Gå til innhold

Antipiratprogram skaper problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS burde vel heller arbeide for å få folk til å kjøpe Windows heller enn å gjøre livet surt for dem som har kjøpt det. Tilby ekstra tjenester for dem som har kjøpt og registrert Windows hos MS, gode tilbud etc... tror det ville blitt oppfattet som mer kontruktiv bruk av ressursene enn det de prøver på nå.

Lenke til kommentar

Haha, ja, gjøre som den japanske platebransjen. På alle plateslipp i Japan er det lagt til noen ekstra bonusspor som ikke er på samme plata resten i verden. Det er fordi de vil forhindre at fans kjøper piratkopier fra gata (veldig vanlig).

 

Så ofte er japanske editions ekstra samleverdi for fans pga. disse ekstra låtene på slutten.

Lenke til kommentar

Det samme skjedde også med meg... Resultatet her var at jeg la inn Linux (Ubuntu Dapper) på den bærbare og skaffet meg en ny nøkkel. Dette er ikke vanskelig, det er kun å ringe microsoft sin brukerstøtte her i Norge, og det er i tillegg gratis.

 

Jeg syntes selvfølgelig at det var sykt provoserende at Microsoft stemplet meg som en pirat, og måtte minne meg på dette flere ganger i løpet av en dag med irriterende pop-ups. Nå kjører jeg med Microsoft på den stasjonære UTEN WGA driten installert, jeg tar rett og slett ikke sjansen. Jeg ser ingen fordel heller ved å ha det installert.

 

Etter min mening er WGA en stor flopp, tanken bak den er forståelig, men når produktet ikke fungerer i praksis så må dem nå endre instilling til produktet totalt og få det til å funke eller oppleve en ny flopp på linje med IExplorer.

Lenke til kommentar

Haha, minner mer og mer om Sonys root kit-manøver det her! Egentlig synd det ikke er obligatorisk med WGA, for med så mye problemer hadde det blitt et seriøst bråk mot MS pga dette her. Nå får de heller sjansen til å gjøre det mer stuereint for så å gjøre det obligatorisk (men sikkert med de samme ytelsesproblemene som en del har opplevd...)

Lenke til kommentar

activX feil i windows update...

Jeg og flere som jeg kjenner som har xp pro uten noen sp eller oppdateringer på noen måte. Når vi har innstalert pcene og kjører windows update får vi feilmld...

 

Grunnen til dette er at den standard ie6 ikke greier å innstalere activX :S

Måtte lete meg frem på microsoft sin side for å finne valideringstest...

Da greide den å innstalere activX, men ikke ellers....

Lenke til kommentar
activX feil i windows update...

Jeg og flere som jeg kjenner som har xp pro uten noen sp eller oppdateringer på noen måte. Når vi har innstalert pcene og kjører windows update får vi feilmld...

 

Grunnen til dette er at den standard ie6 ikke greier å innstalere activX :S

Måtte lete meg frem på microsoft sin side for å finne valideringstest...

Da greide den å innstalere activX, men ikke ellers....

6438537[/snapback]

:blink: Forstod ikke mye av det der...

Lenke til kommentar
activX feil i windows update...

Jeg og flere som jeg kjenner som har xp pro uten noen sp eller oppdateringer på noen måte. Når vi har innstalert pcene og kjører windows update får vi feilmld...

 

Grunnen til dette er at den standard ie6 ikke greier å innstalere activX :S

Måtte lete meg frem på microsoft sin side for å finne valideringstest...

Da greide den å innstalere activX, men ikke ellers....

6438537[/snapback]

:blink: Forstod ikke mye av det der...

6439012[/snapback]

Microsoft lanserer ikke nye oppdateringer for folk som kjører upatchet. Er litt usikker på SP1.

Lenke til kommentar

Har aldri merka nokon problem med WGA sjølv, men det er synd visst enkelte har problem med dette programmet. Håper at feila blir fiksa etterkvart.

 

Det at Microsoft selv innrømmer at programmet kan gi falsk rapport sier vel det meste  :thumbdown:

6437819[/snapback]

Det er da bra at det innrømmer at programmet har enkelte feil.

 

MS burde vel heller arbeide for å få folk til å kjøpe Windows heller enn å gjøre livet surt for dem som har kjøpt det. Tilby ekstra tjenester for dem som har kjøpt og registrert Windows hos MS, gode tilbud etc... tror det ville blitt oppfattet som mer kontruktiv bruk av ressursene enn det de prøver på nå.

6437895[/snapback]

Om du har WGA kan du laste ned enkelte program gratis (t.d. Windows Defender).

 

Haha, minner mer og mer om Sonys root kit-manøver det her! Egentlig synd det ikke er obligatorisk med WGA, for med så mye problemer hadde det blitt et seriøst bråk mot MS pga dette her. Nå får de heller sjansen til å gjøre det mer stuereint for så å gjøre det obligatorisk (men sikkert med de samme ytelsesproblemene som en del har opplevd...)

6438229[/snapback]

Syns Sony sitt root-kit er verre enn dette. Her får du i det minste vite at programmer blir instalert.

 

Det søksmålet det refereres til i artikkelen. Er det et sånt felles søksmål som gjelder alle windowsbrukere, eller er det et sånt personlig søksmål som kun favner om denne ene mannen?

6438824[/snapback]

Du har jo svart i tråden relatert til den artikkelen, men du får vel lese den ein gong til: http://www.hardware.no/nyheter/programvare...t_for_wga/27341

 

Lisens... hva er det forno? Er det noen Windows greier? Dette Windows-greiene høres vanskelig ut :no:

6439410[/snapback]

No er det no lisenser innanfor Linux-verda og.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...