Gå til innhold

NetBurst fases ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra av Intel å droppe hele Pentium-brandet. er ikke bare positive assosiasjoner man får når man tenker Pentium 4.

6415765[/snapback]

For min egen del er jeg helt enig. Men desverre så er veldig mange som krever Pentium fordi det skal være bra.

 

BTW: Jeg har sett Dell-reklamer der "utvalgte modeller har Intel Pentium4-prosessorer" opptil tre ganger. :)

Lenke til kommentar
Bra av Intel å droppe hele Pentium-brandet. er ikke bare positive assosiasjoner man får når man tenker Pentium 4.

6415765[/snapback]

For min egen del er jeg helt enig. Men desverre så er veldig mange som krever Pentium fordi det skal være bra.

 

BTW: Jeg har sett Dell-reklamer der "utvalgte modeller har Intel Pentium4-prosessorer" opptil tre ganger. :)

6415789[/snapback]

Jeg vil også si at det er en utstrakt misforståelse at P4 er dårlige CPUer. P4 er tross alt verdens mest solgte CPUer, de har også sammen med flere gode brikkesett fra Intel gitt mange brukere forutsigbare, stabile og ytelsesmessig fornuftige systemer mye lengre enn f.eks AMD kan hevde med f.eks Athlon. Jeg har enda tilgode å se en toppmodell fra Intel basert på netburst bli slått såpass kraftig av en tilsvarende modell fra AMD at Intel burde ha noe å skamme seg over(sett bortifra enkelte siders triksing med akser), det er ikke gitt at Intel MÅ ha raskere CPUer enn AMD eller vise verca til enhver tid.

 

Jeg er derimot enig om at Conroe med fordel kunne kommet litt tidligere, men jeg tror vel til Intels forsvar at den kommer godt.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Bra av Intel å droppe hele Pentium-brandet. er ikke bare positive assosiasjoner man får når man tenker Pentium 4.

6415765[/snapback]

For min egen del er jeg helt enig. Men desverre så er veldig mange som krever Pentium fordi det skal være bra.

 

BTW: Jeg har sett Dell-reklamer der "utvalgte modeller har Intel Pentium4-prosessorer" opptil tre ganger. :)

6415789[/snapback]

Jeg vil også si at det er en utstrakt misforståelse at P4 er dårlige CPUer. P4 er tross alt verdens mest solgte CPUer, de har også sammen med flere gode brikkesett fra Intel gitt mange brukere forutsigbare, stabile og ytelsesmessig fornuftige systemer mye lengre enn f.eks AMD kan hevde med f.eks Athlon. Jeg har enda tilgode å se en toppmodell fra Intel basert på netburst bli slått såpass kraftig av en tilsvarende modell fra AMD at Intel burde ha noe å skamme seg over(sett bortifra enkelte siders triksing med akser), det er ikke gitt at Intel MÅ ha raskere CPUer enn AMD eller vise verca til enhver tid.

 

Jeg er derimot enig om at Conroe med fordel kunne kommet litt tidligere, men jeg tror vel til Intels forsvar at den kommer godt.

6425155[/snapback]

Da P4 var ny, så var den selvsagt veldig bra. Men de siste årene har den trengt en arvtager. Se for eksempel i denne testen Prosessorer du har råd til. Sammenlign 3500+ med Intel EE gjennomsnittlig, og tenk på hvor mange ganger mer EE kostet da, var vel rundt fire ganger mer.

 

Men usansett så er det ikke grunn til å starte en diskusjon om AMD mot Intel.

Lenke til kommentar
Da P4 var ny, så var den selvsagt veldig bra. Men de siste årene har den trengt en arvtager. Se for eksempel i denne testen Prosessorer du har råd til. Sammenlign 3500+ med Intel EE gjennomsnittlig, og tenk på hvor mange ganger mer EE kostet da, var vel rundt fire ganger mer.

 

Men usansett så er det ikke grunn til å starte en diskusjon om AMD mot Intel.

6425229[/snapback]

De første P4ene var ikke spesielt bra, dvs Willamette, men den neste revisjonen kjent som nortwood derimot var veldig bra.

 

Mht kommentaren min, tenkte jeg mer på de nyere dual-core CPUene hvor jeg mener at netburst har fått en liten renessanse før den endelig skal byttes ut. Nå var det heller ikke min mening å starte noen Intel vs AMD diskusjon, men å få frem at de siste revisjonene av netburst(P-D) faktisk ikke er ille, både mht pris og relativ ytelse. Utover det, er det selvsagt på høy tid å bytte ut P4, men jeg tror nok at Intel kunne videreutviklet netburst, dog har de nok valgt den billigste og sikkert enkleste løsningen på de mange problemene man har sett netburst CPUene har hatt de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...