Gå til innhold

Test av Canon Ixus 800 IS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testen var bra nok i seg selv, men det var en enorm skuffelse å ikke få en sammenlikning med IXUS750. Det er det eneste aktuelle alternativet for min del, og jeg skulle gjerne visst hvordan disse er sammenliknet med hverandre, og om IXUS800 er verdt pengene.

6293893[/snapback]

enig med deg. er snakk om 1000 nok i forskjell, hadde vært interessant å vite om 800 er verdt det eller ikke.

Lenke til kommentar

Endelig kom testen av kameraet, har ventet lenge på den. Jeg har ventet så lenge at jeg allerede har kjøpt kameraet hehe. Bestilte det i forrige uke, og fikk det rett før helgen. Har ikke fått brukt det mye, men er fornøyd så langt. Er vel som forventet, og så er det utrolig stilig :)

Lenke til kommentar

Har vurdert Ixus750 og Ixus800 jeg også, er litt i tvil hvilket kamera jeg skal velge men regner med at det blir 800. Noen som vet om det blir fort røde øyne med disse kameraene? Har et eldre Ixus kamera fra før som jeg syns det ble røde øyne veldig fort på :(

Lenke til kommentar
Har vurdert Ixus750 og Ixus800 jeg også, er litt i tvil hvilket kamera jeg skal velge men regner med at det blir 800. Noen som vet om det blir fort røde øyne med disse kameraene? Har et eldre Ixus kamera fra før som jeg syns det ble røde øyne veldig fort på  :(

6297631[/snapback]

Blir vel generelt kjapt røde øyne på slike "pocketcams" (Ixus-serien, Exilim, Pentax S osv.)

 

Men Ixus 800 IS er neppe verre enn andre for å si det sånn, forskjellen er vel at noen kamera etterhvert har fått software integrert i kameraet som fjerner slikt - det har ikke Ixus enda. Både fordeler og ulemper med dette, men så lenge kameraet holder seg unna bildebehandling så vet du i hvertfall at du får bilde av det du vil ha... Røde øyne kan jo lett fjernes i et bildebehandlingsprogram - eller tilogmed egne dedikerte (gratis)programmer for dette.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg en Ixus 800 i dag, så blir spennende å se hvordan dette er i bruk. Hadde før en Ixus 400, så det er en stund siden jeg var på Ixus- fronten.

 

Kan samtidig fortelle at jeg nedgraderer fra en Nikon D70- så blir spennende å se hva jeg kommer til å mangle (problemet er vel kanskje at jeg ikke visste hva jeg hadde med D70'en ;))

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg en Ixus 800 i dag, så blir spennende å se hvordan dette er i bruk. Hadde før en Ixus 400, så det er en stund siden jeg var på Ixus- fronten.

 

Kan samtidig fortelle at jeg nedgraderer fra en Nikon D70- så blir spennende å se hva jeg kommer til å mangle (problemet er vel kanskje at jeg ikke visste hva jeg hadde med D70'en ;))

6299345[/snapback]

 

Samme kamera jeg hadde før, av en eller annen grunn får jeg ikke skrudd det på mer :(

 

Fint om du kommer men en liten tilbakemelding på det nye kameraet ditt. Spesielt om du fort får røde øyne :)

Lenke til kommentar
Nei, den trenger jeg nok ikke. Håper du og din Ixus blir lykkelige sammen. Slr er ikke nødvendigvis det riktige for alle.

6305723[/snapback]

 

 

Tenkte meg det... virker jo som om du har ustyret i orden :)

 

dslr var ikke helt meg, dvs. jeg tok meg aldri god nok tid til å lære det ordenlig. Mange bilder jeg tok følte jeg gjorde sitt, men jeg er en mer snapshot- mann, og trenger et kamera jeg lett kan ha med meg rundt.. men det er meg da.

 

ixus og jeg skal få en fin sommer... igjen!

 

 

 

edit: http://www.letsgodigital.org/en/camera/rev...100/page_1.html om noen vil lese flere tester av Ixus 800.

 

 

 

 

edit2: fått hentet ut kameraet og ladet batteriet ;) førsteinntrykket er bra, grepet er godt - skjønt man bør holde en slik delikatesse med to hender. Ixus 400'en som jeg hadde var fint "fylle"kamera, og firkantet nok til å holde i en hånd. 800'en er mindre, smoothere og kan kanskje virke lettere sårbar. Men man skal ta vare på sine venner etc, og så er det jo bare å bruke taustumpen som følger med ;P

 

videre; fikk knipset litt i går, og det er raskt og fint. som nevnt så går jeg ned fra D70 til kompakt kamera, men for min bruk så tror jeg ikke dette har noe å si.

 

skal knipse litt, kanskje bidra til bildegalleriet/ kritikken og så får vi se om jeg består ;)

 

 

 

god helg til dere alle...

Endret av Svoosj
Lenke til kommentar
skal knipse litt, kanskje bidra til bildegalleriet/ kritikken og så får vi se om jeg består ;)

6305739[/snapback]

Si i fra når du har testet litt da... om hva du synes. ;)

6353942[/snapback]

 

 

Har testet litt så langt, ikke noe som er verdt bildekritikken...men kameraet er moro enn så lenge... hatt det med på et par events, og fortsatt ikke måtte lade batteriet.

 

skal sørover i helgen, får se om jeg ikke kan finne noe kritikkverdig da ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...