Gå til innhold

Warcraft-tegneserie til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så innmari kult da :D Skal tegne et abbonoment.

6266885[/snapback]

Så vidt meg bekjent er det kun 3 bøker som er utgitt, så tror nok bare det er snakk om en norsk release av de samme tre tegneseriebøkene. Hvis det kommer fler er det jo absolutt verdt å abonnere på :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Leste nettopp gjennom begge delene. Var både flaut tegnet og skrevet. Det kan da ikke være annet enn negativ PR for blizzard.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har lest det på originalspråket, så det er ikke umulig at det er bedre der, men oversettelsene gjorde det hele corny som faen.

Lenke til kommentar

Jeg fant faktisk tegneserien underholdende, men jeg måtte le ta noen av oversettelsene. Spesielt da dvergen kalte de to trollene og den ene orcen for "gutter". Men jeg likte faktisk historien, blir fristende å kjøpe vis jeg ser det i en butikk engang.

Lenke til kommentar

Når de forandrer alle de forskjellige engelske aksentene som gir både troll, dverger og orker særpreg til et sammensurium av "tilbakestående yodaisk" mister en veldig mye. For det første får vi et inntrykk av at trollene og orkene er tilbakestående som vi ikke har på engelsk, for det andre mister de veldig mye av særpreget vi gjerne skulle sett igjen fra spillene.

 

Det kunne kanskje fungert bedre å gi dem dialekter.

 

Tegningene ser ut som japanske 80-talls serier. Ikke bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det kunne kanskje fungert bedre å gi dem dialekter.

 

Mhm. Men vi husker jo alle debatten om pygmemenneskene i Donald?

 

Tegningene ser ut som japanske 80-talls serier. Ikke bra.

 

Siden jeg er en ufordragelig viktigper så må jeg peke ut at tegne serien er, uh, sør-koreansk. Jeg går utifra at koreanerne fremdeles er ute i 80-tallet et sted.

 

Ihvertfall: Jeg kjøpte serien. Og den var jo ikke SÅ dårlig...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...