Gå til innhold

Core 2 Duo i slutten av juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må huske at AMD kommer med prisfallet sitt rett før eller samtidig, så da er det ikke sikkert at Conroe tilbyr mest ytelse for pengene, selv om Conroe sannsynligvis får ytelsetronen en stund.

 

Om ryktene om Reverse HyperThreading stemmer, så kan faktisk X2-cpuene ha en stor ytelsefordel i enkeltkjerneprogramvare.

 

Jeg vil anbefale alle å vente og se på hvilken som vil tilby det beste, ikke bestemme seg lang tid i forveien. Det lureste er å se etter det beste produktet, ikke etter et spesiellt merke.

Lenke til kommentar
blir spennede å se ytelses tester av de rimeligere conroe prosessorene vs am2 x2 3800 etc.

 

de fleste steder tester bare det dyreste og beste selv om det er de modellene det blir solgt minst av.

6426435[/snapback]

 

'

Vel... jeg kan si alledere nå at dette er rått parti..

Intel E6600 yter langt bedre, samt er overklokkingsvillig som få andre..

Kjører min nå på 3400ghz dønn stabilt..

den greier forøvrig hele 3,8 GHz på luft..

 

Det er saker det...Core 2 duo vil nok ikke akkurat kunne karakteriseres som drahjelp for AMD... Rå ytelse.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det lureste er å se etter det beste produktet, ikke etter et spesiellt merke.

6426465[/snapback]

 

Nå må jeg anstrenge meg for ikke å komme med et personangrep :tease:

 

 

Tilbake til topic så gleder jeg meg som... tja, jeg gleder meg til lanseringa. Jeg har allerede mitt 'Bad Axe' revisjon 304 i hus og førtidsarv kommer, så for min del blir det nok en betydelig oppgradiring. Spesielt med tanke på at jeg forlater min kjære Dell Dimension 4100 og med det går fra en 6.5 år gammal PC til en Core 2 Extreme (eller kanskje heller den heftigste av Core 2 Duo, hva trur dere? Er Extreme like overprisa som Pentium EE?)

Lenke til kommentar
Det lureste er å se etter det beste produktet, ikke etter et spesiellt merke.

6426465[/snapback]

 

Nå må jeg anstrenge meg for ikke å komme med et personangrep :tease:

 

 

Tilbake til topic så gleder jeg meg som... tja, jeg gleder meg til lanseringa. Jeg har allerede mitt 'Bad Axe' revisjon 304 i hus og førtidsarv kommer, så for min del blir det nok en betydelig oppgradiring. Spesielt med tanke på at jeg forlater min kjære Dell Dimension 4100 og med det går fra en 6.5 år gammal PC til en Core 2 Extreme (eller kanskje heller den heftigste av Core 2 Duo, hva trur dere? Er Extreme like overprisa som Pentium EE?)

6426555[/snapback]

 

Core 2 Extreme er jo likt priset med EE, den yter utrolig mye bedre så ytelse/ pris ratioen har gått opp. Men hadde jeg vært deg hadde jeg valgt den nest heftigste, sparer mange tusen og mister nesten ikke ytelse i det hele tatt. Men liker du å brife at du har det aller beste så får du ta det etter hvor god økonomi du har.

 

Ellers så er jeg med i klubben som imbit prøver å ikke komme med litt vel skarpe kommentarer mot en enkelt person her i tråden.

Lenke til kommentar
blir spennede å se ytelses tester av de rimeligere conroe prosessorene vs am2 x2 3800 etc.

 

de fleste steder tester bare det dyreste og beste selv om det er de modellene det blir solgt minst av.

6426435[/snapback]

 

'

Vel... jeg kan si alledere nå at dette er rått parti..

Intel E6600 yter langt bedre, samt er overklokkingsvillig som få andre..

Kjører min nå på 3400ghz dønn stabilt..

den greier forøvrig hele 3,8 GHz på luft..

 

Det er saker det...Core 2 duo vil nok ikke akkurat kunne karakteriseres som drahjelp for AMD... Rå ytelse.. :thumbup:

6426528[/snapback]

 

Hvor har du kjøpt din E6600?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Godt nytt detta!

 

Skal bygge maskin i sept/okt så det blir spennende å følge prisfall og ytelsestester fremover.

 

Skulle egentlig bygge på våren, men alle ryktene om Conroe fikk meg til vente... Glad for det nå, ser at jeg stadig får mer for de penga jeg har på konto'n :)

 

og folkens, slutt med latterlige kranglinga i tråden her, please...

Lenke til kommentar

La oss nå ikke krangle om hva den ene mener.

 

De aller fleste med et snev kunnskap av data gleder seg til denne serien kommer på markedet. Den kommer til å yte imponerende bra, og de fleste av oss hopper på denne karusellen og kjøper en av de.

 

Det går i bølger.

 

AMD har hatt fremdragene CPUer i mange år. Har selv hatt det i 3 av mine siste maskiner. Men det ser nå ut til å bli en Intel høst.

 

Samme er det med skjermkortsiden:

 

ATI produserte knallbra kort en stund og hadde en overlegen konkuranse fordel mot Nivida. Men nå er også bordet snudd der også.

Lenke til kommentar

effikkan: Moderatorene bestemmer selv, det er ikke opp til deg hva de sier til dine meningsmotstandere....

 

Ellers er jeg enig i at å i det hele tatt spekulere i at RHT skal veie opp for noe er å være usaklig. RHT, som mye tyder på at kanskje ikke engang eksisterer, kan uansett ikke oppnå det som ryktene sier. Det er bekreftet gang på gang av folk med langt bedre kunnskap om CPU'er enn det vi har...

 

Hyping av Conroe er også en uting. Vi har kun fått begrensede ytelsestester. Men etterhvert som veldig mange personer har fått disse prosessorene på forskudd, har vi en god indikasjon på at ytelsen kan være jevnt over bra. MEN: problemet er at det har ikke vært foretatt noen kritisk, stor test slik som endel nettsteder kommer til å gjøre ved lansering. Først der vi vil få bekreftet eller eliminert muligheten for eventuelle svakheter.

 

Derfor er det i overkant arrogant å "snakke ned" Conroe når man mangler informasjon, og selvsagt det samme andre veien.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Tenker dei første conroe er tilgjengelig litt ut i August.

 

Ser fram til skikkelige tester der alt er likt utenom hovedkort og cpu :roll:

 

Likt minne ,harddisk, grafikkort,lydkort etc

Og alt slags tester fra cache venlige til litt mer ram sultne tester.

Håper spesielt vi kan få noen skikkelige 64 bits tester. Det hadde vore interesant :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har en idé om hvorfor så få nettbutikker har Core 2 Duo på listene?

 

(siden prisene allerede skal være gitt osv...)

6426808[/snapback]

 

Fordi dem ikkje har fått dem enda tenker eg.

Dei fleste nettbutikker listet no ikkje amd før eit par dager før am2 vart lansert.

 

Tenker dei fleste har dem i listene rundt den 20 juli eller noe slikt

Viss det ikkje drøyer til august dah. Vi får vente å se

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...