Gå til innhold

– Ingen planer om 360-priskutt til høsten (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff... Og jeg som hadde tenkt å kjøpe da... Jaja

6389521[/snapback]

Akuratt. De vil ikke at XBOX 360 salget skal stagnere helt frem til høsten. Derfor avkrefter de såklart det nå.

 

 

Hehe, vil vel si at for Microsoft "å lekke ut" at de i øyeblikket ikke har noen planer om å sette ned prisen på 360, er vel det økonomisk det mest strategiske de kan gjøre.

6390103[/snapback]

Akuratt.
Lenke til kommentar

Men det ble for lett å gjennomskue han løken på det, når han i nesten samme åndedrett argumenterer for hvorfor man skal kjøpe X360 . Han burde holdt kjeften sin, og heller brukt en annen anledning til å fortelle om det. Nå skjønner jo "alle" at MS kutter prisen til jul, og så venter vi likevel...

Lenke til kommentar
Jøss det kom uventet på meg.. Hva skal brukes i kampen mot ps3-lanseringen da?

6389759[/snapback]

 

Microsoft og Nintendo kan kutte prisen til 1/10 av PS3 uten at det har noen betydning. Når har pris noengang betydd noe for deg i ett konsollkjøp ? Hva med når du kjøper ett nytt skjermkort til PC'en ? Kjøper du ett Matrox skjermkort til 400kr eller ett 7800 GTX til 3-4000 ? Folk idag er villig til å betale veldig mye for kvalitet. Folk bruker jo lett 20 000 på pcer idag bare for å game CS .

 

Vi bor i Norge og folk betaler gledelig en del cash, er ikke uten grunn at Sony valgte å selge kun den dyreste her. De vet at nordmenn ikke er interessert i billigutgaven.

Lenke til kommentar
Microsoft og Nintendo kan kutte prisen til 1/10 av PS3 uten at det har noen betydning. Når har pris noengang betydd noe for deg i ett konsollkjøp ? Hva med når du kjøper ett nytt skjermkort til PC'en ? Kjøper du ett Matrox skjermkort til 400kr eller ett 7800 GTX til 3-4000 ? Folk idag er villig til å betale veldig mye for kvalitet. Folk bruker jo lett 20 000 på pcer idag bare for å game CS .

 

Vi bor i Norge og folk betaler gledelig en del cash, er ikke uten grunn at Sony valgte å selge kun den dyreste her. De vet at nordmenn ikke er interessert i billigutgaven.

6392110[/snapback]

Du skal være rimelig naiv hvis du tror at pris ikke har noe å si for salget. Det har skrekkelig mye å si, faktisk. Hvis produkt A og B tilbyr omtrent det samme så betaler relativt få dobbelt så mye for produkt B. Vi snakker ikke om noen generasjonsforskjell her, og ikke "en halv" heller, slik tilfellet var mellom PS2 og Xbox. Hvis du skal prøve å dra sammenligninger så får du i det minste sørge for at forholdet mellom de to produktene du sammenligner mot er omtrent det samme. For å si det på en annen måte: Hvem ville kjøpt toppmodellen til Radeon hvis den like raske toppmodellen til nVidia kostet halvparten? Noen ganger tviler jeg på at du tror på postene dine selv.

 

Når det er sagt så sier ikke denne nyheten noe mer enn at Microsoft ikke vil bekrefte reduksjon av pris. Det ligger i sakens natur, ettersom det er i deres interesse å selge konsoller nå også. Ikke bare til redusert pris i fremtiden.

Lenke til kommentar

Helt enig med Aasgaard. Personlig tror jeg også feks. at et av Nintendos sterkeste kort med Wii er nettopp prisen. Nintendo mener også at prisen er såpass viktig at de faktisk har valgt å kutte ned på visse ting, som gjør dem teknisk underlegne konkurrentene.

Lenke til kommentar
Jøss det kom uventet på meg.. Hva skal brukes i kampen mot ps3-lanseringen da?

6389759[/snapback]

 

Microsoft og Nintendo kan kutte prisen til 1/10 av PS3 uten at det har noen betydning. Når har pris noengang betydd noe for deg i ett konsollkjøp ? Hva med når du kjøper ett nytt skjermkort til PC'en ? Kjøper du ett Matrox skjermkort til 400kr eller ett 7800 GTX til 3-4000 ? Folk idag er villig til å betale veldig mye for kvalitet. Folk bruker jo lett 20 000 på pcer idag bare for å game CS .

 

Vi bor i Norge og folk betaler gledelig en del cash, er ikke uten grunn at Sony valgte å selge kun den dyreste her. De vet at nordmenn ikke er interessert i billigutgaven.

6392110[/snapback]

 

Hei Avean. Beklager å bryte inn i din fantasiverden som du tydeligvis lever i. Sony vet ikke en dritt om Nordmenns spillvaner. De bryr seg faktisk så lite at de gidder ikke en gang å distribuere Playstation-varer selv i Norden, men har gitt de til Nordisk Film.

 

Dermed blir din påstand om at Sony har vurdert at nordmenn er såpass kjøpesterke at de kun vil ha den dyreste versjonen av PS3 fullstendig idiotisk.

 

Resten av argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Jøss det kom uventet på meg.. Hva skal brukes i kampen mot ps3-lanseringen da?

6389759[/snapback]

 

At prisen allerede er halvparten av PS3 sin kanskje :whistle:

6389908[/snapback]

Hehe.. Jeg TROR de vil peise på med noe annet enn det altså.. Overse-metoden og satse på at folk kjøper deres produkt fordi det er billigere høres ikke ut som MS

Lenke til kommentar
Microsoft og Nintendo kan kutte prisen til 1/10 av PS3 uten at det har noen betydning. Når har pris noengang betydd noe for deg i ett konsollkjøp ? Hva med når du kjøper ett nytt skjermkort til PC'en ? Kjøper du ett Matrox skjermkort til 400kr eller ett 7800 GTX til 3-4000 ? Folk idag er villig til å betale veldig mye for kvalitet. Folk bruker jo lett 20 000 på pcer idag bare for å game CS .

De aller færreste bruker 20000 på en PC. De som bruker mye poenget på slikt er et lite antall sammenlignet med størrelsen på markedet. Hvis Sony satser på å kun selge til denne nisjegruppen, som du antyder, så greit nok. Men pris har altså stor betydning for folk flest, og derfor vil folk flest sky unna den overprisede PS3.

Lenke til kommentar

Mange gode poeng som ser dagens lys her.

Det Avean sier er at vi nordmenn er stinne i gryn, og betaler lett 6000 for en spillemaskin.

Pris avgjorde mitt kjøp av XBOX 360. Jeg var ikke ute etter å kjøpe den egentlig, helt til jeg fant ut at den ville lanseres til 2800 kroner. Det avgjorde alt for meg. Og det som Pastor Lorentzen tar frem om at Sony driter såpass i oss nordmenn, og lar nordisk film stå for distribusjonen er et utrolig bra poeng.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har god råd. Jeg kan sikkert vel kjøpe ca. det jeg har lyst på. Men jeg er likevel prisbevisst. Selv om jeg har godt med penger så trenger jeg ikke å kaste dem ut av vinduet! Når jeg skal kjøpe noe som koster f.eks. over tusen kroner, så undersøker jeg nøye for å se hva som er best i forhold til prisen, og jeg kjøper aldri det dyreste jeg kan finne.

 

Hvis jeg ikke visste noe om Xbox360 og PS3 annet enn at de begge hadde ca. samme grafikk, hadde jeg sannsynligvis gått for Xbox. "Samme" vare for en billigere penge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...