Gå til innhold

Sony hevder Microsoft kopierer ideer (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Når Sony tråkker opp en ny sti, er Microsoft like bak". Hmmm. Noen som ser dobbeltmoralen eller? Hvem kom rett bak Nintendo når de valgte å legge til en analog spake for bedre grensesnitt? Hmmm. Jo det var Sony det. Jeg tror ikke Sony skal si for mye om hvem som kopierer hvem sine ideer her. Historien deres er nok ikke plettfri.

 

Dessuten må det da fader meg være lov å hente inspirasjon fra andre. Det at Sony la til de analoge spakene skapte jo bare sunn markedskonnkuranse. Og når Nintendo nå forbedrer, forhåpentligvis, brukergrensesnittet enda en gang vet man knapt hvilke goder man har i vente. :love:

Lenke til kommentar

Det er uttalelser fra Sony som dette som distanserer meg mer og mer fra PS3. Før E3 var jeg sikker på at jeg kom til å kjøpe PS3 nokså kjapt etter slipp. Men når Sony bruker tid på å rakke ned på konkurrentene sine og kommer med halvsannheter (håndkontrollens revolusjonerende egenskaper som en hel presseverden slukte rått), mister jeg rett og slett lysten. Og prisen som er antydet er for høy for en spillkonsoll.

 

Jeg er forøvrig slett ikke interessert i å sponse Sony sin Blu-Ray satsning, jeg ville heller sittet på gjerdet en liten stund og kjøpe en HD-DVD- eller Blu-Ray-spiller når de begynte å bli billigere. Jeg er heller ikke interessert i å betale flere tusen kroner for å kunne erfare alle barnesykdommene som Blu-Ray-mediet garantert vil ha.

 

Så alt i alt har jeg gått fra å være en veldig fornøyd PS2-eier som garantert skulle ha PS3 til å være en fornøyd PS2-eier som skuler mot Wii's lansering. Nintendo har i alle fall vett nok til å fokusere på sitt eget produkt og er stolte av det, og de respekterer kundene sine. Jeg setter ikke pris på at Sony indirekte oppfatter meg som en dust som kjøpte Xbox360 og til alt overmål er fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Dette er flaut. Her sitter vi og spiller på en 360 minimun ett år før Wii og PS3 er på markedet, vi spiller next-gen as we speak, vi spiller i HD og i 5.1, vi har en Live! funksjon som fungerer perfekt...og jeg er usikker på hva jeg skal skrive her nå, men Sony bør seriøst tenke å gi ut noe før de i det hele tatt tenker på å "disse" konkurentene sine.

Lenke til kommentar

Det virker som sony prøver å gi Microsoft et dårlig rykte. Hvorfor skal en ekstern HD-DVD spiller være forhastet? Å ha mulighet til å kjøpe det senere betyr bare at prisen blir lavere, og at man ikke blir presset til å bruke et nytt format som sony presser sine brukere til.

Endret av Husgark
Lenke til kommentar
Kva for nokre idear er det MS skal ha kopiert?

 

Kritikken mot MS sitt valg om å lansere ein HD-DVD spelar viser bare at han ikkje forstår poenget med ein dedikert DVD-avspelar. Evt. er det bare vanleg PR-tull for å sverte ein konkurrent.

6401814[/snapback]

 

 

Skjønner ikke hvordan å tilby intern HD-DVD spiller framfor intern skal være noen forhasta beslutning. Jeg hadde ALDRI kjøpt en 360 hadde den hatt innebygget HD-DVD-spiller og kostet 2000 mer.

6402185[/snapback]

Gode poeng gutter. Jeg mailet litt att og frem med Major Nelson. Dette fikk jeg i et svar av han:

post-84194-1151566048_thumb.jpg

 

Det er veldig viktig at folk forstår at når de kjøper PS3 - blir de påtvunget et format. Microsoft begynnte med å si at Blu-ray aldri ville komme til XBOX 360. Men i et intervju med Major Nelson sa en XBOX developer at hvis blu-ray vant krigen (som forøvrig vil ta lang tid) så skulle man ikke se bort ifra at en BR drive ville komme til X360. Jeg, for mitt vedkommende synes det er glimrende at jeg får selv velge om jeg vil ha HD-DVD eller ikke. Nå, som jeg har kjøpt meg HDTV er jo dette mer aktuelt.

 

Blir mindre og mindre higen på PS3 etter slike arrogante utspill fra Sony eliten.

Lenke til kommentar

Dere husker det intervjuiet med Moore? Der han hadde noen småhint mot Sony sine flauser etc? Slikt er ein mye bedre måte å "rakke ned på noen" Sjøv om eg ikkje vil si at Moore overhodet gjorde det. Men Sony er desperate til å fremstå som ein Gud fra oven. Det blir for dumt og for tydelig ,ihvertfall for oss som har fulgt med de siste årene.

 

Lurer på ka MS har og si om idoitskapen til Sony :hmm:

 

Og for å understreke ein tingl. Hadde eg måtte betalt 1500-200,- ekstra for min 360 med HDD-spiller,hadde eg droppet det. Kjøpte meg ein monster PC i fjor for å kunne dra psil utover 360/PS3. Men når 360`en var så billig som den var kunne eg rett og lsett ikkje la vere å bli fristet. No spillest det nesten ikkje på min PC lenger.

 

Så pris har noe MYE å si for MANGE.

Lenke til kommentar

Skjønner hva han mener angående HDDVD. PS3 tvinger på deg blueray ja men det Sony har forsikret seg om er at Blueray nettopp blir standarden. Og med at du MÅ ha blueray så forsikrer dette distribueringsselskap verden rundt at Ola Nordmann greier å se blueray filmer og spill.

 

Personlig er jeg litt irritert over at HDDVD har overlevd så langt. Det som kommer til å skje er at vi får både blueray og HDDVD filmer på markedet så du må ha en spiller som tar begge deler. Dette blir som DVDR+ og DVDR- . Alle husker vel på det kaoset ? Tror jeg holdt på å klikke til tider. Så jeg håper PS3 blir større enn PSX og PS2 sammenlagt så de tvinger HDDVD ut av markedet for godt.

Lenke til kommentar

Jeg er blitt en av de som var Sony-fanboy og mente Sony var best, inntil jeg innså hvor patetisk Sony er. Disse uttalelsene fra Sony blir mer og mer stupide. 20 GB-modellen bør byttes ut med en modell som ikke har Blu-ray men har 40GB harddisk og er en tusenlapp rimeligere, ca 3000 kr.

Derfor kjøper jeg først 360 og etterpå Wii. Liten sjanse for at jeg kjøper PS3 med disse prisene...

Takk for meg.

Endret av joakim-killer
Lenke til kommentar

Eg ser heller at Blu-Ray hadde forlatt markedet i fred og ro. Billigere for meg og resten av Ola Nordmenn. SAmtidig hadde Fått ein hard smell på pungen,noe som de fortjener veldig.

 

EDIT: DEt er av og til eg virkelig ønsker meg lagringskapasitete til BR. Det er når eg sitter med 50GB+ med saker og styr eg burde tatt kopi av før eg formaterer. :) Det hadde vert herlig egentlig å smewllt nesten allt inn på 1.plate.

 

EDIT: Siden vi atter ein gang humrer over Sony så slenger eg inne denne.

 

http://www.gamereactor.dk/nyheder/?id=62829

 

:hmm:

 

EDIT2: PS3 Hjemmeside åpnet

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...