Gå til innhold

AM2 3600+ tidligere enn forventet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er morro og fore trollene. De lager så morsomme lyder.... Neida! Jeg oppfordrer ikke til sleggekamp...

 

 

Jeg synes det er bra med konkurranse mellom CPU produsenter. Fordi det kommer oss som forbrukere til gode.... Hadde noen hatt monopol på CPU så hadde vi nok alle vært under gigahertzen enda :!:

Lenke til kommentar

Det er bedre til raskere AMD får denne på markedet, siden den skal konkurrére mot billige dobbelkjerner fra Intel.

 

AMD kommer kanskje til å fremskynde lanseringen av AM2-baserte Athlon 64 X2 3600+ til 3. kvartal. Grunnen til dette er at man ønsker å ta oppmerksomheten vekk i fra Intels "Conroe"-plattform.

 

Tror det skal mere til for å ta oppmerksomheten bort fra Conroe, mye mere :cool:

6449114[/snapback]

Det må nok til en FX-64/FX-66 eller noe sånt da.
Lenke til kommentar
AM3-hovedkort vil imidlertid ikke være bakoverkompatibel med AM2-prosessorer - av noen merkelige årsaker, kun motsatt.

 

Er ikke så snedig det da: Den nye AM2/AM3 cpu'en har minnenkontroller for både DDR2 og DDR3. Hovedkort vil kun støtte de minnestandardene socketen er laget for, DDR2 og DDR3 for henholdsvis AM2 og AM3 socketene.

Lenke til kommentar
AM3-hovedkort vil imidlertid ikke være bakoverkompatibel med AM2-prosessorer - av noen merkelige årsaker, kun motsatt.

 

Er ikke så snedig det da: Den nye AM2/AM3 cpu'en har minnenkontroller for både DDR2 og DDR3. Hovedkort vil kun støtte de minnestandardene socketen er laget for, DDR2 og DDR3 for henholdsvis AM2 og AM3 socketene.

6449210[/snapback]

Uansett er vel ikke den praktiske nytten av slik kompatibilitet særlig stor, kanskje en og annen entusiast? Skulle tro at det var bedre å spare litt plass ved å kun ha DDR2 eller DDR3, dvs dersom de ikke føler seg veldig usikre mht DDR3.

Lenke til kommentar
AM3-hovedkort vil imidlertid ikke være bakoverkompatibel med AM2-prosessorer - av noen merkelige årsaker, kun motsatt.

 

Er ikke så snedig det da: Den nye AM2/AM3 cpu'en har minnenkontroller for både DDR2 og DDR3. Hovedkort vil kun støtte de minnestandardene socketen er laget for, DDR2 og DDR3 for henholdsvis AM2 og AM3 socketene.

6449210[/snapback]

Skal ikke DDR2 og DDR3 være pinkompatible også?
Lenke til kommentar
AM3-hovedkort vil imidlertid ikke være bakoverkompatibel med AM2-prosessorer - av noen merkelige årsaker, kun motsatt.

 

Er ikke så snedig det da: Den nye AM2/AM3 cpu'en har minnenkontroller for både DDR2 og DDR3. Hovedkort vil kun støtte de minnestandardene socketen er laget for, DDR2 og DDR3 for henholdsvis AM2 og AM3 socketene.

6449210[/snapback]

Skal ikke DDR2 og DDR3 være pinkompatible også?

6449442[/snapback]

Har også lest det, men mulig det ikke er nok? Selv med integrerte minnekontroller har vel enkelte HK vært sensitive mht hvilket minne man bruker og det kan vel ikke være pga selve minnekontrolleren ettersom dette ikke er likt for HK basert på VIA og nVidia?

Lenke til kommentar
AM3-hovedkort vil imidlertid ikke være bakoverkompatibel med AM2-prosessorer - av noen merkelige årsaker, kun motsatt.

 

Er ikke så snedig det da: Den nye AM2/AM3 cpu'en har minnenkontroller for både DDR2 og DDR3. Hovedkort vil kun støtte de minnestandardene socketen er laget for, DDR2 og DDR3 for henholdsvis AM2 og AM3 socketene.

6449210[/snapback]

Skal ikke DDR2 og DDR3 være pinkompatible også?

6449442[/snapback]

Har også lest det, men mulig det ikke er nok? Selv med integrerte minnekontroller har vel enkelte HK vært sensitive mht hvilket minne man bruker og det kan vel ikke være pga selve minnekontrolleren ettersom dette ikke er likt for HK basert på VIA og nVidia?

6449462[/snapback]

Noe må de tydeligvis gjøre forskjellig. Spørs om det er noe med koblingen mellom cpu-sokkelen og minnesporene? Kanskje spenningsregulatorer?
Lenke til kommentar
Håper dette utvikler seg til full priskrig. Skal kjøpe meg en E6300 eventuellt E6400 hvis de oppnår kravene mine, kommer uansett til å bli ett kraftig ytelseshopp fra min gamle AMD 64 3000+ Venice. Conroe navnet høres også mektig og stort ut :dribble:

6449718[/snapback]

Det blir nok ganske mye bedre ja. Det blir spennende å se Conroene testet mot X2-cpuene etter prisfallet. Så får du se hvilken som tilbyr mest for pengene.
Lenke til kommentar

Vel, den har jo støtte for DDR2 minne/ram noe som de "gamle" eller tidligere socket'ene fra AMD ikke har. Ellers så er ikke Socket 939 og AM2 veldig forskjellig ytelsesmessig, etter hva jeg har hørt..

 

Edit: Smirnoff var før meg:P

Endret av Risern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...