Gå til innhold

OCZ går nye veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Luftkjølere begynner å få massive størrelser nå, en av grunnene jeg går over til vannkjøling. Nautilus burde være en grei test, får heller event. dele den opp å putt ei kabinettet eller bruke noen tusenlapper på nytt når jeg får se hvordan det går :)

6470623[/snapback]

Men vannkjøling er dyrere. Ser ikke noe problem i at kjølerne blir store, såfremt man får plass til de.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Men vannkjøling er dyrere. Ser ikke noe problem i at kjølerne blir store, såfremt man får plass til de.

6470810[/snapback]

 

Synes det virker litt skummelt å ha de "hengende" i hovedkortet når de blir tunge. Spesielt under transport. Men hovedkortene er kanskje sterkere enn jeg tror.

 

Denne var vel heller ikke værst i klassen med sine 580g.

Lenke til kommentar
Hmm, ser akkurat ut som alt annet som finnes ute på markedet nå. Lurer på om den i det hele tatt vil skille seg positivt ut, eller om den først og fremst bare er ment å henvende seg til "merke-snobber".

6470592[/snapback]

Akkurat det jeg tenkte... :hmm: Så ikke ut til å bringe noe nytt på banen.

Lenke til kommentar
litt usikker på om jeg tør å ha en så tung kjøler, blir jo mye bæring av kabinettet, og plutselig glipper jeg jo kabinettet et par cm over bakken

6470908[/snapback]

 

Hvorfor bruker du plutselig å slippe kabinettet et par cm over bakken? :ermm:

 

Og min kjøler veier nesten et kg :p

 

edit: leste feil, "glippe" er jo ufattelig likt "slippe" :innocent:

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Men vannkjøling er dyrere. Ser ikke noe problem i at kjølerne blir store, såfremt man får plass til de.

6470810[/snapback]

 

Synes det virker litt skummelt å ha de "hengende" i hovedkortet når de blir tunge. Spesielt under transport. Men hovedkortene er kanskje sterkere enn jeg tror.

 

Denne var vel heller ikke værst i klassen med sine 580g.

6470890[/snapback]

 

legg kabinettet slik at kjøleren blir liggende med trykk på mamabrettet nedover, så er det ikke noe problem å frakte det...

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet at de kom med en ren kobber variant også. Jeg er nok en liten kobberfetisjist... :green:

6470599[/snapback]

 

I teorien kan vel en slik kombiløsning være bedre (selv om det virker som om rent kopper uansett kjøler bedre), siden aluminium gir fra seg varme raskere enn kopper. Problemet er vel kanskje å få varmen til å gå raskt nok i skjøtene mellom kopperet og aluminiumet?

 

[EDIT: Innlegg nummer 2000 faktisk! Wh00t!]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Det begynner å bli masse å velge i blant kjølere nå, liker spesielt godt de som har vanlige vifter, da man kan bytte ut disse og styre som man vil :yes:

6473418[/snapback]

 

Ser det som en stor fordel jeg også. Har en Swiftech kjøler i den ene pc'en min og der bruker jeg 80 til 120mm adapter med en stillegående vifte på.

Lenke til kommentar

 

I teorien kan vel en slik kombiløsning være bedre (selv om det virker som om rent kopper uansett kjøler bedre), siden aluminium gir fra seg varme raskere enn kopper. Problemet er vel kanskje å få varmen til å gå raskt nok i skjøtene mellom kopperet og aluminiumet?

 

 

 

Dette er en av internettes store scams! det er fysisk helt og holdent totalt komplett umulig for et materiale å ta opp energi (les varme) fortere en det energi det eller motsatt.

 

Ta en sjekk i fysikkbøkene deres før dere kommer med slik misvisende påstander.

Lenke til kommentar

Dette er en av internettes store scams! det er fysisk helt og holdent totalt komplett umulig for et materiale å ta opp energi (les varme)  fortere en det energi det eller motsatt.

6474175[/snapback]

 

Javel? Med dette så mener du? Skjønner ikke noe....

mulilg du mener at det ikke går ann at aluminiumen slipper varmen fortere enn kobberet

avgir det, men dersom jeg har tippet riktig hvorfor ikke bare skrive det? ;-)

Lenke til kommentar

fakta1. Kobber er en bedre varmeleder enn Alu. Faktisk nesten dobbelt så godt. kilde

 

Hvis vi antar at det thesittingduck2 sier er korrekt, at det ikke er mulig for ett legme å avgi energi(varme) raskere enn det tar det opp.

 

Så sier det seg selv at man til slutt vil sitte med en ganske god og varm kjerne av kobber. Kobberet vil da prøve å pushe varme på alu-finnene raskere enn de klarer å ta imot. Ergo vil det være en opphopning av varme i kobberkjerna.

 

Med en ren kobberkjøler vil man ha tilnærmet lik(alle materialer har en viss urenhet) varmeoverføring helt ut til finnene, hvor luften fra viftene flytter varmen videre i lufta.

 

kobber :love:

 

alu :no:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...