Gå til innhold

Nyhet: Mobilen for de blinde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm jeg som døv har hatt fult utbytte av mobil som SMS, MMS og nå har vi videofon.. Skjønner ikke at vi ikke har utbytte. Det er kun bare lyd jeg ikke har behov for... Men ellers veldig fornøyd at vi har mobil nå for tiden!! Og er heller ikke interessert i blindeskrift da jeg ikke kan det sjøl....

Artikkelen kan være litt misvisende :hmm:

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

Hvorledes brukes telefonen når man vil snakke? Eller er den bare beregnet på sms?

 

Som bekjent kan blinde nå få syntetisk tale på en rekke vanlige mobiltelefoner, slik at de kan høre det som står på skjermen. Men denne telefonen har visst ingen skjerm i det hele tatt.

 

Er det syntetisk tale på den? Er det en leselist som er nederst, vil jo den tilsvare skjermen, men den må avleses med fingrene. Men hvordan skriver man meldingene og telefonnummer på de store tastene?

 

Hva koster vidunderet?

Lenke til kommentar

de store tastene er mest sansynlig der for å legge inn tegn i braille.

 

med tanke på utformingen så kan en sikkert hode den med begge hender og skrive med to tommler.

 

og det er nok en leselist under ja.

 

hele telefonen ser ut som den er utskyvbar forresten...

 

og om en ser nøye etter så står det tall under flesteparten av dem tastene, utenom to (som ser ut til å være ment for opp og ned eller noe).

 

så når den er klappet sammen vil den nok helst fungere som en vanlig telefon, selv for folk med synet i orden. men for å lese sms så skyved lesestripen ned, og en bruker da mest sansynlig pilene for å bla opp og ned i teksten.

 

hvordan "menysystemet" vil være designet kan jeg ikke begynne å gjette på en gang...

Lenke til kommentar

Fin telefon det der. jeg er svaksynt selv, men jeg trenger ikke en telefon der man har laget om tastene til blindeskrift, for jeg ser bedre en som så. men for helt blinde er det sikkert en god telefon siden man kan lese teksten som blindeskrift istedenfor vanlig tekst.

 

Ps. jeg har en helt vanlig mobiltelefon, og den er jeg fornøyd over å ha :-).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...