Gå til innhold

Nettbetaling via Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker paypal selv da det er det er det billigste og enkleste alternativet for meg. Bruker det til å overføre penger fra min lønnskonto i USA til min konto i norge hvor jeg har et lån som surrer og går. Dersom jeg skulle brukt bank-tjenester til å overføre pengene, hadde det fort blitt flere hundre kroner i avgifter.. I steden betaler jeg fra min US-registrerte paypal konto til min norsk-registrerte konto, og får hele greia unnagjort for x kroner. Teit av PP å ikke oppgi nøyaktig hvor mye penger de tar for valuta omregning i konto history, men men. Billigere enn SWIFT er det iallefall siden US banker tar betalt ganske rått for den tjenesten.

Lenke til kommentar
Bruker paypal selv da det er det er det billigste og enkleste alternativet for meg. Bruker det til å overføre penger fra min lønnskonto i USA til min konto i norge hvor jeg har et lån som surrer og går. Dersom jeg skulle brukt bank-tjenester til å overføre pengene, hadde det fort blitt flere hundre kroner i avgifter.. I steden betaler jeg fra min US-registrerte paypal konto til min norsk-registrerte konto, og får hele greia unnagjort for x kroner. Teit av PP å ikke oppgi nøyaktig hvor mye penger de tar for valuta omregning i konto history, men men. Billigere enn SWIFT er det iallefall siden US banker tar betalt ganske rått for den tjenesten.

6411980[/snapback]

 

Har konto i Bank of America, som jo er en gigant i USA. Skulle overføre penger til et EU-land. Lette rundt på nettbanken, men fant ingen mulighet for utenlandsbetaling. Gikk til banken og spurte hva det skulle bety. Fikk til svar at det nok ikke var mulig å overføre penger til utlandet online. Nei, jeg måtte fylle ut 'dette', og dermed fikk jeg et skjema som var verre enn selvangivelsen å fylle ut. Jeg trodde først han enten spøkte eller hadde misforstått, men nei da. Gebyret for å gjøre det var dessuten rundt halve summen jeg skulle overføre. Svarte "det er for dyrt".

 

Logget meg i stedet inn på Skandiabanken og fikk pengene overført på under minuttet. Gebyrfritt er det også.

 

USA er et u-land når det gjelder banker, betalingstjenester, skatter osv. Folk flest driver jo og betaler regningene sine med sjekker. Nettbetaling aner de ikke hva er.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se om den blir berømmet med god sikkerhet denne løsningen. Om de tar andeler fra Paypal så gjør ikke det meg noenting.

 

Paypal har jo litt frynsete rykte. Har også lest at noen fikk pengene sine låst fast i systemet, og at de hadde problemer med å få dem tilbake fra Paypal. :cry:

Lenke til kommentar
Paypal har jo litt frynsete rykte. Har også lest at noen fikk pengene sine låst fast i systemet, og at de hadde problemer med å få dem tilbake fra Paypal.  :cry:

6412508[/snapback]

Engig, gøy med dette produktet. Men er skeptisk til å hoppe på med en gang. Google begynner å få en farlig stor database over brukernes handlinger på nett. Leste nettopp om felles pålogging-greie google har utvilket : http://www.hardware.no/nyheter/programvare...ra_google/27322

Fra før av har de all søkestatestikk om man har logget på google.com. Benytter man google desktop så veit de hva du har på maskina også :p

 

Og siden ingen gidder å slette mail med gmail, så har de masse data der også. Pr i dag er ikke dette noen trussel, de færreste tror google har onde hensikter. Men desverre er det vanskelig å vite hvordan google kommer til å være om f.eks. 5-10 år. Litt skummelt at så mye nett-aktivitet havner hos google

 

(Ok, ser jeg gjentar meg selv, men gidder ikke skrive om)

Lenke til kommentar

PayPal blir neppe en konkurrent til google og google ser vel neppe på dem som en stor konkurrent heller...

Ebay er tross alt Google sin største annonsør og vil neppe miste dem ved å konkurere mot betalingsløsningen de har.

 

Google ser heller på sin løsning som en alternativ løsning til PayPal...

 

En annen ting er at Google trolig vil vite hva folk handler på nettet og får derfor en del statistikk gjennom sin betalingsløsning.

Lenke til kommentar
Ebay er tross alt Google sin største annonsør og vil neppe miste dem ved å konkurere mot betalingsløsningen de har.

6413465[/snapback]

Kan hende de er verdt mye penger for Google, men så er nok å annonsere på Google et must for Ebay også. Jeg tror egentlig Google ikke har noe å tape på å konkurrere med Ebay eide PayPal.

 

Det viser egentlig bare hvor seriøs og populær søkemotoren Google.com har blitt!

Lenke til kommentar

Syntes google kommer med noe nytt hver uke nå jeg.. er jeg den eneste?

 

Jeg er vel litt paranoid, men noen folk rundt om i verden er redde for at muslimer kommer til å ta over verden jeg personlig er mer redd for at google kommer til å ta over verden.. Ser for meg at det første romvesener ser når de kommer i nærheten av jorda om 20000år er google sitt enorme reklameskilt i verdensrommet hvor jorden står som den ene O'en i Google..

Lenke til kommentar
PayPal blir neppe en konkurrent til google og google ser vel neppe på dem som en stor konkurrent heller...

Ebay er tross alt Google sin største annonsør og vil neppe miste dem ved å konkurere mot betalingsløsningen de har.

 

Google ser heller på sin løsning som en alternativ løsning til PayPal...

 

En annen ting er at Google trolig vil vite hva folk handler på nettet og får derfor en del statistikk gjennom sin betalingsløsning.

6413465[/snapback]

Man vet aldri hvis google sin betalingsform slår til. Kan hende det setter en standard som må tvinge f.eks ebay til å bruke denne betalingsformen. Akkurat som et kredittkort...kommer i mange former, størrelser og navn..

 

Google ftw!

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Paypal - Eneste grunnen til det er at det er lettvint - Rett og slett på grunn av at de er så svær, at de fleste bruker Paypal til å ta i mot penger.

 

Dermed sier jeg velkommen til en verdig konkurrent - Håper bare Google har visjoner om å bli en seriøs konkurrent på verdensmarkedet.

 

Ikke minst håper jeg dette gjør at betaling over nett blir enda mer brukervennlig - Jeg synes Paypal på enkelte områder kan være meget tung.

 

Go G, go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...