Gå til innhold

Ti mobiler å skamme seg over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde st55 en gang jeg!! må ikke si meg veldig fornøyd med den men var ok for meg den ganga lissom!! var FAKTISK første mobil jeg hadde med kamera!! hehe jaja men stusser litt på offer N90 ligger der!! jeg er enig med at den er stor men den burde ikke ligge der syns jeg! noen som er enig??

Lenke til kommentar
Jeg ser at Nokia N90 kommer på en 7. plass på den lista. Hvorfor velger da Amobil å bruke en Nokia N90 som premie på spørreundersøkelsen sin?

 

De vil altså premiere en av oss med en telefon de selv ville "ha skammet seg over" for å sitere artikkelen Ti mobiler å skamme seg over de publiserte i dag.

6202419[/snapback]

 

Jeg ser det heller slik at det var den mobilen de fint kunne unnvære, så dermed ble den premie.. Virker logisk at de deler den ut hvis de skammer seg over den.. :)

 

(og litt ironi må da det være lov å ha)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Er enig i at det kan virke litt merkelig å plukke N90, men til vårt forsvar så er det Nokia som har valgt ut vinnermodellen i konkurransen, så dette har ikke noe med hva vi i redaksjonen skriver å gjøre. For øvrig er det jo ganske stor forskjell på hva man krever av en telefon man betaler 5000 kr for og en telefon man får gratis. :)

 

Minner for øvrig om at dette er en høyt uoffisiell liste, mer ment som underholdende lesning enn en mobiltest.

Lenke til kommentar

huff, st55 var virkelig en marerittmobil. jeg minnes med gru de dagene da jeg slet med alle de irriterende feilene den hadde. en feil som ikke er nevnt, er det faktum at vibrasjonen lagde en helt avsindig støy...jeg trodde poenget med en vibrasjon var å være diskret. vibrasjonen på st55 førte til at hele klasserommet snudde seg hver gang jeg fikk melding i en time. den bråkte nesten verre enn en normal ringetone :]

Lenke til kommentar

N90 er nok ingen direkte dårlig telefon.

Men den er så svær at det er komisk :)

I den størrelsen ville jeg hatt *mange* flere funksjoner, som harddisk og wlan!

 

Men hadde ikke klaget om jeg fikk en sånn gratis :D

Endret av Vollvik
Lenke til kommentar
Nei, dette blir for dumt. Dere gir Nokia N90 terningkast 4 i en test, men setter den opp blant de 10 verste mobiltelefonene som noen gang har eksistert? Det blir for dumt... :thumbdown:

6203046[/snapback]

Mulighetene som N90 har trekker karakteren opp 4 vil jeg tro. Fysikken trekker ned, og kameraet har 2mpix, men enda klarte den ikke å konkurere mot K750i som kom ut i fjor vår/sommer.

 

Uansett, pappa hadde Philips Diga. Maken til telefon :wee:

Lenke til kommentar
Mulighetene som N90 har trekker karakteren opp 4 vil jeg tro.

6205064[/snapback]

Ja, helt klart.

 

Kan si én positiv ting om N90 og det er hva Nokia har lært. Telefoner som N73 og E50, der unødvendige funksjoner droppes til fordel for størrelse (så å si ingen trenger wifi, kan vel si det samme om 3G for de neste 3 årene), er vel tegn på lærdom. :)

 

 

Nå vet vi hvordan Nokia kvitter seg med mobilene som blir dårlig mottatt av kritikere i alle fall.

6205311[/snapback]

Får vel teste E50, gi den terningkast 2 og be Nokia om premie til min egen undersøkelse. :p Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Siemens SX1 - En oppvisning i hvordan man ikke lanserer en telefon. Ikke nok med at den var et år forsinket, den var også umulig å bruke med én hånd.

 

Nokia 3650 - Tidenes største badeleketøy. Tastene var stablet i en sirkel slik at du var sikret fullstendig forvirring.

To telefoner jeg har vært storfornøyd med.

 

 

Dette var virkelig en dårlig artikkel. Veldig lite lærerik. Sikkert litt morsomt for forfatteren, men allikevel.

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for alle tilbakemeldinger!

 

Jeg tror vi må presisere dette med N90 litt bedre:

Teknisk sett er ikke N90 noen dårlig mobiltelefon. Snarere tvert i mot.

Den har god skjerm og mange av de funksjonene man forventer av en telefon i denne klassen.

 

N90 kritiseres heller ikke for spesifikasjoner. Derimot kritiserer vi den enorme fysiske størrelsen på denne telefonen. Sammenlignet med andre Series 60-telefoner fra Nokia er N90 en veldig stor mobiltelefon.

Det er først og fremst dette som gjør at N90 tas med i vår liste.

 

Mange av dere trekker frem at telefonen har fått terningkast 4 i testen. Men den har også fått delkarater 2 i kategorien "Design og byggekvalitet".

 

Sitat fra testen:

"Da vi åpnet esken med Nokias nye kameravidunder N90, var det én tanke som slo oss: Er det virkelig nødvendig å gjøre den så stor? Etter en tids bruk har vi blitt mer komfortable med størrelsen, men vi synes fortsatt det føles litt som å gå med en murstein i lomma. Rett nok har den et bra kamera, men hvis vi sammenligner med for eksempel Sony Ericssons K750i, så har Nokias svenske konkurrent vist at det går an å lage en telefon som har et bra kamera, og som fortsatt har en lommevennlig størrelse.

 

En telefon som er hele 112 mm lang, 24 mm tykk og 51 mm bred, kan derimot langt fra kalles lommevennlig. En vekt på voksne 173 gram gjør at man i det minste får trent armene når man bruker denne forvokste telefonen. Som du skjønner er vekt og størrelse noe som kan og vil bli brukt mot Nokia N90."

 

Vi skal passe på å presisere dette litt bedre i vår oversikt.

 

Igjen: Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...