Gå til innhold

Ikke fornøyd med to DVD-standarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det egentlig noen som er fornøyd med det. Problemet er hva man tror filmindustrien vil ha versus hva forbrukeren vil ha.

 

Hvis ikke de ulike produsentene hadde mottat så mye smøring fra de ulike aktørene så hadde det vært lettere å enes om en standard.

Lenke til kommentar
Kunne ha laga ei plate syns jeg....

Som de gamle vhs kasettene, bare ett format til film...

 

Kunne f.eks brukt hd dvd til film (for folk forbinder hd med tv/film osv)

og bluray til datamaskiner...

Er iritert nok på det i dag med + og -

6391485[/snapback]

 

Hvorfor? Folk vil jo ha muligheten til å se filmen sin på datamaskina, eller brenne en kopi...

 

AtW

Lenke til kommentar
Produsentene kunne sluttet med barnslighetene og samlet seg om én standard. For meg blir det bare aktuellt å satse på én standard. Og da vil jeg eventuellt kunne bruke den til film og til pc.

6391496[/snapback]

 

De vil tjene mest mulig penger, og når pengeinntjening er ditt eneste mål, så får det enkelte uheldige konsekvenser...

 

AtW

Lenke til kommentar
Produsentene kunne sluttet med barnslighetene og samlet seg om én standard. For meg blir det bare aktuellt å satse på én standard. Og da vil jeg eventuellt kunne bruke den til film og til pc.

6391496[/snapback]

 

De vil tjene mest mulig penger, og når pengeinntjening er ditt eneste mål, så får det enkelte uheldige konsekvenser...

 

AtW

6391634[/snapback]

Det var kortsiktig tenkt av utviklerene. De ble sponset under utviklingen, men kunne tjene mer etterpå.
Lenke til kommentar

Jeg støtter din versjon Balle, men det er nok utopi. Det er penger som styrer denne bøtteballetten og sterke krefter er i sving. Hvis ikke den/de nye standardene støtter DRM kommer film-/musikkindustrien ikke til å gi ut noe som helst. DRM er (desverre?) kommet for å bli. Vi får bare håpe den ikke begrenser oss for mye, det resulterer tross alt bare i hacking og piratkopier allikevel ;)

Lenke til kommentar
Produsentene kunne sluttet med barnslighetene og samlet seg om én standard. For meg blir det bare aktuellt å satse på én standard. Og da vil jeg eventuellt kunne bruke den til film og til pc.

6391496[/snapback]

 

De vil tjene mest mulig penger, og når pengeinntjening er ditt eneste mål, så får det enkelte uheldige konsekvenser...

 

AtW

6391634[/snapback]

Nå koster det jo sikert minst dobbelt så mye å utvikle to standarer, hvis de hadde gått sammen om en så hadde det blitt mindre penger nødvendig til utvikling og ingen tvil om hva som blir det neste som blir brukt. pengeinntjening vil også skje ved å slippe å bruke penger.

Lenke til kommentar
Produsentene kunne sluttet med barnslighetene og samlet seg om én standard. For meg blir det bare aktuellt å satse på én standard. Og da vil jeg eventuellt kunne bruke den til film og til pc.

6391496[/snapback]

 

De vil tjene mest mulig penger, og når pengeinntjening er ditt eneste mål, så får det enkelte uheldige konsekvenser...

 

AtW

6391634[/snapback]

Det var kortsiktig tenkt av utviklerene. De ble sponset under utviklingen, men kunne tjene mer etterpå.

6391640[/snapback]

 

Den enkelte utvikler tenker på hvor mye de tjener, hvor mye de kollektivt tjener på det er det "ingen" som bryr seg om. De tneker på hvor mye de som enkeltbedrift kan tjene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå koster det jo sikert minst dobbelt så mye å utvikle to standarer, hvis de hadde gått sammen om en så hadde det blitt mindre penger nødvendig til utvikling og ingen tvil om hva som blir det neste som blir brukt. pengeinntjening vil også skje ved å slippe å bruke penger.

6391690[/snapback]

Hver av aktørene vil selvsagt fremme sin egen teknologi. De har også gått sammen mange for å lage en standard, men de grupperte seg i to store for å knekke den andre. Det har ingen av de klart og så er vi der vi er idag. Utviklingen av slike ting går ganske kontinuerlig og bare tenkt dere hvor mye penger man kunne tjent på å lage DEN ene standarden som alle tok ibruk..

Skulle aktørene gått sammen om utvikling som var til beste for felleskapet hadde styreleder og han medarbeidere kunne se seg etter ny jobb asap. Sosialøkonomisk tankegang er ikke akkurat forenlig med god aksjekurs..

Lenke til kommentar

Det er enkelte ting det burde være monopol på..

 

tilogmed i dag er det et ting som er et sant kaos. Ta for eksempel sone 1 til ørten på DVD. Hvorav sone 1 har en viss oppløsing og antall bilder i sekundet og sone 2 har en annen med sin egen oppløsning og bilder i sekundet.. altså.. og det fortsetter.. Sendesignaler, blablabla!

 

kan ikke folk bare bli enige? kan det være så forbasket vanskelig?

 

(Yes! endelig løvenes konge på VHS ,Betamax,VCD,DVD,HD DVD og Blueray!) ehh!.. neitakk.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...