Gå til innhold

Ikke mer bakoverkompatibilitet for 360? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene?

6238475[/snapback]

 

Nei vel? Hvorfor burde ikke det være vanskelig? (ihvertfall om man må ta hensyn til ytelsen).

 

AtW

6238809[/snapback]

 

Ikke at jeg skal uttale meg så veldig mye her, men jeg tipper at alle spillene må kjøres med en viss standard for at de skal kunne avspilles i en vanlig x-box. Hvis det kunne være mulig å lage en emulator som kopierer x-boxen sin vanlige gang, så burde det vel ikke være så vanskelig. Det kan hende det er en del andre variabler som må inn i bildet, men jeg tror fortsatt det er mulig å lage en universalpatch ;)

Lenke til kommentar
Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene?

6238475[/snapback]

 

Nei vel? Hvorfor burde ikke det være vanskelig? (ihvertfall om man må ta hensyn til ytelsen).

 

AtW

6238809[/snapback]

 

Ikke at jeg skal uttale meg så veldig mye her, men jeg tipper at alle spillene må kjøres med en viss standard for at de skal kunne avspilles i en vanlig x-box. Hvis det kunne være mulig å lage en emulator som kopierer x-boxen sin vanlige gang, så burde det vel ikke være så vanskelig. Det kan hende det er en del andre variabler som må inn i bildet, men jeg tror fortsatt det er mulig å lage en universalpatch ;)

6252230[/snapback]

 

Om jeg har forstått emulering riktig, så går det alltid ann å lage en "universalpatch" ja som mapper instruksjoner direkte om til tilsvarende instruksjoner. Men dette er visstnok meget lite effektivt, dvs at det ikke er mulig å bruke om man vil ha en noenlunde ok ytelse, hjelper ikke som det er emulert om det går på 0.1 fps.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om jeg har forstått emulering riktig, så går det alltid ann å lage en "universalpatch" ja som mapper instruksjoner direkte om til tilsvarende instruksjoner. Men dette er visstnok meget lite effektivt, dvs at det ikke er mulig å bruke om man vil ha en noenlunde ok ytelse, hjelper ikke som det er emulert om det går på 0.1 fps.

 

AtW

6252240[/snapback]

 

Er ikke sikker på om det blir det samme, men det har blitt laget emulatorer til PC for f.eks. SNES. Var jo store problemer med ytelsesproblemer som du nevnte før, men senere har det blitt utviklet slik at man utnytter dens simple oppbygging som går igjen i alle spillene. Noe som igjen førte til normale framerates. Jeg tipper du har mye mer erfaring under beltet her, men som Microsoft sier, å konstant oppdatere dashboardet/emulatoren for at det skal funke blir for vanskelig. Alternativet er jo kanskje det at de lar x-box-spillutviklerne en sjanse til å produsere egne patcher til X360'en =)

Lenke til kommentar

http://www.xboxic.com/news/984

 

It is a well known fact that backwards compatibility has been a huge problem for Microsoft since the 360 and Xbox 1 are based on completely different architectures (x86 vs. PowerPC and nVidia vs. ATi), plus the fact that they never owned ‘the silicon’ for the Xbox 1 makes it practically impossible or unaffordable to implement a hardware solution like competitors Sony and Nintendo can. On the other hand, they did promise as much backwards compatibility as feasible, and that is what Moore seems to be retracting now:
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...