterside HWB.no:

 

http://www.hwb.no/search.php?stringQuery=montecito

6471024[/snapback]

 

takkker for den der, hadde ikke fått den med meg.

Lenke til kommentar

Det er jo litt morsomt. En fyr på et annet forum (husker ikke hvilket) hadde regnet litt på hvor mange Pentium3-prosessorer (av de første typene) man kunne få klemt inn på en kjerne like stor som de største P4-prosessorene (om man brukte 65nm). Jeg tror han kom frem til at man kunne få klemt inn jævlig mange (et tosifret antall, jeg husker ikke hvor mange).

Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg ikke imponert?

 

Jeg ser liksom ikke problemet med å heller satse på f.eks 64 kjerner, så lenge de kun satser på flere kjerner er det vel egentlig ikke noen faktisk utvikling i hastigheten. Det er vel heller snakk om en plassbegresning?

Lenke til kommentar

Kan en forvente større flate, det vil si at sokkelen vokser utover hovedkortet? Er det mulig at de kan montere kjernene i et slags kubemønster (3D) for å bli kvitt varmen, eller kanskje de kan lage en firkantet (eller åttekantet) ring slik at luft eller væske kan sirkulere i midten, akkurat som med et smultringutseende.

Endret av G
Lenke til kommentar
Ja, det er ikke snakk om å lage bedre motor, men å presse flest mulig under panseret :)

6471748[/snapback]

Jeg mener det er feil fokus å stappe på stadig flere kjerner. Jeg synest at å utvide instruksjonssettene og kutte ned pipelinen er en bedre vei å gå.

 

gret at det vil fungere bra på servere, men hvordan vil ytelsen i spill utvikle seg?

6473596[/snapback]

Ja det vil bli interessant. Men jeg tror nok at vinninga vil gå opp i spinninga med spill om spillet skal splittes opp i 32 prosesser og så fordeles på kjernene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...