Gå til innhold

TEST: Avira AntiVir PersonalEdition Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest det er litt merkelig at dere hadde problemer med å installere AntiVir...

 

Jeg har selv installert det på en stor mengde private hjemme PC'er og aldri hatt disse problemene.

 

Det faktum at det (ifølge uavhengige tester) er bedre til å detektere virus enn de to hoved konkurrentene Avast og Free AVG, gjør det til min foretrukne kandidat når jeg skal anbefale gratis AV program til noen.

 

Uansett hadde det vært morsomt med en sammenligningstest med dette og noen av de komersielle alternativene. Spesielt Trend og NOD32 kunne jeg tenkt å sett sammenligning med (førstnevnte fordi jeg bruker det selv og er svært fornøyd, NOD fordi mange sier det er så lite ressurskrevende...). Bloatwaren Symantec Norton Antivirus kan jeg klare meg uten...

Lenke til kommentar

Også veldig fornøyd med programmet brukt det i 5 år nå. Har ikke hatt virus på evigheter om dette skyldes programmet eller ikke er uvisst.

Synes det er lettfattelig og brukervennlig, men jeg har selvfølgelig brukt det lenge.

Aldri hatt problemer med å legge det inn

Eneste ulempen jeg ser er nag screen hver gang en oppdaterer som er en daglig automatisk begivenhet.

Lenke til kommentar

Hele vitsen med et anti-virus-program er jo at det kan finne og tilintetgjøre virus. En test av et slikt program bør derfor inneholde en grundig test av denne funksjonen. Og det _gadd_ dere ikke å gjøre, men henviste bare til andre tester. Hva er da vitsen? Jeg er sikker på at det er smal sak å lage et program som bruker minimalt med ressurser og er kjempebrukervennlig, men som ikke greier å finne virus. Et slikt program hadde kommet ut med masse plusser i denne testen, og det sier sitt om testen.

 

Edit: trykkleif

Endret av tjodrik
Lenke til kommentar

Det at du fikk problemer kan være noe med din windowsinstallasjon. Selvfølgelig kan det være noe problemer i programmet. Jeg har ikke hatt samme problemene, og jeg har installert dette om og om igjen, ihvertfall tidligere. Nå har jeg en fast installasjon som jeg bruker, og lar den oppdatere seg gjennom internettforbindelsen.

 

Det var interessant at du fikk litt installasjonstrøbbel. Lurer på om du er i stand til å fremkalle problemet om igjen?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...