Gå til innhold

Programtips: Core FTP LE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rett og slett er disse programvare tipsa her i det siste bare vært flaut.. anbefalre gratis software som krever at man betaler for å få viktige funksjoner...

 

latterlig spar oss for dette alle kan vel søke på ftp på google og finne noe som er like minst like bra..?

Lenke til kommentar

Synes slike omtaler er greit jeg. Da får man en diskusjon nøyaktig her, med dusinvis av erfaringer og kanskje anbefalinger til enda bedre software. Jeg har stort sett vært fornøyd med CoreFTP, men tre ting fikk meg til å bytte til Filezilla. Nag-screen om registrering, litt knotete oppsett av tilkoblinger og den feiler av og til på autodetect av overføringsmetode. Har opplevd at dette har ødelagt et oppsett av mitt CRM.

Lenke til kommentar

Har brukt programmet en stund jeg også. Måtte gå igjennom 2-3 gratisklienter før jeg fant dette, og det fungerte suverent mye bedre. F.eks kan en her lagre alle sidene man har, slik at en slipper å skrive inn brukernavn, host og passord for hver gang. Rart de andre programmene ikke hadde en så viktig funksjon..

 

Synes forøvrig det er fint at hw.no poster slike nyheter. Jeg brukte allerede dette og Notebook Hardware Control da de ble postet i nyhetene her, er kjempefornøyd med begge og kan anbefale de til alle som har mulighet til å bruke de.

 

Så fortsett gjerne å tipse om programmer som er på et like høyt nivå som disse!

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Bruker selv FileZilla, men har faktisk ikke satt meg så mye inn i de mer avanserte funksjonene. Hvilke av disse to programmene vil folk si at er mest brukervenlig? Og er det viktige funksjoner det ene programmet har som ikke det andre har?

 

 

rett og slett er disse programvare tipsa her i det siste bare vært flaut.. anbefalre gratis software som krever at man betaler for å få viktige funksjoner...

 

latterlig spar oss for dette alle kan vel søke på ftp på google og finne noe som er like minst like bra..?

6209982[/snapback]

Hvilke viktige funksjoner tenker du på?

Lenke til kommentar

Sjølv brukar eg Filezilla, som er temmeleg lik FlashFXP, om eg eg husgar rett. Duger til daglig bruk, ingen irriterende meldinger om å oppgradere til "PRO", opensource for de som bryr seg om det.

 

Når når det kjem til ftp-server (daemon) føretrekkjer eeg wzdftpd på windowsplatformen, og proftpd elles.

 

 

Meinar dessutan at det er dumt (rart, idiotisk osv.) å legge gratis versjonar av betal-programm som programtips på framsida av HW.no ... I alle fall får der finnast opensource- og freeware (altså "skikkeleg" freeware) programm som er minst like gode.

Endret av meron
Lenke til kommentar

Ehh gutta. Selv om det er interessant å høre hva dere bruker, er det minst like nyttig å høre hvorfor ;)

 

Synes nok også at forsidestoff på hw.no kunne være litt dypere. F.eks nevne hvorfor CoreFTP anbefales før Cute, Flash og Filezilla... På den andre siden kan jo hw.no si "skriv det sjæl da" - og det gidder vi jo ikke.

Lenke til kommentar
Uansett hvor mange klienter jeg prøver så faller jeg alltid tilbake til FlashFXP. Den koster riktignok $25, men med dagens kronekurs og sett i lys av at man ikke behøver å fornye lisensen så er det absolutt noe man bør unne seg :)

6210551[/snapback]

Helt enig, det finnes bare ett FTP-program, nemlig FlashFXP.

Lenke til kommentar
Synes nok også at forsidestoff på hw.no kunne være litt dypere. F.eks nevne hvorfor CoreFTP anbefales før Cute, Flash og Filezilla... På den andre siden kan jo hw.no si "skriv det sjæl da" - og det gidder vi jo ikke.

6211856[/snapback]

Nå er det hw.no sin oppgave å skaffe lesere, ikke våres! Hvorfor skulle vi skrive artikler for et kommersielt firma?

 

Edit;.. selv bruker jeg Serv-U FTP Server. Hvorfor? Sannlig ikke helt sikker, men jeg finner det veldig brukervennlig, og det var det programmet jeg ble anbefalt da jeg trengte å sette opp en privat server.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...