Gå til innhold

Test av Sony Cyber-shot DSC-T30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er konklusjonen i denne testen at dersom du kunne velge mellom T7 og T30 - så ville du valgt T7?

 

Jeg sitter egentlig og venter på at T30 blir klar for salg-

 

Hvis du skulle si noe om T7/T30 vs. Casio's supertynne EXLIM - ville du da valgt Sony eller Casio?

 

Bjørn Tore

Lenke til kommentar

Nå er vel T9 strengt tatt forgjengeren til T30 – ikke T7. Men bortsett fra dette, var artikkelen interessant lesning. Har selv originalen i T-serien – T1 – og er godt fornøyd med dette kameraet. Det er raskt, og akkurat ikke for stort til å putte i bukselomma. Det eneste jeg har å utsette på det, er at det ikke tar så gode bilder i dårlig lys, men dette kameraet fikser jo på langt vei dette med bildestabilisatoren. Hvis jeg skulle kjøpt et nytt kamera idag, så hadde det enten blitt T30 eller T9 som er litt tynnere.

Lenke til kommentar

Etter T7 kom både T5 og T9. T30 er den siste i denne serien. Jeg liker kameraet godt selv, finishen er upåklagelig, skjermen er stor og fin, og optikken er tydeligvis god også, hvertfall til å fungere etter "periskop" løsningen. Eneste jeg har å utsette på kameraet er luken foran optikken og blitsen, den synes jeg virker for plastikk-aktig og skranglete. Kameraet ser forøvring mye penere og mer eksklusivt ut i virkeligheten enn på bildene her.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hej

Jeg har bemærket at Akam.no skriver om DSC-T30, at det er lavet i plastic. Det er faktisk ikke rigtigt. Kameraet er i aluminium, hvilket også fremgår af Sony beskrivelse af produktet. Klappen, der kan skydes op og ned foran objektivet er dog af plastic, men resten er metal.

Jeg har haft kameraet i en lille uge og afprøvet det grundigt. Det fungerer fremragende. Det er nemt at bruge, og jeg har taget nogle ganske gode billeder. Det klarer sig fint imod mit kamera nr. 2 (Canon S2 IS) og det fylder ikke mere end at det kan være i en lomme. Godt gået Sony.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...