Gå til innhold

7000 PSone-spill for PSP? (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7000!?! Det er jo nesten alle spela som kom til PS1. Dersom dei får det til, må ein seie det er imponerande. :)

 

Hvis dette er sant så kommer jeg endelig til å få mulighet til å spille igjennom FF7!

Men tar ikke sony veldig etter Nintendo nå?

6412147[/snapback]

På ein måte...men dette er ein veldig generell, og ikkje minst ein glimrande, idè, so det er ikkje eigentleg noko kritikkverdig i det.

 

Kay

Lenke til kommentar
Håper virkelig de slipper ut et program som gjør så at vi bare kan lage en ISO av de spillene vi allerede har til PS1, jeg vil ikke betale for de spillene jeg har betalt fra før av.

6412305[/snapback]

 

 

Dette hadde vært det beste, men tviler sterkt på det at det skjer.

Tror heller vi får kjøpe spillene online, med PS3 og så laste de over på PSP.

På denne måten gjør sony at du trenger to maskiner, og sånt blir det penger av :tease: .

Prisen på spillene vil avgjøre om dette blir hit eller flopp

 

Tror jeg må ha MGS ,FFVII og FFVIII :dribble:

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Men altså, spillene vil vel ta ein del plass? er vel ingen som gidder å dra med seg dusinvis av minnekort :!:  Blir vel ikkje den billigste affæren dette trur eg,og om man må betalt litt for spillene i tillegg.. ;)

6412438[/snapback]

Jeg går ut i fra at de gamle spillene ikke krever mer plass enn et 512MB-minnekort kan gi. Dette koster ca 500 kroner, og er nok ikke mye penger for en nostalgiker - hvis vi også går ut i fra at PSone-spillene blir svært rimelige - kanskje i samme gate som prisen man betaler for Xbox Live Arcade-spill.

Lenke til kommentar
Men så funker ikke N64-emulatoren så ekstremt bra da.

6413369[/snapback]

Det er korrekt at den ikke er på topp enda, men så er jo emulatoren fortsatt på et tidlig stadium.

StrmnNrmn kommer stadig med nye versjoner av sin Daedalus emulator, så innen PSone emulatoren er lansert vil vi nok se enorme forbedringer på både hastighet og kompatibilitet.

Det har vert litt stille fra Monkey64 sin side, men tiden vil vise om denne kan hevde seg mot Daedalus.

Uansett har vi mye spennende å se frem til de neste månedene, hva gjelder emulering av andre konsoller på PSP.

Lenke til kommentar

Prisen på spela bør vere lav for at ein sånn teneste skal bli ein stor suksess. Eit lite problem med så mange spel er at det kan vere vanskeleg å skille mellom gode og mindre gode spel.

 

Jeg går ut i fra at de gamle spillene ikke krever mer plass enn et 512MB-minnekort kan gi. Dette koster ca 500 kroner, og er nok ikke mye penger for en nostalgiker - hvis vi også går ut i fra at PSone-spillene blir svært rimelige - kanskje i samme gate som prisen man betaler for Xbox Live Arcade-spill.

6412493[/snapback]

Ein ekte nostalgiker vil da spele på ein Playstation, og ikkje på ein liten PSP.

Lenke til kommentar
Ein ekte nostalgiker vil da spele på ein Playstation, og ikkje på ein liten PSP.

En ekte nostalgiker på farten da!

 

EDIT: steike, greide ikke gjøre det riktig engang... ville quote han over, bortsett fra det jeg greide å quote!

 

** Hjalp deg med å sette inn riktig quote. Gjør det gjerne selv neste gang, siden du likevel er inne å redigere innlegget -- TST **

Lenke til kommentar

Ikkje for å disse Sony eller skape krangel i tråden. Men dette kan fort ende opp som nok ein gimmick i fra Sony sin side. Sony mangler fokus. Tro meg, hadde eg eid ein PSP,hadde eg satt pris på muligheten for å spille klassikere på den. Men som ttt sier over,hadde eg nok spillt dem på den fremtidigee PS2`en min.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at Sony gir PSP-eiere denne muligheten.

Det er vel ingen tvil om at det finnes mange gode spill til den gamle PlayStation konsollen, og da er det jo flott at de som ikke har hatt gleden av å spille dem før, kan få sjansen til det på sin PSP.

Personlig gleder jeg meg til å kunne spille litt Final Fantasy VII, uten å måtte sette meg ned foran TV-en.

I tillegg til dette så vil jo spillbiblioteket til PSPen øke betraktelig når denne emulatoren blir lansert, noe som kanskje kan få enda flere til å kjøpe konsollen deres.

 

Det at jeg kan spille alle favorittspillene mine fra alle de gamle konsollene er noe jeg setter stor pris på, derfor er jeg veldig positiv til dette tilbudet Sony snart kommer med.

Det er ingen tvil om at mulighetene i dag er mange, og fremtidsutsiktene er lyse, i hvert fall for oss som finner noen verdi i disse egenskapene.

 

Her er en liste over de emulatorene jeg har på min PSP, i tilfelle noen PSP-eiere ikke har fått med seg at det er mulig å spille spill til disse, på sin maskin:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Amiga 500

Commodore 64

Gameboy

Gameboy Color

Gameboy Advance

MAME

Neo Geo

Nintendo 64

Nintendo Entertainment System

Super Nintendo Entertainment System

ScummVM

Wonderswan

Lenke til kommentar
Hm. MobyGames har registrert totalt 1187 som i det hele tatt utkom på PlayStation. Høres nesten utrolig ut at seks av syv PSX-spill har gått dem hus forbi?
As of March 2005, there were 7,743 software titles available (this figure counts games released in multiple regions as separate titles)

Jeg tolker det slik at emulatoren har støtte for samtlige spill som har kommet ut, noe som er over 7000.

Det vil allikevel ikke si at det er 7000 unike spill, selv om det høres slik ut ifølge artikkelen. :ermm:

 

Edit: Leif

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...