Gå til innhold

Kulturo: USAs filmindustri bak razzia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skjer mange razzia hver dag, kanskje du bør spesifisere at dette var razzian mot The Pirate Bay i emnet?

6225401[/snapback]

 

Emnefeltet i forumet, som selve posten i forumet, genereres automatisk av publiseringssystemet når man publiserer en artikkel. Der brukes overskriften til saken som emne, dermed setter ikke skribenten dette selv.

Derav fremgår det i ingressen at det gjaldt piratebay så om man kommer fra kulturo.no så får man det med seg ;)

Lenke til kommentar
skjer mange razzia hver dag, kanskje du bør spesifisere at dette var razzian mot The Pirate Bay i emnet?

6225401[/snapback]

 

Emnefeltet i forumet, som selve posten i forumet, genereres automatisk av publiseringssystemet når man publiserer en artikkel.

6225494[/snapback]

 

Beklager, så ikke at det var postet under Diskuter Artikler. Fant bare lenken på Vis nye poster. Selvfølglig er emnet grei da :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Syns det svenske politiet lar seg bruke av USA her.

 

politiet sa selv at de ikke så på nettsiden som ulovlig, og at de derfor ikke kunne gjennomføre en razzia.

etter press fra justisministeren gjennomførte de den allikevel. eller "ordre" var det kanskje?

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Det som er litt skummelt, er at nå kan det svenske politiet (etter påtrykk fra div mediaorganisasjoner) hale ut tiden, og nekte TPB å starte drift på nye servere intill etterforskningen er over.

Ser for meg at de setter en enkelt sekretær til å lese gjennom alle data manuelt for at det skal gå lengst mulig tid, og det er her problemet ligger.

Desto lengre TPB er nede, desto flere brukere vil de miste.

Skulle det ta uker, eller måneder før de er oppe igjen, vil ikke en gang denne fantastiske gratisreklamen være nok.

Vi mennesker har et skremmende kort "attention-span" og om en uke har vi helt glemt ThePirateBay(TPB).

 

Og til Opphavsrettsorganisasjonene:

"I hagen har jeg sure epler som jeg selger for en milliard kroner per stk. Natt til i dag var noen på epleslang, og jeg tapte over 6 milliarder kroner"

Lenke til kommentar

Skjønner ikke... pirat kopiering er et problem for filmindustrien.... Altså.. Problemet ligger mer i at skuespillere og filmprodusenter skal ha mer lønn på en film enn det Ola nordmann tjener i hele sitt liv...

Endret av StaMnesN
Lenke til kommentar
Skjønner ikke... pirat kopiering er et problem for filmindustrien.... Altså.. Problemet ligger mer i at skuespillere og filmprodusenter skal ha mer lønn på en film enn det Ola nordmann tjener i hele sitt liv...

6226943[/snapback]

 

jeg er ikke 100% for piratkopiering av alt mulig, men den amerikanske filmindustrien kommer jeg aldri aldri aldri til å ha sympati for. De tjener inn kostnadene på så mange vis, og så lenge feterte skuespillere håver inn milliardlønninger, kopierer jeg dvd'r og laster ned filmer med den aller beste samvittighet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...