Gå til innhold

Slik er Opera 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror den nye BitTorrent støtten kommer til å gjøre et slikt program ennå mer populært. Synd at det ikke var en kort test av denne funksjonen.

 

I en slik test kunne en fått et bedre inntrykk av om hva som gjør Opera forskjellig fra en dedikert BitTorrent nedlastningsklient. Et spørsmål blir da om nedlastningen blir fullført selv om du stenger ned hovedprogrammet, altså om nedlasterdelen kan fortsette uavhengig av hovedprogrammet.

 

For folk som ikke har greie på BitTorrent og som lurer på om de blir kriminelle av å bruke slik programvare så kunne det gjerne i en egen BitTorrent artikkel blitt skrevet litt om forskjellige lovlige ting en kan laste ned gjennom nettverket.

 

Det er bra at Opera nå setter fokus på BitTorrent fordi da kan en gjerne få fortalt folk at det finnes lovlig materiale å hente på BitTorrent nettverket.

Lenke til kommentar

Opera har virkelig klart det med versjon 9 - har hatt versjon 9 installert siden beta 2 og brukt Opera siden versjon 5 eller 6, tror jeg. Veldig praktisk med nettleser og epost integrert i samme applikasjon. Bruker ikke den innebygde støtten for Bittorrent, til det foretrekker jeg µTorrent =)

Lenke til kommentar

Deilig med en funksjon som gjør at jeg kan blokkere alle disse annonsene hvor mennseker spretter opp og ned eller lyder skriker ut av høyttalerene når musepekeren kommer borti en annonse med flash eller annet snusk. Har testet betaverjonen, og lastet ned fullversjon i går, og dette ser veldig greit ut for meg. Men jeg lurer jo litt på hvorfor iconene til bokmerkene bytter plass i Opera . . . .

Lenke til kommentar
Bitt torrent i Opera!?! Går det an og slå av denne funksjonen? Hva i all verden skal jeg med det etter, jeg bruker clienten ABC som fungerer som en drøm. Tror de fleste vil synes denne egenskapen er helt håpløs!!

6353440[/snapback]

 

Du kan få .torrent-filer til å åpnes i andre programmer ved å legge til filtypen og hvilket program som skal åpne det i opera.

 

 

På engelsk:

 

Tools -> Preferences -> Advanced -> Downloads -> Add...

 

MIME Type: application/x-bittorrent

File Extension: torrent

 

Velg "Open with default aplication"

Lenke til kommentar
Bitt torrent i Opera!?! Går det an og slå av denne funksjonen? Hva i all verden skal jeg med det etter, jeg bruker clienten ABC som fungerer som en drøm. Tror de fleste vil synes denne egenskapen er helt håpløs!!

6353440[/snapback]

 

Verktøy - Innstillinger > Nedlastinger > Finn "torrent" i listen > Rediger > Velg å åpne torrent-filer med et forhåndsvalgt program, f. eks. µTorrent.

 

Edit: Allerede svart på ja. Vel, da er det iallefall en liten guide på norsk også. :wee:

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Jeg kan bare si jeg er fornøyd!

 

Jeg har brukt Opera siden versjon 6, og hver versjon har noe nytt. For nesten ett år siden gikk jeg over til Ubuntu Linux, og Opera er fortsatt nettleseren.

 

Av det som ikke er nevnt, har jeg lagt til meg den vanen å ha mange tabs oppe. Vanligvis ligger jeg mellom 80 og 100.

Dette kan du få til ved å høyreklikke på "tab-linja", velge customize og wrapping -> wrap to multiple lines.

Advarsel: Dette blir en (u)vane, og av og til må en rydde ved å "flytte" sidene til bokmerker.

 

Søkefunksjonen i adresselinja er genial! Du skriver f.eks g <ordduskalsøkepå> for å søke i google.

