Gå til innhold

Ny WGA-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv liker jeg ikke WGA. Selv om den nå etter sigende ikke skal ringe hjem mer enn fire ganger i året, så jeg "disabler" den.

 

Metoden jeg bruker en enkel:

 

Jeg hentet ned "Autoruns" Fra http://www.sysinternals.com

 

Når den er startet, velger jeg fanen "Winlogon" og der, litt nedpå ligger "WgaLogon". Jeg fjerner så haken i checkbox-en ved siden av den, avslutter programmet, restarter og så kjører den ikke lenger og da gjør den ingen skade.

 

Jeg syns det er den minst intrusive måten å gjøre det på. Jeg fjerner ikke filene (selv om jeg godt kunne gjøre det), for da ligger de der om Windows Update skulle finne på å sjekke.

 

Nalle Berg

WEB: http://nalle.no/

Mail: http://nalle.no/mailme.php?ID=1

./nalle.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi som har kjøpt dette rælete systemet få enda mer ræl som stjeler ressurser?

 

Jeg begynner å bli så lei detta. Først er det produkt kode, Så er det aktivering, hvor en må ringe inn til kundeservice hver gang etter første install. Så er det en masse med valideringer på update, pg så kom denne WGA

 

Jeg kan da ikke lide for at microsft ikke er i stand til å sikre programwaren sin bedre. En ting er alle disse feilene som tilstadighet blir oppdaget og rettes.

 

Blir det ikke forandringer på dette snarest er det forvel til det lille jeg bruker av microsft OS og programmer til nå.

 

Godt fornøyd med SUSE Linux og den tiden jeg sparer å fikse krøll. Så skal microsft ha meg som kunde videre må de bli mye bedre på service siden.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi som har kjøpt dette rælete systemet få enda mer ræl som stjeler ressurser?

Bruker WGA mykje ressurser? Personleg har eg ikkje lagt merke til nokon nedgang i ytelsen med WGA instalert.

 

Jeg begynner å bli så lei detta. Først er det produkt kode, Så er det aktivering, hvor en må ringe inn til kundeservice hver gang etter første install. Så er det en masse med valideringer på update, pg så kom denne WGA

Å? Etter å ha instalert Windows nokre gonger, har eg enda ikkje hatt behov for å ringe kundeservice.

 

Så skal microsft ha meg som kunde videre må de bli mye bedre på service siden.

6406373[/snapback]

Så du er misfornøyd med Microsoft sin kundeservice, eller det WGA du er misfornøyd med? Kva er i så fall gale med kundeservicen? Har Suse mykje betre kundeservice (sidan du er så fornøyd med det)?

Lenke til kommentar

nLite og Autopatcher er alt jeg trenger for å holde meg unna det der(WGA existerer ikke på noen av maskinene mine). Alt dette jalla'et fra MS(Aktivering, WGA osv.) har bare gitt meg problemer. Både på Ekte og "Lånt" windows har jeg måttet cracke Aktiveringa, WGA osv. for i det hele tatt å få maskinene i gang. Makan til ræl.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi som har kjøpt dette rælete systemet få enda mer ræl som stjeler ressurser?

 

Jeg begynner å bli så lei detta. Først er det produkt kode, Så er det aktivering, hvor en må ringe inn til kundeservice hver gang etter første install. Så er det en masse med valideringer på update, pg så kom denne WGA

 

Jeg kan da ikke lide for at microsft ikke er i stand til å sikre programwaren sin bedre. En ting er alle disse feilene som tilstadighet blir oppdaget og rettes.

 

Blir det ikke forandringer på dette snarest er det forvel til det lille jeg bruker av microsft OS og programmer til nå.

 

Godt fornøyd med SUSE Linux og den tiden jeg sparer å fikse krøll. Så skal microsft ha meg som kunde videre må de bli mye bedre på service siden.

6406373[/snapback]

 

Når du reinstallerer nå (iallefall så lenge du har retail osv) Må du ringe kundeservice for å aktivere. Denne endringen ble gjort høsten 05.

 

Et program, samme hva vil bruke minne og cpu, hvor mye vet jeg ikke, men uansnett, den legger seg i lista over mye unyttig som ikke gjøær annet enn å stjele system ressurser.

 

Suse er gratis, derfor forventer jeg ikke samme kundeservice som hos microsoft hvor de tar betalt flere tusen for dette. Det at de etter at jeg kjøpte lisens for flere år siden har lagt til mye mer heft enn det jeg har hatt for å kunne reinstallere og ta nytte av oppdateringer som fikser kritiske feil synes jeg blir helt feil. Kundene skal ikke lide for at noen stjeler deres programware. Poenget er at hvorfor skal jeg betale en hel masse for et OS der de som selger det til stadighet gir meg mer arbeid og problemer enn nødvendig for å ha operativ systemet fungerende og oppegående?

Lenke til kommentar

Ja Microsoft går på en hårtynn linje her når det gjelder kunders rettigheter og ikke minst personvern. Hadde MS vært europeisk tror jeg ikke de kunne drevet så mye av dette som de gjør nå.

 

Problemet med all beskyttelse av denne typen er at det rammer alle - ikke bare pirater - men også de som har brukt penger på dette. Ta for eksempel en gjennomsnittlig "kopibeskyttet" musikk CD. En rekke av disse fungerer rett og slett ikke på visse CD spillere. Jeg vil si at dette rammer platebransjen svært negativt for personlig styrer jeg unna disse kopibeskyttelses-cd'ene etter å ha opplevd dette. Det samme kommer kunder til å gjøre med Microsoft hvis de syntes det blir for mye plunder å få greiene til å fungere, samt at de tviler på intensjonene av MS sine applikasjoner som går i bakgrunnen og laster opp data til serverene deres. Veien er da kort før de kan ta kontroll over andre ting. Dette er bare den spede begynnelse av denne formen for person-overvåking. Forvent å se mer av dette i fremtiden. Eller velg produkter som ikke har dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...