Gå til innhold

TEST: Intel Pentium D 805 - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det var en slett grunn at vannblokken brast når dere skulle kjøre ytelsestestene. Så poster dere artikkelen likevel? Merkelig... som om et bilblad skal teste anti-spinn på noen biler og så er det noe galt med Mercedesen sin anti-spinn så de tester uten isteden.

 

Da tar man selvsagt og fikser problemet, holder igjen artikkelen med noen dager og legger den ut når den er klar...

 

Ellers fint og informativt, selv om jeg leste om dette for 3-4 uker siden på en konkurrerende side da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ahh,.. endelig en test fra Pritorian/Erik..

Meget bra.. :thumbup:

Stemmer på en prikk med mine erfaringer med mitt eksemplar...

Grei (nok) ytelse uklokket (med tanke på multitasking).

Godkjent til bra ytelse overklokket...

Klokker veldig bra.

Ekstreme temperaturer... ekstremt strømforbruk.

Billig moro.. :)

 

PS.

Jeg valgte å holde meg under 1.5VCore.. og med 3.8Ghz som 24/7 klokk.

 

Interessant forøvrig å se at temperaturer ikke blir så veldig mye lavere med vannkjøling kontra en "high-end" heatpipe-kjøler.. som også sammenfaller med mine erfaringer..

Pentium D varmer opp vannet rimelig kjapt slik at det ikke blir så veldig stor forskjell mellom luft/vann som man kunne ønske.. ihvertfall sålenge radiator(er) befinner seg inne i kassa.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Pritorian: Gjenta 100 ganger etter meg:

 

"Jeg skal aldri mer montere vannblokk med slegge!"

:tease:

6320306[/snapback]

 

Tja... det må da være konstruksjonfeil når en "vanlig" tiltrekking av muttere fører til at blokka sprekker pga. press fra festene i hjørnene..

 

PS.

Det er vel noen retningslinjer for hvor hardt man skal skru til.. f.eks. x antall runder fra når mutre har kontakt med fjærer..

Eller.. skrur man til fjærene er fullstendig komprimert.. (og litt till.. det vil i tifelle rakst få plastikk til å sprekke).. :D

Lenke til kommentar

Flott artikkel :) Billig CPU tynt til ytelse i prisklassen veldig mange tusen kroner. Det er sånn det skal være :thumbup:

 

Ellers så synes jeg dere skulle våget å være litt tøffere angående temperatur. Temperaturtopper på 70-74'C eller til og med 80-90'C mener jeg er noe man bør tørre så lenge det er stabilt. :)

Lenke til kommentar

Ja det er helt utrolig hvor kylling datafolk er mht temperatur. Alle komponenter i en prescott/smithfield tåler over 100C over lengre tid. Ingen vits i å bekymre seg over temperatur så lenge CPUen ikke throttler, dvs 81-82 C. Har kjørt en P4 550 ved 70-75C daglig i ca et år med folding, og den har aldri crasha eller fucka opp en WU.

Lenke til kommentar

Intereserte OC'er kan ta en tit her hos THG og se, hva dei får ut av den Pentium D805. :thumbup:

 

Sitat fra konklusjonen hos THG:

"Those who first break this bit of news to their circles of friends can count on some surprised looks - in fact, they might even find their credibility getting questioned! But it is true: a cheap CPU that costs $130 outperforms the fastest processors from AMD (Athlon 64 FX-60) and Intel (Pentium Extreme Edition 965), each of which costs over $1,000."

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

God test som viser varmeutviklinga og klokkevennligheten til PD805.

Skal ha skryt for det :thumbup:

 

 

 

Men det mangler sammanlikning med Amd prossesorer?

Er det mulig for dere å legge det til so man kan se korleis ein PD805 yter mot ein amd single core 3000 og 3200 da dem ligger i det samme prisjiktet.

 

 

Ellers har eg 2 spørsmål:

Kor stor effekt var det på strømforsyninga dere brukte?

Har dere noen målinger av kva ein PentiumD805 bruker i stock og overclocka funksjon?

Lenke til kommentar
Intereserte OC'er kan ta en tit her hos THG og se, hva dei får ut av den Pentium D805.  :thumbup:

 

Sitat fra konklusjonen hos THG:

"Those who first break this bit of news to their circles of friends can count on some surprised looks - in fact, they might even find their credibility getting questioned! But it is true: a cheap CPU that costs $130 outperforms the fastest processors from AMD (Athlon 64 FX-60) and Intel (Pentium Extreme Edition 965), each of which costs over $1,000."

 

Kimmer

6322012[/snapback]

Ja det var ganske bra. Så det ser ut som Intel har fått det bedre til på slutten med netburst.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...