Gå til innhold

Farlige koder spres på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke bare Microsoft slippe oppdateringer løpende, istedet for å bruke første tirsdag hver måned?

 

Dessuten er det nesten synd at de er nødt til å fortelle hva sikkerhetshullet går ut på, slik at de mer onnsinede nerdene lager ormer, virus eller trojanske hester. For min del leser jeg aldri hva oppdateringene omhandler.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Microsoft slippe oppdateringer løpende, istedet for å bruke første tirsdag hver måned?

6319217[/snapback]

Jeg og mange andre har lurt på det samme. Men det er nok fordi at Microsoft vil teste de før de slipper en patch. Men flere ganger har patcher desverre gjort ting verre. Personlig synest jeg at slike oppdatéringer bør være klare innen en uke, spesiellt med tanke på hvor mange detaljer som blir publisért.
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Microsoft slippe oppdateringer løpende, istedet for å bruke første tirsdag hver måned?

6319217[/snapback]

Godt spørsmål.. Det kommer vel av de forbanna restartene.. Er alltid irriterende å finne ut at PC'n har reboota rundt månedsskiftet.

 

Dessuten er det nesten synd at de er nødt til å fortelle hva sikkerhetshullet går ut på, slik at de mer onnsinede nerdene lager ormer, virus eller trojanske hester. For min del leser jeg aldri hva oppdateringene omhandler.

6319217[/snapback]

Det kan også hjelpe de som bryr seg om sikkerhet til å sikre seg bedre, eller til å 'forske' på andre måter. Black hat-hackere finner alltid ut av infoen uansett.
Lenke til kommentar
Det forundrer meg hver gang at så mye informasjon blir tilgjelig før hullene er tettet.

Det er opp til den enkelte som oppdager problemet om han vil gi informasjon til MS så dei kan lage ein patch, eller om han vil legge ut all info på nettet sånn at alle kan benytte seg av den før det kjem ein patch. Ideelt sett burde alle informere Microsoft, og gi dei tid til å gi ut ein patch, før dei evt. legg ut informasjonen.

 

Hvorfor kan ikke bare Microsoft slippe oppdateringer løpende, istedet for å bruke første tirsdag hver måned?

6319217[/snapback]

Jeg og mange andre har lurt på det samme.

Veit ikkje kor mange gongar eg må forklare dette, men eg kan no gjere det enda ein gong. Ein viktig grunn er fordi mange som er ansvarleg for store nettverk ønskjer at oppdateringane skal kome ein gong i månaden.

 

Testing av patchane er og ein grunn, men dette er ikkje den viktigaste.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Microsoft slippe oppdateringer løpende, istedet for å bruke første tirsdag hver måned?

6319217[/snapback]

Jeg og mange andre har lurt på det samme.

Veit ikkje kor mange gongar eg må forklare dette, men eg kan no gjere det enda ein gong. Ein viktig grunn er fordi mange som er ansvarleg for store nettverk ønskjer at oppdateringane skal kome ein gong i månaden.

6320499[/snapback]

Da lærte jeg noe i dag også. :thumbup:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Veit ikkje kor mange gongar eg må forklare dette, men eg kan no gjere det enda ein gong. Ein viktig grunn er fordi mange som er ansvarleg for store nettverk ønskjer at oppdateringane skal kome ein gong i månaden.

 

Det må da være det dummeste jeg har hørt...

 

Det tilsier jo at 'ansvarleg for store nettverk' ikke har kontroll i det hele tatt (ellers ville det ikke spille noen rolle nå M$ la ut oppdateringer). En MÅ jo ikke installere dem på nettverket den dagen de kommer.

 

Eller benytter 'store nettverk' også den sinnsvake 'automatiske oppdateringer' funk. i M$ OS?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ved drifting av windows-nettverk bruker man WSUS, som er et gratis verktøy, eller SMS, som koster penger, for å styre utrullingen av oppdateringer til klientene. Dette kan styres manuelt eller automatisk. Jeg kan derfor ikke se hvorfor det skulle være et problem hvis MS hadde sluppet oppdateringer oftere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...