Gå til innhold

Snart slutt på Windows 98-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får håpe på uoffisielle patcher da. :)

 

Da Microsoft slapp sikkerhetsoppdateringer for Windows tirsdag 11. april, lovet Microsoft at oppdateringer for et kritisk hull i Windows 98 og ME skulle slippes på et senere tidspunkt.

 

Mange av de pcene som bruker Windows 98/ME er nok så gamle at de vil være lite egnet til XP. Så da kan også Ubuntu være et alternativ.

Lenke til kommentar
Windows 2000 bør vel fungere på disse maskinene. Anser ikke dette som ett tap, dessuten er det ingen som vil stoppe noen fra å bruke windows 98, tror helt ærlig ikke en sikkerhetsoppdatering fra/til vil bety noe for dem som fremdeles bruker disse OSene.

6284873[/snapback]

Med en god brannmur så vil nok pcene være relativt trygge.
Lenke til kommentar

Er mange bedrifter som bruker Windows 95/98/98SE på produksjonsmaskiner hvor både programvaren og robotene er avhengig av både operativsystemet og den gamle maskinvaren.

 

Så det er synd for disse, for en oppgradering er i slike tilfeller svært dyr.

 

Nå nylig hadde eg en kunde som måtte påkoste en systemoppgradering til et par hundre tusen bare pga en av kontrollmaskinene hadde AT strømforsyning, som da tok kvelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934

Så bør ikke produksjonsmaskiner stå i samme nett som klientmaskiner og servere uansett. Windows 98 kommer til å leve like lenge som DOS og andre utgåtte OS...

Lenke til kommentar
Mange av de pcene som bruker Windows 98/ME er nok så gamle at de vil være lite egnet til XP. Så da kan også Ubuntu være et alternativ.

6284805[/snapback]

Akkurat det er jeg enig i.

Og med tanke på at disse brukerne sannsynligvis bare bruker epost, word og surfer litt så burde jo ikke det være noe problem...

 

(Ja jeg vet jeg generaliserte og nei jeg tok ikke med produksjonspcer med i beregningen over)

Lenke til kommentar
Er mange bedrifter som bruker Windows 95/98/98SE på produksjonsmaskiner hvor både programvaren og robotene er avhengig av både operativsystemet og den gamle maskinvaren.

 

Så det er synd for disse, for en oppgradering er i slike tilfeller svært dyr.

 

Nå nylig hadde eg en kunde som måtte påkoste en systemoppgradering til et par hundre tusen bare pga en av kontrollmaskinene hadde AT strømforsyning, som da tok kvelden.

6284923[/snapback]

 

Men disse står vel som regel ikke koblet til "internet"? ;) Så da er vel ikke hullene så utrolig farlige alikevel.

Lenke til kommentar
Er mange bedrifter som bruker Windows 95/98/98SE på produksjonsmaskiner hvor både programvaren og robotene er avhengig av både operativsystemet og den gamle maskinvaren.

 

Så det er synd for disse, for en oppgradering er i slike tilfeller svært dyr.

 

Nå nylig hadde eg en kunde som måtte påkoste en systemoppgradering til et par hundre tusen bare pga en av kontrollmaskinene hadde AT strømforsyning, som da tok kvelden.

6284923[/snapback]

 

Men disse står vel som regel ikke koblet til "internet"? ;) Så da er vel ikke hullene så utrolig farlige alikevel.

6285385[/snapback]

 

Det er sant. Men poenget mitt var heller at mange mener det "bare" er å bytte til XP eller lignende, deriblant å bytte ut maskinvaren. Noe det ikke alltid er :)

Lenke til kommentar

Windows NT har vel aldri vært å foretrekke, Windows 2000 har vært det første operativsystemet microsoft fikk til. Windows XP (Pro) oppgraderer funksjonene fra Windows 2000 og fjerner en god del feil.

 

Etter min mening er XP Pro det beste operativsystemet som er laget.

 

Edit: En del hardcore gamere klagde i den første tiden på XP fordi det krevde mer av datamaskinen. Dersom du bruker klassisk view og fjerner alle prosessene yter både Windows 2000 og XP minst like bra som en Windows 98 maskin.

 

Btw. Er positiv til Vista, håper de greier å lage noe revolusjonerende denne gangen :)

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Det er bare positivt at de fjerner støtten til Win98. Det var alt annet enn stabilt for min del, og så snart jeg gikk over til Windows 2000, så jeg meg aldri tilbake. Win2k var uendelig mye bedre enn Win98. Nå bruker jeg XP, oppgraderte til det i fjor høst etter å ha brukt Win2k lenge.

 

Vista ser jeg ikke noe behov for, for min del ihvertfall. XP Pro er mer enn godt nok i lange baner.

Lenke til kommentar

Likte win 98SE godt, men XP tok helt over. Bruker W2K på de fleste gammel PC'ene jeg setter sammen.

 

Det er nok av hull å tette i Windows, men de bør fokusere på det det blir brukt mest av - Windows XP så håper det kommer flere W98 bugfixere til XP bugfix gruppen nå.

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...