Gå til innhold

Reverse HyperThreading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg egentlig mest om SLI, tviler på at man får samme ytelsesøkning som med å skrive om programmene, og selvsagt er det ikke lenge til dette bare gir fordeler i gammeldagse Programmer som man klarer lett uansett.

 

Men hvis AMD kan få en ytelsesforbedring av dette, og få sendt det ut litt kjapt, kanm de vise seg å bli gamernes favoritt igjen, det er jo mange spill som fortsatt kjører singlecore.

 

Edit: Om 1-2 år er dette rett og slett totalt unødvendig...

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Så det var dette AMD hintet til tidligere i år da de mente de hadde ingenting å frykte av Conroe??

 

Eg trur neppe det vil ha liten levetid da det er enda utroleg komplisert å programmere for fleire kjerner.

6367219[/snapback]

Ja det stemmer. Det vil nok være mye programvare som ikke støtter dobbelkjerne i fremtiden også. Så dette høres veldig lovende ut.
Lenke til kommentar

Det står jo at støtten for dette er integrert i AM2 sokkelen hos the Inquirer, kan det bety at dette kan dukke opp ganske snart?

 

Og igjen: Er det mulig at dette kan gi tilnermet dobling av ytelsen, eller vil vi heller se resultater rundt 30% økning tror dere?

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Artig! Men da kan poenget med å ha flere kjerner forsvinne, selv om jeg mer enn gjerne ville brukt begge mine kjerner på en og samme applikasjon i ny og ne.

6367432[/snapback]

Poenget er at RHT bruker begge kjernene, men 'kamuflerer' det som en kjerne mot applikasjonen. Da vil man få ytelsesøkning på 'en-kjerne' applikasjoner på flerkjerneCPU'er, skjønner? ;)

Lenke til kommentar
Artig! Men da kan poenget med å ha flere kjerner forsvinne, selv om jeg mer enn gjerne ville brukt begge mine kjerner på en og samme applikasjon i ny og ne.

6367432[/snapback]

Poenget er at RHT bruker begge kjernene, men 'kamuflerer' det som en kjerne mot applikasjonen. Da vil man få ytelsesøkning på 'en-kjerne' applikasjoner på flerkjerneCPU'er, skjønner? ;)

6367462[/snapback]

Jo, jeg skjønner det godt, men hvorfor har folk flere kjerner i dag?

AMDs løsning vil være dynamisk, så det betyr vel at den velger den modusen    som passer best for programmet der og da.

6367449[/snapback]

Det ville nok være den optimale løsningen.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...