Gå til innhold

MS Office 2007 forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Ja dette kom som ei bombe. Jeg er spent på hvordan dette blir i forhold til neste OpenOffice.

6417042[/snapback]

Mest sannsynlig blir det bedre, det er i allefall min mening.

Lenke til kommentar
Eigentlig bra dei utsetter, sånn at dei får lenger tid til å fikse feil i programmet og gjer det betre.

6417282[/snapback]

Ja det er bra om det fikser kritiske feil så alle slipper å laste ned patcher rett etterpå fullversjonen kommer ut. Men jeg synest det er rart at de finner dette ut så langt i forveien.
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er gale at et firma som Microsoft ikke klarer å holde sine egne lanseringsdatoer, det kan da ikke være så vanskelig! Det er bedre å gi ut en dato og så bli ferdig før tiden enn å utsette på nytt og på nytt slik som de har gjort med Vista, helt talentløst.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er gale at et firma som Microsoft ikke klarer å holde sine egne lanseringsdatoer, det kan da ikke være så vanskelig! Det er bedre å gi ut en dato og så bli ferdig før tiden enn å utsette på nytt og på nytt slik som de har gjort med Vista, helt talentløst.

6418093[/snapback]

 

Da jeg regner med at et så stort prosjekt som Vista har veldig mange folk som har fått utdannelse nettopp i produktlanseringer og planlegging/tidsberegning av disse, overrasker meg det egentlig at det går an å gjøre det så dårlig.

 

Hadde det vært et langt mindre prosjekt skjønner jeg veldig godt hvor vanskelig det er å planlegge en realistisk tidsfrist, da en taper masse penger på å sette fristen for langt frem, taper anseelse om en slipper for tidlig og slipper noe som blir for dårlig (WinME), mens en taper troverdighet ved å sette en for tidlig frist og utsetter den senere, men Windows er et så stort prosjekt med så mange talentfulle mennesker involvert at dette er alt for dårlig. Jeg kommer ikke til å kjøpe Vista, og håper at mange andre gjør det samme.

 

Bare det å bruke seks år på et OS som enda ikke er på nivå med alternativene OS X og diverse GNU/Linux-distroer (hvor OS X har hatt langt kortere aktiv utviklingstid enn Vista) er hårreisende dårlig, og jeg håper at MS rydder godt opp i ledelsen og ellers i firmaet før de begynner på neste versjon, så vi kanskje får et godt produkt fra Redmond en gang...

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Eigentlig bra dei utsetter, sånn at dei får lenger tid til å fikse feil i programmet og gjer det betre.

6417282[/snapback]

Ja det er bra om det fikser kritiske feil så alle slipper å laste ned patcher rett etterpå fullversjonen kommer ut. Men jeg synest det er rart at de finner dette ut så langt i forveien.

6417638[/snapback]

 

For min del kan jeg vel se en sammenheng med at MS Office 2007 Beta 2 er frigitt.

Meningen med en beta er jo å gi "feedback" så de kan rette opp i både feil og endre ting som folk ikke er fornøyd med.

 

Jeg har selv lastet den ned og prøvd den ut, i tillegg til det har Microsoft lagt ut et program som legger seg i oppgavelinjen(i form av smileys), med det kan du sende positive og negative tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er gale at et firma som Microsoft ikke klarer å holde sine egne lanseringsdatoer, det kan da ikke være så vanskelig! Det er bedre å gi ut en dato og så bli ferdig før tiden enn å utsette på nytt og på nytt slik som de har gjort med Vista, helt talentløst.

6418093[/snapback]

 

Da jeg regner med at et så stort prosjekt som Vista har veldig mange folk som har fått utdannelse nettopp i produktlanseringer og planlegging/tidsberegning av disse, overrasker meg det egentlig at det går an å gjøre det så dårlig.

