Gå til innhold

Test: Displex Ripefjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv testa det både på mobil og ipod nano.

Det fungerte veldig bra på nanoen!

 

Mens på mobilen hadde middelet tært i glasset så det hadde sprukket og knust av seg selv!

 

Ett middel til under 50kr som ødla for tusen:(

 

Ambefales på egen risiko!

Lenke til kommentar

Har brukt dette i mange år med stort hell! Men, du må pusse lenge og mye - gjerne fylle på med Displex underveis.. Selv har jeg funnet at Clas O sin dremmel kopi, med polerspiss og litt displex ordner biffen på minutter..

 

Men, hvor lenge polerte dere egentlig? (pleide å bruke 15-20 minutter på min sl55) Og brukte dere lite trykk?

 

Skal ta å lage en test runde på min gamle siemens s65 etter eksamen og ta bilder - for med mindre det er noe nytt i tubene, fungerer det bra!

 

Kunste glass har jeg ikke vært borte for enda, da, men høres litt skremmende ut..

 

Kjartan

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at Amobil.no gjør en test der resultatet tydeligvis ikke stemmer med andre brukeres oppfatning av produktet i det hele tatt? Blir jeg nødt til å teste alt selv fra nå av, eller kan jeg stole på tester som blir presentert på denne siden?

 

Bare undrer, for jeg syns det virker litt merkelig at dette produktet får slakt av Amobil.no, mens flere på forumet har fått merkbart forbedret display?

Lenke til kommentar

Jeg brukte noe lignende jeg kjøpte på Claus Ohlson for et par år tilbake.

Min stakkars SX1 hadde falt ut av lomma mi mens jeg sykla = noen stygge riper i skjerm.

 

Gjorde som flere her sier, gnei ganske hardt og lenge på skjermen.

Resultat: middelet jeg brukte etset en grop i skjermen min, og bildet ble bare mer og mer forvridd. Etter mye om og men (og en mnd hos Siemens sitt verksted i norge) fikk jeg installert en ny skjerm på Claus Ohlson sin regning..

 

konklusjon: Stol ikke på svensker.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Hei

 

Vil først og fremst takke for tilbakemeldinger. Ved at dere deler deres egne erfaringer med lignende produkt kan vi gå mer målrettet til verks ved en annen anledning og og dermed kunne gjøre enda grundigere tester i fremtiden.

 

Når det gjelder dette stoffet fra Displex, så var det bevisst fra vår side at vi til enhver tid fulgte de retningslinjene som ble gitt på tuben. Dette for å kunne mest mulig sette oss inn i situasjonen til en vanlig mobilbruker.

 

På pakken står det ingenting om at en skal bruke stoffet om igjen i flere omganger , eller at selve behandlingen skal gå over lengre tid. Om så er nødvendig så burde det være klargjort fra første stund, og ikke vært noe vi måtte bli informert av tidligere brukere om.

Nå er det slik at vi brukte tett opp mot en time på iPod-en, og vel 20-30 minutter på hver av telefonene. På tuben står det ordrett at du skal smøre poleringsvæsken på skjermen for så å tørke av. Ingenting annet.

 

Vi ser at det er flere her som har hatt positive resultat såvel som negative med lignende produkter, noe som tydelig bekrefter behovet for flere tester. Det skal vi huske på. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dere presterte å få til et så dårlig testresultat?

 

Begynte å kjøpe dette middelet så sent tilbake som i 99 tror jeg det var, fra Chlas Olson.

 

Middelet fungerer UTROLIG bra, men det er som andre sier, at det må pusses relativt lenge og hardt.

 

[EDIT1: Tilogmed JEG skjønte at hvis dette produktet skulle ha noe for seg, måtte det pusses til ripene forsvant. Hvis det står på pakningen (noe jeg ikke husker) at det f.eks skal pusses i 2 minutter, må man jo fortsette behandlingen til man ser merkbart resultat, og ikke gi opp etter den forskrevne tiden. Man tar ikke en grandiosa halvstekt ut av ovnen - fordi man ikke gadd og varme ovnen tilstrekkelig opp først - etter 10 minutter bare fordi det står på embalasjen; man steker den videre til den er ferdig :p ]

 

[EDIT2: Foreslår dere foretar en ny test på bakgrunn av tips gitt i denne tråden, og gir produktet en ny go - kjenner jeg får vondt i hjertet når dere dømmer et så bra produkt nedenom å hjem :hrm: ]

Endret av dai_ca
Lenke til kommentar

Som mange andre har nevt, er dette en POLISH. Du skal altså POLERE skjermene. Jeg har brukt dette på en casio-kalkulator, og det funket strålende! Ripene ble ikke 100% borte, men det ble ack så mye lettere å lese skjermen!

