Gå til innhold

Førsteinntrykk fra New Super Mario Bros. (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt dette spillet i en drøy uke nå, og jøje meg. Samlemanien er som nevnt i artikkelen noe som gir spillet ypperlig levetid, samtidig som vanskelighetsgraden er akkurat stor nok til at vi må holde konsentrasjonen høyt oppe hele veien, men aldri er sjanseløse selv første gangen vi prøver oss på et brett. De nye elementene er ypperlige, men blir aldri dominerende, slik flygekappen og halen fra SMW og SM3 ble. Vi møter også igjen fiender i alle fall jeg ikke kan huske å ha sett siden det første spillet, som blekksprutene. De nye elementene, som kjempesopp og minisopp passer egentlig bedre inn i det "klassiske" gameplayet enn de andre "nye" powerupene gjorde, selv om kjempesoppen på mange måte egentlig bare er en superversjon av stjernene.

 

Bossene var, synes jeg, stort sett alt for enkle og like. Jeg er heller ikke sikker på om jeg liker walljumpingen, siden denne både gjør det mulig å lage forferdelig frustrerende hemmeligheter, og gjør at presisjonshopping noen steder blir litt unødvendig, siden en ofte kan redde seg inn ved å walljumpe. Det er skikkelig moro, dog.

 

Musikken er perfekt, lydefektene slik de skal være, og den temmelig "silly"e stemmen til mario sjelden nok til ikke å irritere. Jeg hater fortsatt svømmebrettene, men det vil jeg nok alltid gjøre, og det er nok meningen :). De øvrige brettene varierer fra perfekt utfordrende, genialt spennende og morsomme helt ned til svært gode, og variasjonen er, tror jeg, større enn noengang.

 

Dette er til nå mitt favorittspill til denne konsollen, og kansje også det beste supermariospillet til nå. I alle fall siden SMW.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det frister bare mer og mer å skaffe meg DS Lite.

6271293[/snapback]

Koster bare 800,- fra USA! :thumbup: (+ frakt da)

 

noen morsomme minigames

Så de er bra? Har ikke prøvd de noe særlig enda jeg.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Det frister bare mer og mer å skaffe meg DS Lite.

6271293[/snapback]

Koster bare 800,- fra USA! :thumbup: (+ frakt da)

 

noen morsomme minigames

Så de er bra? Har ikke prøvd de noe særlig enda jeg.

6272714[/snapback]

 

 

ja jeg syns da det. whack a mole er foreløpig favoritt :!: men det spillet hvor du skal blåse på micen for å få yoshi forbi fiendene i en ballong ser ikke ut til å fungere noe særlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Koster bare 800,- fra USA!  :thumbup:  (+ frakt da)

Vil jeg kunne spille europeiske spill på den, da?

6284995[/snapback]

Ja, alle DS'er og alle DS spill er regionfrie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg regner med at det ikke går an å spille europeiske spill på den.

Mulig jeg tipper feil. Uansett, genialt spill! :)

6285014[/snapback]

Det er nok feil ja, selv har jeg en Japansk DS Lite, funker som bare det. Men har du et japansk spill, så kan det hende du ikke kan spille multiplayer med noen som har et europeisk eller amerikansk spill.

Lenke til kommentar

Kanskje litt pirkete frå mi side, men hadde det ikkje vore ein fordel å illustrere artikkelen med bilete frå det endelege spelet? Det ser ut til at desse bileta er av ein prototype/tidleg versjon eller noko, sidan ein tilsynelatande kan lagre tre powerups, treff på mega-goomba ute i det fri, der ikkje er nokon stjernemyntar, annan gui, osv.

 

Men spelet er kjempeartig. Framleis er nok Yoshi's Island det beste plattformspelet i mine augo (noko som kanskje endrar seg når oppfylgjaren no kjem til DS om ei ri!), men det er berre så udelt kjekt å setje seg ned og berre spele NSMB, og multiplayer er noko av det villaste og mest hektiske eg har vore borti (forresten, veit nokon om ein får tilgong til fleire baner om begge har spelet? Er litt få med berre 5 i lengda). Litt pussig at multiplayer ikkje er nemd i artikkelen eigentleg. Om du ikkje har spelt NSMB mot nokon andre enda, Mats Lindh, så bør du gjere deg sjølv og ein annan person ei teneste. :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...