Gå til innhold

TEST: Corsair Nautilus 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg leste feil men:

På amd hovedkort så er det bare å "klikke" den på fast ved å bruke festemekanismen som er der fra før, akurat som en vifte?

 

Vurderer sterkt denne her da jeg er sinnsykt lei den høye lyden på default vifta til 4400x2 vifta i "den lille kjempe". Ligger altid over 40 grader å lager mye bråk :(

Lenke til kommentar

Bra test, av et smart lite produkt.

Er nesten så jeg vurderer denne til konas maskin.

Har med tiden funnet ut at det er ganske kjipt å ha brukt tusener av kroner på å vannkjøle min egen.

For så at hun kommer inn og fyrer "hårføneren" ved siden av...

Lenke til kommentar

Bytte ut pumpen med en Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme, 1020 l/t, bytte ut 120mm viften med en Delta vifte, og hatt 10m lange slanger, så kunne man isolert den litt bedre å latt den stått ute ;) Hadde vært greit å hatt det settet der til en shuttle.. Går det?:)

Lenke til kommentar

Fin test, men jeg lurer på i hvilken rekkefølge det ble koplet da dere la til kjøling av minne, chipset, m.m.? Det er litt vanskelig å se ut fra bildet.

 

En annen ting, som ikke har noe med denne testen å gjøre, men som jeg har gått og lurt på en stund, er om det er mulig å erstatte viften(e) på radiatoren med en fryseboks/kjøleskap. Dvs. putte radiatoren oppi en tett boks med to hull til slangene og fylle på væske (vann?) til fryseboksen er full. I det minste til radiatoren er dekket av væske. En slik boks må jo kunne ta unna minst 500W/h, ikke være (for) støyende, og ikke for stor heller.

 

Er det noen kjølemontører her f.eks. som vet om det lar seg gjøre?

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Denne fikk minus pga at det finnes kraftigere løsninger? :nei:

6440224[/snapback]

 

Tenkte akkuratt det samme :!: Det tror jeg kan sies om det meste her i livet uten at det er noe minus av den grunn.

 

Men det legger ingen demper på min entusiasme over denne testen :D Kjempe bra Skrue! - R.I.P ok.no -

Lenke til kommentar
Fin test, men jeg lurer på i hvilken rekkefølge det ble koplet da dere la til kjøling av minne, chipset, m.m.? Det er litt vanskelig å se ut fra bildet.

 

En annen ting, som ikke har noe med denne testen å gjøre, men som jeg har gått og lurt på en stund, er om det er mulig å erstatte viften(e) på radiatoren med en fryseboks/kjøleskap. Dvs. putte radiatoren oppi en tett boks med to hull til slangene og fylle på væske (vann?) til fryseboksen er full. I det minste til radiatoren er dekket av væske. En slik boks må jo kunne ta unna minst 500W/h, ikke være (for) støyende, og ikke for stor heller.

 

Er det noen kjølemontører her f.eks. som vet om det lar seg gjøre?

6440196[/snapback]

 

 

Jeg heiv radiatoren min oppi dypfryseren en gang for å se hvor lave temperaturer jeg kunne få. Lå vel på rundt 5-7grader hvis jeg ikke husker feil, men etter en liten stund så ble det så mye kondens på slangene at jeg var nødt til å ta radiatoren utav igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...