 

Av de nye funksjonene er jo "Create Search..." genial! Hva med et søk i nynorskordboka? Lag søk og brukt f.eks n som hurtigtast... ;)

 

Til .torrent har jeg rtorrent, og bedre widgets får jeg lett tak i hvis jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Særlig har jeg sans for ” Mouse Gestures” som jeg bruker flittig.

6353440[/snapback]

Ja, mouse gestures er BEST! Digg måte å navigere seg frem og tilbake på.

En ubetalelig funksjon!

6353577[/snapback]

 

Dette er vel hovedårsaken til at jeg bruker Opera fremfor IE/FF. Klarer meg rett og slett ikke uten (ja, vet man kan få et plugin til FF som gjør noe lignende, men når opera gjør jobben outofthebox...)

Lenke til kommentar
Deilig med en funksjon som gjør at jeg kan blokkere alle disse annonsene hvor mennseker spretter opp og ned eller lyder skriker ut av høyttalerene når musepekeren kommer borti en annonse med flash eller annet snusk. Har testet betaverjonen, og lastet ned fullversjon i går, og dette ser veldig greit ut for meg. Men jeg lurer jo litt på hvorfor iconene til bokmerkene bytter plass i Opera . . . .

6353399[/snapback]

Er dette noe lignende adblock til firefox? Har nettopp installert opera, og vil gjerne ha bort reklamer.

Lenke til kommentar
Dette savner jeg ved Opera.

*Bilete av søkemogelegheiter*

 

Begge dei søkefunksjonane er i Opera... For å leggje til søkemotorar, høgreklikk i eit søkefelt og velg Legg til søk. Dei eigendefinerte søkemotorane, pluss nokre som er inkludert i Opera, vil kome opp på høgreklikkmenyen under "Søk med", og ein kan leggje til eit tilsvarande søkefelt ved å høgreklikke på verkøylinjene, trykke Tilpass, gå til Knapper og dra den nederste ut til sida for adresselinja. [edit]Den nederste av knappane under "Søk" meinte eg.[/edit]

 

post-21406-1150907871_thumb.pngpost-21406-1150907890_thumb.png

 

Så BitTorrent støtten i Opera er avhengig av at du har tredjeparts programvare installert da, eller har den egne funksjoner for å laste ned torrent-filer med?
Den er ikkje avhengig av tredjepartsprogramvare. Du kan laste ned torrentfiler direkte i Opera.

 

Edit: o-haavard: Noko liknande Ad-block ja. Høgreklikk i ei side og velg Blokker innhold. So er det berre å klikke på det du vil fjerne og trykke "Fullført".

Endret av incanus
Lenke til kommentar

hmm.. forstod deg ikke helt "Okay". Hva savner du? Å kunne utføre søk med google, yahoo, sesam, kelkoo, nsb, gulesider, hw.no, e-bay.com og andre sider? Det har du absolutt mulighet til i Opera! Opera kommer med en del innebygde søkemotorer, og nå kan du enkelt legge til dine egne! (høyreklikk i et søkefelt og velg "legg til søk". Fyller du ut en hurtigtast kan du søke slik i adresselinja:

<hurtitast> <søkeord>

f.eks: "g blåe biler" i adresselinja vil bruke google og søke etter blåe biler :p

 

Merker du tekst (eventuelt dobbeltklikker på et ord) får du opp meny om å søke via google/andre også! :D

 

@G: nei, det trengs ikke

@o-haavard: ja, høyreklikk -> blokker innhold

 

EDIT: incanus var raskere en meg :p

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Oppstarten av Opera tok et halvt minutt på en PC med Windows 2000, 256 MB minne og en Pentium III 500 MHz-prosessor
På en gammel pc hos meg starter Firefox (1.5.0.4) på 7 sekund med PII-233 og 96MB ram i WinXP, og da med mange program i bakgrunnen. Så med andre ord må oppstarten av Opera være krevende.

 

Men jeg får nok prøve det en dag jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...