 

EDIT: Det er også kjent at du kan polere en slik skjerm med tannpasta... Om resultatet blir bra vites ikke, men det kommer til å stinke tannhygieneprodukt av mobilen en stund :!:

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Skal hive meg med i erfaringsgruppen som skryter av produktet her. Kjøpte det faktisk for to uker siden på Clas til under femtilappen. Målet var i det hele og store å få fjerna primært ripene på den nederste trykksensitive skjermen på nintendo ds'en min, som etter litt for mye repetiv "medisinering" i et spill (Trauma Center), gjorde at det kom matte og litt "grove" områder på skjermen, uten at dem direkte fortona seg som riper (selv om de var det, bare veldig små).

 

Her lurer jeg litt på hvordan amobil.no har testa, siden jeg da fikk med denne tuben i en pakke der det også lå med en litt mer "detaljert" beskrivelse av hvordan man skal gå fram for å polere vekk riper, i alle fall litt mer detaljert enn akkurat det som sto bak på den LILLE tuben.

 

Resultatet var at skjermen blei klarere og glattere. Kjente det med en gang med stylusen at den glei bedre, dette tok bare en 10 minutter med polering.

Deretter fikk min SE K750i liknende behandling, med maskering av tape, og også her blei den småripete og litt matte mobilskjermen mye bedre enn den var i utgangspunktet, dog ikke så perfekt som jeg ønska.

 

Den skal få seg en runde i dag tror jeg. Hadde det ikke vært for at jeg nettopp var og fikk ny iPod Nano som jeg pella ut av plasten i går (etter at jeg hadde levert inn nummer to til reparasjon), så skulle den også fått seg en liten lett omgang med polish, siden de gamle hadde fått noen skjønnhetsriper i front.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bruke en Q-tips når jeg polerer små flater. Displex fungerer til og med på gullringer (etter kona klatret i steinur), men da plasserte jeg Q-tipsen i Dremelen for å spare tid.

 

Dype riper er vanskelige å fjerne, da man skal pusse/polere vekk plasten ned til bunnen av ripen. Da ender det fort opp med lysbrytning pga plasten har fått forskjellig tykkelse (forstørrer/forminsker skrift/grafikk).

 

Pusseskader kan kanskje se ut som etseskader, kan ikke se for meg at Displex skulle reagere på vanlige plasttyper.

Lenke til kommentar

Produktet fungerer glimrende ifølge min egen erfaring.

 

For dyperer riper er det lurt å legge et lag displex og la

dette ligge en stund.

 

Deretter må en gnikke litt hardt. Hvis ikke vil det ligge igjen

overflødig displex som gjør skjermen "tåkete".

 

De små ripene kan en fjerne ved å påføre litt displex

og nesten stryke over.

 

Men så skal det også til slutt sies at det produktet ikke

nødvendigvis fungerer på alle displayer.

Det står jo i bruksanvisningen også

 

Produktet får en 6 hos meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at Amobil.no gjør en test der resultatet tydeligvis ikke stemmer med andre brukeres oppfatning av produktet i det hele tatt? Blir jeg nødt til å teste alt selv fra nå av, eller kan jeg stole på tester som blir presentert på denne siden?

 

Bare undrer, for jeg syns det virker litt merkelig at dette produktet får slakt av Amobil.no, mens flere på forumet har fått merkbart forbedret display?

6218893[/snapback]

 

Du kan generelt sett ikkje stole på noke som hw.no nettverket tester.

Beklagligvis, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg over hodet ikke testet dette produket, eller lignende produkter. Men det virker som at HW.no bør begynne å ta ibruk Mythbusters metoden å teste på. Først: følge bruksanvisningen. Så: Tweake forsøket til man får ønsket resultat!

 

 

<provoserende>

Konklusjonen er: "Vi er en gjeng med feminister som ikke tør å gjøre stort annet enn å følge bruksanvisningen, for noe annet kan jo bryte garantien" ... eller?

</provoserende>

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...