 

Hadde det vært et langt mindre prosjekt skjønner jeg veldig godt hvor vanskelig det er å planlegge en realistisk tidsfrist, da en taper masse penger på å sette fristen for langt frem, taper anseelse om en slipper for tidlig og slipper noe som blir for dårlig (WinME), mens en taper troverdighet ved å sette en for tidlig frist og utsetter den senere, men Windows er et så stort prosjekt med så mange talentfulle mennesker involvert at dette er alt for dårlig. Jeg kommer ikke til å kjøpe Vista, og håper at mange andre gjør det samme.

 

Bare det å bruke seks år på et OS som enda ikke er på nivå med alternativene OS X og diverse GNU/Linux-distroer (hvor OS X har hatt langt kortere aktiv utviklingstid enn Vista) er hårreisende dårlig, og jeg håper at MS rydder godt opp i ledelsen og ellers i firmaet før de begynner på neste versjon, så vi kanskje får et godt produkt fra Redmond en gang...

6418278[/snapback]

 

 

En grunn til at M$ lanserte en såpass tidlig dato tror jeg er for å unngå å miste markedsandeler... Dersom M$ hadde lansert en reell dato (6-7 år frem i tid) så vil jeg tippe at en del større kunder seriøst ville vurdert å bytte til Linux. Og denne forsinkelsesballetten gjør at beslutningstakerne ikke får to reelle valg å velge mellom, da Vista hele tiden ligger som et "spøkelse" som blir "lansert" om "maks 1 år"...

Lenke til kommentar
En grunn til at M$ lanserte en såpass tidlig dato tror jeg er for å unngå å miste markedsandeler... Dersom M$ hadde lansert en reell dato (6-7 år frem i tid) så vil jeg tippe at en del større kunder seriøst ville vurdert å bytte til Linux. Og denne forsinkelsesballetten gjør at beslutningstakerne ikke får to reelle valg å velge mellom, da Vista hele tiden ligger som et "spøkelse" som blir "lansert" om "maks 1 år"...

6421437[/snapback]

 

Mhm, det vil alltid være lettere å vente "ett år til" på Vista, fremfor å ta skrittet ut og bytte til GNU/Linux. Jeg har ikke tro på at vi får se Vista i butikkhyllene før nesten halvveis i 2007. :)

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er gale at et firma som Microsoft ikke klarer å holde sine egne lanseringsdatoer, det kan da ikke være så vanskelig!

6418093[/snapback]

 

Snakk om å uttale seg om noe du tydeligvis har null peiling på. :)

 

Faktisk så er prosjektestimater, og da spesielt innen software-bransjen, mer eller mindre umulig å få rett. Og da SPESIELT når det gjelder gigantiske prosjekter som Vista. Det er dømt til å ta lengre tid enn planlagt, da det alltid vil dukke opp problemer (og derfor utsettelser) en ikke tok høyde for da en planla prosjektet.

Lenke til kommentar

Att det blir forsinkelser får vi heller se på som positivt. Det er da mye bedre for alle parter att Microsoft bruker litt ekstra til på og gi oss forbrukere ett så godt produkt som mulig.

 

Men uansett er det ikke lett og gjør folk fornøyde, blir dem forsinket er det galt og er ikke produktet hva man forventer er det galt også.

 

Og ikke minst er det jo så mange som elsker og hate dem også.

Lenke til kommentar
...

Faktisk så er prosjektestimater, og da spesielt innen software-bransjen, mer eller mindre umulig å få rett. Og da SPESIELT når det gjelder gigantiske prosjekter som Vista. Det er dømt til å ta lengre tid enn planlagt, da det alltid vil dukke opp problemer (og derfor utsettelser) en ikke tok høyde for da en planla prosjektet.

6426006[/snapback]

 

Enig i at det er vanskelig å estimere store prosjekter. Problemet er at det bedrives systematisk underestimering, spesielt i programvarebransjen. Hvis man bruker erfaringsbaserte estimeringsmodeller (feks COCOMO/COCOMO2) blir estimatene ofte så høye at prosjektet ikke blir startet.

Endret av hvrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...