Gå til innhold

Programtips: Mmm FREE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer.

 

Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS.

 

Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft.

Lenke til kommentar
Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer.

 

Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS.

 

Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft.

6314757[/snapback]

Litt morsomt å se slike, generelt klager mange over alle funksjonene som ikke er innebygget i MS og når MS endelig gjør det klager man fordi de tar livet av selskapene som opprinnelig tjente penger på tredjepartsprogrammet... f.eks Netscape. Dessuten mente jeg å ha sett denne funksjonaliteten i PowerToys, men etter å ha undersøkt ser jeg at jeg tok feil, men er enig at det kunne godt ligget inne i TweakUI..

Lenke til kommentar

Hva er det som er så fantastisk med dette programmet? I begynnelsen så trudde jeg at det var et program som fjernet unødvendige oppføringer i høgreklikk menyer, men etterhvert som jeg leser artikkelen så ser det bare ut til å være enda et program som kjører i bakgrunnen og stjeler systemresurser, ikke fjerner den noe på høgreklikk menyen heller, men bare gjemmer det. Eller har jeg missforstått?

Det jeg er på jakt etter er et enkelt program som bare fjerner oppføringene i registeret, noe som vet om noe sånt?

Lenke til kommentar
er det ikke bare og finne ut i msconfig hvordan du skal fjerne eller legge til slik jeg har gjort her på dette bilde.

   

6317869[/snapback]

 

Og mitt spm blir da hvor i all verden du finner ut slikt i msconfig?

6317974[/snapback]

sorry ikke sovet på ca 27 timer bruke Registry Editor sorrry sorrry

 

OPPSKRIFT

Windows XP: Add "Copy to Folder" and "Move to Folder" to Explorer Context Menu - HelpWithWindows.com

"Send to Folder" option. You can add "Copy to Folder" and "Move to Folder" to the Explorer context menu, so when

you right-click a file or folder in Explorer, you have the option to Copy or Move it to another folder.

1. Start the Registry Editor

2. Go to HKEY_CLASSES_ROOT \ AllFilesystemObjects \ shellex \ ContextMenuHandlers \

3. Right-click the ContextMenuHandlers entry, and from the menu select New > Key

4. Name the new key Copy To

5. Repeat step 3, but this time for the name (step 4) choose Move To

6. Change the (Default) string value found in the Copy To key to {C2FBB630-2971-11D1-A18C-

00C04FD75D13}

7. Change the (Default) string value found in the Move To key to {C2FBB631-2971-11D1-A18C-

00C04FD75D13}

8. Close the registry editor

Endret av kvase
Lenke til kommentar

Programmet bringer ikke akkurat noe nytt ved seg.

Men sikkert greit for nybegynnere i windows plattformen.

 

Var det ikke 12ghosts det het, en programpakke hvor du får med

masse slike små utils for å konfe systemet med shell ekstensjoner

og også en slik redigerings mulighet, akkurat det som dette programmet

gjør

 

12ghosts, eller hva det nå het, ble utgitt i fullversjon på en pcplus cd/dvd

for par år tilbake. For de av dere som evt. måtte ha det.

Lenke til kommentar

heh, ghosts ja. morsomme dem. men koster...

 

hace programmer styrer jeg fint unna. skulle tro noe sånt var å finne på shellcity.net eller noe. på tide å snuse litt rundt.

 

edit:

 

hva skuer jeg på fremsiden av shellcity. nøyaktig samme programmet...

 

hmm, virtualplastic.net for pokker. glemte helt av den siden.

mye snacks der for folk som ønsker å modifisere utseendet til windows ;)

 

edit2:

 

http://www.bartdart.com/

 

context menu editor er grei for å bli kvitt dem greiene som blir lagt til pga en dll eller noe.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer.

 

Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS.

 

Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft.

6314757[/snapback]

Litt morsomt å se slike, generelt klager mange over alle funksjonene som ikke er innebygget i MS og når MS endelig gjør det klager man fordi de tar livet av selskapene som opprinnelig tjente penger på tredjepartsprogrammet... f.eks Netscape. Dessuten mente jeg å ha sett denne funksjonaliteten i PowerToys, men etter å ha undersøkt ser jeg at jeg tok feil, men er enig at det kunne godt ligget inne i TweakUI..

6315099[/snapback]

Hadde dette vært i et åpent kildekode operativssystem så ville de beste forbedringene blitt tilbudt gratis for brukeren ved neste versjonsoppdatering. Hos Microsoft blir du ofte nødt til å kjøpe ny lisens. Eller du må kanskje vente i "en lang evighet" før det blir forandret på. Internet Explorer er jo et godt eksempel hvor en ser at konkurrerende programvare ligger en eller to "sjumils støvler" foran.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...