Gå til innhold

AMD avduker Live!-PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermkort med DX9 hardware-støtte og D-Sub, DVI eller HDMI med HDCP

 

Hvordan skal de få til dette når det pr dags dato er kun to kort som støtter HDCP (mener det er to midt på treet kort fra Sony).

 

Uansett er det bra å komme med totale konsepter. Dog er jeg redd de ikke får den drahjelpen intel får fra MS.

Lenke til kommentar
Skjermkort med DX9 hardware-støtte og D-Sub, DVI eller HDMI med HDCP

 

Hvordan skal de få til dette når det pr dags dato er kun to kort som støtter HDCP (mener det er to midt på treet kort fra Sony).

 

Uansett er det bra å komme med totale konsepter. Dog er jeg redd de ikke får den drahjelpen intel får fra MS.

6213483[/snapback]

HDMI-støtten er kun valgfri - intet krav.

Lenke til kommentar

Det er viktig å innføre standarder som skal dekke hele huset.

Media er viktig i dagens samfunn. Krav til at ting skal samkjøres er også viktig.

 

Dog er jeg overrasket over at det ikke er mer fokus på å ha en sentral server i huset, hvor alt kan lagres og hentes opp fra.

 

Videre er jeg overrasket over at standardene som nå kommer har analoge signaler som standard støtte. Fremtiden er digital :)

Lenke til kommentar

Men når du går til siden for å laste ned ene programmet, On Demand som leveres av Orb, kan du lese denne beskjeden:

 

To run Orb, you'll need a computer with:

(...) 2.4Ghz Intel Pentium IV processor or equivalent

 

Det må jo suge litt for AMD at de selv i denne sammenhengen ikke får være sammenligningsgrunnlaget :)

Lenke til kommentar
Men når du går til siden for å laste ned ene programmet, On Demand som leveres av Orb, kan du lese denne beskjeden:

 

To run Orb, you'll need a computer with:

(...) 2.4Ghz Intel Pentium IV processor or equivalent

 

Det må jo suge litt for AMD at de selv i denne sammenhengen ikke får være sammenligningsgrunnlaget :)

6213575[/snapback]

 

 

*ahem* AMD er jo "or equivalent" - "eller tilsvarende"... :p

 

Synd for dem at de aldri blir nevnt med navn, men slik er nå verden etter X antall år med intel dominans.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er enig med oivind_dahle.

Alt burde gå inn til en server som kan ha masse krefter og bråke så mye den vil.

www.plutohome.com er open source ser jeg. Kansje mediaportal kunne ha plugins for å kommunisere med en slik server :)

 

Hadde blitt bra med ett slikt sammarbeid.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg er enig med oivind_dahle.

Alt burde gå inn til en server som kan ha masse krefter og bråke så mye den vil.

www.plutohome.com er open source ser jeg. Kansje mediaportal kunne ha plugins for å kommunisere med en slik server :)

 

Hadde blitt bra med ett slikt sammarbeid.

6213810[/snapback]

 

 

god ide. Men problemet er at folk flest (som slike løsninger gjerne vinkles mot) sannsynligvis ikke har dedikerte servere de kan sette vekk og kjøre slikt på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor i allverden skal prosessor fabrikantene inn her med egne systemer i det hele tatt?

 

Kan ikke W3C eller noen bare finne opp en protokoll + plugg/tråløs forbindelse mellom enheter og sette en standard? :hmm:

 

Så kan alle produsenter av

 

TV'er, DVD'er, Kjøleskap, Garasjeporter, Tunere, Ringeklokker, hagevanneanlegg, alarmer, værstasjoner, ++++

 

lage 'drivere' for sine dippedutter mot de forskjellige OS'ene (Linux, Window$ etc.)

 

Sånn som det funker nå med alle på hver sin tue er det bare tull! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Bare programvaren.

 

Fordelen med AMD sin løsning i forhold til ViiV er vel at den er mye mer fleksibel i forhold til spesifikasjonen som skal til for å være "live" sertifisert?

6216159[/snapback]

 

Det er jo ingen programvare som følger med, er jo bare noen anbefalinger, har det så mye å si?

 

AtW

Lenke til kommentar

Atw:

- Skreddersydd programvare som gjør at man kanskje slipper mange håpløse "let og feil" prosjekter.

- God nok hardware ytelse til formålet. "er den gamle kassa mi god nok tro". Sertifisert for oppgaven.

- Riktig hardware. "hvor får jeg tak i kort til parabol, fanken.. kinkig".

- AMD vil lage programvare godt egnet for bruken av boksene.

 

I det hele tatt så slipper man mye rart med en ferdig sertifisert pakke for formålet.

 

Det som avgjør om dette blir bra eller dårlig er pris og hvordan boksene vil fungere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Atw:

- Skreddersydd programvare som gjør at man kanskje slipper mange håpløse "let og feil" prosjekter.

- God nok hardware ytelse til formålet. "er den gamle kassa mi god nok tro". Sertifisert for oppgaven.

- Riktig hardware. "hvor får jeg tak i kort til parabol, fanken.. kinkig".

- AMD vil lage programvare godt egnet for bruken av boksene.

 

I det hele tatt så slipper man mye rart med en ferdig sertifisert pakke for formålet.

 

Det som avgjør om dette blir bra eller dårlig er pris og hvordan boksene vil fungere.

6216212[/snapback]

 

Hmm, joa, jeg kan skjønne det for den "gjengse mann", men jeg må innrømme at jeg ikke helt ser den enorme fordelen med denne, men jeg er kanskje trangsynt...

 

AtW

Lenke til kommentar

Fordelen er at man kanskje får en samlet pakke som er godt skreddersydd for oppgaven, men alikevel felksibel fordi det er en PC løsning, til en rimelig penge.

 

Ergo man sparer tid og penger på at de lager gode standard løsninger for oss. Det vil jeg tro er bra for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...