Gå til innhold

Core Multiplexing Technology


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som VET hva RHT egentlig går ut på eller er det bare rykter og synsinger fortsatt? Jeg synes virkemåten bør forklares godt og det kommer noen gode og dype analyser før vi kan si med rimelig sikkerhet hva som er best og hvorfor.

6398673[/snapback]

Har enda ikke lest noe som tyder på at noen vet noe, de fleste artiklene jeg har lest om RHT har vært omtrent like oppklarende som denne artikkelen :)

 

Edit: for alt vi vet har ikke disse to teknologiene noe mer hverandre å gjøre. De lille som kom frem i denne artikkelen tyder på at ene kjernen deaktiverer seg, kanskje mer en slags strømsparing? Mens poenget med RHT(slik jeg forstod det) var at man på en eller annen måte skulle kunne dele opp en tråd og kjøre den på de to CPU kjernene.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg har hatt en så sterk følelse av at artikkelforfatteren ikke aner hva han skriver om og jeg er tilnærmet 100% sikker på at det ikke finnes belegg selv ytterst på det aller siste flue@#¤$håret for følgende påstand:

 

"Ved å la programvaren se to eller flere prosessorkjerner som én enkelt kjerne vil man kunne få en kraftig ytelsesøkning for de applikasjoner som i utgangspunket bare utnytter en kjerne."

 

Dette kalles vel pisspreik på fagspråket.

 

Intel sin løsning med å slå av en kjerne høres forsåvidt grei ut, men kan på ingen måte oppnå noe i nærheten av hva som antydes i sitatet over. Det er vel mer en måte å spare strøm på enn å skaffe ekstra ytelse og er vel i så måte ikke relatert til (den antagelig ikke-eksisterende) RHT teknologien.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

For mye rykter og spekulasjoner på HW-forsiden om dette temaet, synes dette kunne vært forbeholdt forumet... men det skaffer vel noen hits?

 

Såvidt jeg har skjønt er CMT og Single Processor Mode ikke det samme, og finnes adskilt i BIOS. Det er påvist at Single proc mode som ventet deaktiverer core 1 på en ES-conroe, og at core 0 da får all cachen for seg selv. Derimot er det ikke klarlagt hva CMT gjør. Dette iflg xtremesystems.org

Lenke til kommentar
Om det som står i artikkelen stemmer, så vil det nok ikke være så bra som reverse hyperthreading, siden dette bare går ut på gi mer cache til den ene kjernen.

6398605[/snapback]

 

Men vet du hvordan RHT ville funket i praksis uansett? Hvis det i det hele tatt eksisterer.... :roll:

6398942[/snapback]

 

Ja, nå er jeg langt ifra noen ekspert på CPUer, men jeg har vanskelig for å tro at det er supert av en enkel grunn: om man ikke klarer å programmere for effektivt for to kjerner om man prøver på det for et spesielt program, er det da grunn til å tro at en helt genrell implmentasjon gjør jobben bedre? Jeg synes det høres rart ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja , vanskelig å vite nøyaktig fordelene til RHT eller intels sin CMT før disse er ute og er testet i praksis, men utifra beskrivelsen så virker det jo som om amd sin løsning er den beste.

 

Kan tenke meg at RHT går ut på at man får to kjerner til å oppføre seg som en kjerne med dobbelt så mange transistorer, dermed så vil jo man kunne øke kalkuleringsmengden men ikke nødvendigvis tiden som behøves, uansett så blir dette kun en sysning fra min side og trenger nødvendigvis ikke å være riktig.

Lenke til kommentar
OT: ganske kule de kjøleribbene, forresten. Hvor kommer de fra?

6398670[/snapback]

https://prisguiden.no/product.php?productId=39977

6398708[/snapback]

 

Fremdeles OT: Jada, det var hovedkortet. Men hvis du ser nøye etter på DETTE bildet, så ser du noen ganske kule kjøleribber på spenningsregulatorene.

 

Jeg lurte på hvor man kan få tak i de?

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
"Ved å la programvaren se to eller flere prosessorkjerner som én enkelt kjerne vil man kunne få en kraftig ytelsesøkning for de applikasjoner som i utgangspunket bare utnytter en kjerne."

 

Dette kalles vel pisspreik på fagspråket.

6398925[/snapback]

 

^_^

 

jeg fikk altså ingen verdens fornuftig info fra denne "nyheten".

 

jeg kastet akkuratt bort 2 minutter av mitt liv.

men det går greit.

Lenke til kommentar
Uff, jeg vet ikke hva som er verst; fanboys på begge sider som iherdig prøver å påstå at "sin" produsent er iferd med å finne den hellige gral når det gjelder SMP, eller når nettsteder rapporterer om det, lenge før en enste pressemelding er kommet.

6399183[/snapback]

Kom nå heller med en konkret klage en å gå rundt grøten du :)

Lenke til kommentar
Uff, jeg vet ikke hva som er verst; fanboys på begge sider som iherdig prøver å påstå at "sin" produsent er iferd med å finne den hellige gral når det gjelder SMP, eller når nettsteder rapporterer om det, lenge før en enste pressemelding er kommet.

6399183[/snapback]

Kom nå heller med en konkret klage en å gå rundt grøten du :)

6403770[/snapback]

Greit, jeg klager på at nettsider som fremstår som seriøse, skriver nyheter om rykter basert på foruminnlegg :) Greit nok at L'Inq gjør det, det er stilen deres, men at andre nettsteder henger seg på den tabloidbølgen, forstår jeg ikke. :roll:

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...