Gå til innhold

Mikrofon på Wii-kontrolleren? (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pro Logic II er en teknikk som kan få "suround" av vanlige stereo-lyd (på flere enn 2 høytalere). Dolby Digital er ekte suround og kan plugges rett i et anlegg. Det kan man ikke med Pro Logic II, ihvertfall ikke med annet enn stereo.

6211896[/snapback]

Så Pro-Logic på en måte bare sender frontsignalene til bakhøyttalerne i tillegg?

Lenke til kommentar
Pro Logic II er en teknikk som kan få "suround" av vanlige stereo-lyd (på flere enn 2 høytalere). Dolby Digital er ekte suround og kan plugges rett i et anlegg. Det kan man ikke med Pro Logic II, ihvertfall ikke med annet enn stereo.

6211896[/snapback]

Så Pro-Logic på en måte bare sender frontsignalene til bakhøyttalerne i tillegg?

6211965[/snapback]

 

Nei, den leser surroundsignalet (4 kanaler) fra et stereosignal.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Hm, Gamecube-basert hardware uten HD-støtte, harddisk og surround...Dette bør bli billig, Nintendo.

6213972[/snapback]

 

 

Gamcube-basert Hardware? Wii er da vitterlig mye raskere enn Gamecube og meg bekjent har ikke Hardwaren i Gamecube noe med hardwaren i Wii å gjøre. Når det gjelder Hardsik får du nok plass på Wii'en til å lagre haugevis med spill som du kan laste ned, og vist du av en eller annen grunn vil ha enda mer harddisk plass er det flere USB 2.0 porter i maskinen så du kan koble til ekstern harddisk. Og vist du hadde lest tråden før du poster hadde du sett at Wii selvfølgelig får Surround.

Lenke til kommentar
Hm, Gamecube-basert hardware uten HD-støtte, harddisk og surround...Dette bør bli billig, Nintendo.

6213972[/snapback]

 

 

Gamcube-basert Hardware? Wii er da vitterlig mye raskere enn Gamecube og meg bekjent har ikke Hardwaren i Gamecube noe med hardwaren i Wii å gjøre. Når det gjelder Hardsik får du nok plass på Wii'en til å lagre haugevis med spill som du kan laste ned, og vist du av en eller annen grunn vil ha enda mer harddisk plass er det flere USB 2.0 porter i maskinen så du kan koble til ekstern harddisk. Og vist du hadde lest tråden før du poster hadde du sett at Wii selvfølgelig får Surround.

6215395[/snapback]

Jeg mente digital surround. Det som er interessant er at selv Xbox hadde både harddisk og digital surround i sin tid.

Og ja, Gamecube-basert arkitektur. Wii er strengt tatt en Gamecube med økte hastigheter og størrelser på prosessor og minne samt et noe mer moderne grafikkort. Det er snakk om 50-100% ytelsesøkning, ikke "vitterlig mye raskere".

 

 

 

"Revolution runs on an extension of the Gekko and Flipper architectures that powered GameCube..."

 

CPU: PowerPC 750FX 729 MHz

GPU: ATI 243 MHz 3 MB DRAM

RAM: 88 MB 1T-SRAM

Storage: 512 MB built-in flash memory + 1 SD memory card slot

Media: DVD-ROM

Network: IEEE 802.11b/g

 

Kilder:

 

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/di...0509235818.html

http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Altså. Det er ingen som vet de ferdige spesifikasjonene enda. Skjermkortet er jo ikke ferdigutviklet enda. Jeg tror nok vi skal vente til Nintendo kommer med ofisielle spoesifikasjoner før vi skal begynne å si for mye om dem. Man kan fort brenne seg med å argumentere på rykter.

 

Ettersom det ikke er Nintendo som har sagt noe til IGN, fo det ville de aldri gjort, må det være noen tredjeparts utviklere som har utalt seg om dette. Og som vi alle vet har disse utviklerne lenge sittet på alpha devkits hvilket betyr uferdige spesifikasjoner. Med andre ord kan det like så godt være at det er disse spesifikasjoene vi har fått vite.

 

Så for deres egen skyld. Ikke argumenter med løse fakta. Vent heller til faktaene kommer fra offisielt hold. Det tjener alle på. Jeg sier ikke at Wii nødvendigvis kommer til å bli kraftigere enn det iGN påstår, men at det er en hvis fare for at det ikke er endelige spesifikasjoner kan nok alle være enig i.

