Gå til innhold

Malware-rapport fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det ikke bare *bestefar* som har rusk på maskina. Det er også

noen av den yngra garde som ikke greier å holde PC`en rein.

Har vert innom lan som jr. har deltatt på, og har erfart at det slurves med sikkerheten.

6298617[/snapback]

Det gjelder vel store deler av de yngre brukerene, og en god del av resten. Relativt få av de pc-brukerene jeg kjenner bryr seg om sikkerehet.
Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at OneCare er en bra løsning, så ser jeg ikke hvorfor ikke Microsoft ikke kan promotere det. Da jeg leste i en kommen tar på FileForum, at Spybot S&D fant bare 30%, men Windows Defender fant 80%. Hvorvidt dette er sant eller ikke skal ikke jeg påstå.

 

Uansett, så trenger folk mere hjelp når det gjelder sikkerhet.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke Spybot så veldig bra program heller da og 80 % er jo ikke så veldig bra for et AV program. De fleste greier å finne nærmere 100%. Problemet til mange antivirus programmer (i hvert fall etter det jeg har erfart) er at de ikke alltid greier å fjerne spywaren/antiviruset.

6299017[/snapback]

 

Jeg tør dog nesten påstå at noen typer malware nå til dags er værre å både oppdage og spesiellt kvitte seg med en tradisjonelle virus. Jeg visst dog ikke at spybot bare tok 30%

 

Selv er min strategi å unngå å bli infisert med drittet til å begynne med. Hvis man er litt forsiktig med hva man klikker på uten å vite hva det egentlgi er, så kommer du langt =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...