 

Jeg er på ingen måte opptatt av at Wii skal bli så kraftig så mulig da jeg har sett Zelda: Twillight Princess bilder som ser helt fantastisk ut. Så jeg bryr meg mitt i dotten om speifikasjonene bare kommer til å ligge rett over GameCube sine. Så lenge jeg får spille Zelda er jeg fornøyd.

 

Anngående dette med mikrofon på Wii ville dette være en genial egenskap og man skal ikke se bort ifra at det kommer til å være en funksjon med dette. Det at de har hatt med mikrofon i sin Super Smash Bros (riktig tittelnavn?) så tror jeg nok dette er en egenskap de kikker på.

 

Sånn sett ville det såklart være en genial funksjon da dette gjør at man slipper å kjøpe mikrofoner til eventuelle karaoke spill. Dessuten kan det, som allerede brukes på i DS-spill, annvendes stemmestyring i spill. Det kan være alt fra å gi ordre til vennlige AI i taktiske skytespill til å snakke med hunden din i et Nintendogs som garantert kommer til Wii.

 

I multiplayer spi9ll ville jeg nok foretrekke en egen mikrofon som kan festes ve munnen. Ettersom man konstant skal peke på skjremen i skytespill ville det være dumt å måtte holde mikrofonen opp mot munnen hele tiden ettersom man da ville sikte i vilden sky i spillet.

 

Jeg stiller meg altså positiv til en slik funksjon. Dersom det skulle vise seg at Nintendo planlegger eller allerede har implementert en slik funksjon vil det være noe jeg hvertfall ser fram til.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Mikrofon på Wii-kontrolleren hadde det egentlig vært godt å slippe. For talekommunikasjon vil man uansett ha et lukket headset, og er redd for at vi får se for mye tullete bruk av mikrofonen, som på DS. Stjerneeksempelet er alle de DS-spillene hvor du må blåse i mikrofonen for å gjøre ettellerannet. Det er ikke moro, det bråker, det er slitsomt, og det bidrar bare til frustrasjon. Det er selvsagt et problem som spill må ta skylden for, ikke maskinvare, men det er neppe en funksjon jeg hadde kommet til å savne.

Lenke til kommentar
Og ja, Gamecube-basert arkitektur. Wii er strengt tatt en Gamecube med økte hastigheter og størrelser på prosessor og minne samt et noe mer moderne grafikkort. Det er snakk om 50-100% ytelsesøkning, ikke "vitterlig mye raskere".

 

 

 

"Revolution runs on an extension of the Gekko and Flipper architectures that powered GameCube..."

 

CPU: PowerPC 750FX 729 MHz

GPU: ATI 243 MHz 3 MB DRAM

RAM: 88 MB 1T-SRAM

Storage: 512 MB built-in flash memory + 1 SD memory card slot

Media: DVD-ROM

Network: IEEE 802.11b/g

 

Kilder:

 

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/di...0509235818.html

http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html

6219910[/snapback]

Ja, den er basert på Gamecube sin arkitektur. Men når du ser på maskinen så blir det helt feil å se på klokkehastigheten. Dessuten er ikke noe av det IGN har postet blitt bekreftet. Også informasjonen deres er hentet fra flere hold i flere deler. Så mye av informasjonen kan være totalt feil, eller ikke helt korrekt. De snakket også med stort sett tredjeparty utviklere som hittil bare har fått lekt deg med modifiserte Gamecube kits.

 

Om dette er den endelige maskinvaren er det mer enn en overklokket Gamecube. Broadway og Hollywood er bygd opp fra grunnen av (basert på Gekko og Flipper) og vil helt sikkert ha en del forbedringer. Noe som var en stor fordel med Gamecube, var at den hadde absolutt ingen flaskehalser. Noe den derimot hadde for lite av til å vise dagens effekter er RAM. Dette virker bedre på Wii. Fra 24MB til minst 88MB (ut i fra IGN sin informasjon) er en betydelig bedring som vil la utviklere ta i bruk mer ressurskrevende effekter som normal maps og bump maps. Jeg skal være litt forsiktig med å si dette med stor sikkerhet, da jeg ikke er så veldig inne på dette. Så gjerne rett meg om noe er feil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...