Gå til innhold

Mer Conan fra Funcom? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja EA har nå gjort det rimelig bra med Battle for Middle-Earth serien da. Beste RTS spillet vi faktisk har per idag.

6204075[/snapback]

 

Er vel ikke helt enig i den, Battle for Middle-Earth(II) må vel sies å være skikkelig dårlig balansert med tanke på Heroes og multiplayer. Og spillet er vel ikke akkurat fullspekket med god A.I. i kampanje modus.... Etter første kamp er jo hele spillet bare en repetisjon av den første kampen. (Bygg base, bygg litt forsvar sånn at du kan holde ut mot de samme bølgene av fiender gang på gang helt til du har nok folk og oppgradert nok så setter du flokken på move-attack og trykker på et område på kartet også kan du gå og lage kaffe) Dette er på vanskeligste vanskelighetsgrad...

 

Det meste BfMEII har å by på er vel grafikken og appellen til alle LotR fans der ute (inkludert meg). Jeg har det, jeg runda det og jeg synes det er kult, men absolutt ikke best. Age of Empires, Rise of Nations, Civilization IV, Act of War, Star Wars: Empire at War... alle er bedre enn Battle for Middle-Earth(II).

 

Det eneste jeg synes EA har gjort med tanke på spillindustrien er å presse utviklerne til å gi ut spillene før de er ferdige slik at det vi får servert er bare en svak skygge av det vi kunne fått uten EA i bildet.

 

For å komme tilbake til hovedtråden da så håper jeg virkelig Funcom får noe skikkelig bra ut av den avtalen. Jeg har ikke giddet å prøve ut noen MMPORG spill enda men det kan godt hende jeg gjør det med Age of Conan.

Lenke til kommentar
Nja EA har nå gjort det rimelig bra med Battle for Middle-Earth serien da. Beste RTS spillet vi faktisk har per idag.

6204075[/snapback]

 

De to spillene er ganske brae ja. Men å kalle dem de beste RTS spillene er vel å ta i litt. Men du må huske på at EA har gitt ut flere spill enn bare disse to. Diverse heller dårlige konsoll spill blant annet.

Lenke til kommentar

Jeg vet om mange som er enige med meg også. Har skrevet en rekke artikler om BFME 1 og BFME 2. De er uten tvil de beste RTS spillene som har kommet på markedet. Både IGN, Gamespot og en rekke andre sider har hyllet spillene.

Ja såklart singleplayer kan være litt tamt men slik er det i alle RTS spill. I BFME har du i det minste muligheten til å oppleve scenarioer fra filmene, men det er i multiplayer spillene virkelig skinner.

 

Nei det er ikke ubalansert, jeg burde vite da jeg har lagt ned noen hundre timer i disse spillene online. Enkelte helter kan virke kraftig men det er bare å oppgradere unitene dine med Silverthorn eller Fire arrows så dør de som fluer.

 

Det som skiller BFME serien fra resten av RTS spillene er at det er ordentlig fysikk inn i spillet samt A.I med følelser. Du kan ta en liten hær og vinne over en stor hær sålenge du spiller klokt. Du trenger ikke å pushe ut units i mengder for å vinne. Så si alle av mine kamper online blir vunnet med 1/10 av mine units.

 

En god del i min vennekrets stammer fra kjernen av Starcraft spillere her i Norge, og samtlige har gått over til BFME. BFME representerer en ny generasjon innen RTS sjangeren uten tvil.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Jeg vet om mange som er enige med meg også. Har skrevet en rekke artikler om BFME 1 og BFME 2. De er uten tvil de beste RTS spillene som har kommet på markedet. Både IGN, Gamespot og en rekke andre sider har hyllet spillene.

Ja såklart singleplayer kan være litt tamt men slik er det i alle RTS spill. I BFME har du i det minste muligheten til å oppleve scenarioer fra filmene, men det er i multiplayer spillene virkelig skinner.

 

Er sikkert mange som er enige med deg. Det er sikkert mange som er enige i at Spicegirls The Movie er verdens beste film og at Pokemon spillene er de beste i verden.

 

Nei det er ikke ubalansert, jeg burde vite da jeg har lagt ned noen hundre timer i disse spillene online. Enkelte helter kan virke kraftig men det er bare å oppgradere unitene dine med Silverthorn eller Fire arrows så dør de som fluer.

 

Akkurat. Fire Arrows er ikke en litt for kraftig oppgradering? Samme som at den power greia en av archer styrkene har der du kan trykke hvor som helst på kartet og skyte et regn av piler ikke er ubalansert, eller at vanlige orcer kan kutte ned muren din på 3 sekunder, med sverd.... Jeg har da brukt noen timer i disse spillene jeg og, men ikke nå lenger, det ble for tafatt i lengden.

 

Det som skiller BFME serien fra resten av RTS spillene er at det er ordentlig fysikk inn i spillet samt A.I med følelser. Du kan ta en liten hær og vinne over en stor hær sålenge du spiller klokt. Du trenger ikke å pushe ut units i mengder for å vinne. Så si alle av mine kamper online blir vunnet med 1/10 av mine units.

 

Hvilken fysikk er det du snakker om? den der folk flyr opp i lufta hvis de er i nærheten av nedslagsfeltet til en stein fra en katapult? Er overhodet ingen fysikk i det spillet som har noen form for innvirkning på landskapet eller med tanke på strategi.

 

En god del i min vennekrets stammer fra kjernen av Starcraft spillere her i Norge, og samtlige har gått over til BFME. BFME representerer en ny generasjon innen RTS sjangeren uten tvil.

6205724[/snapback]

 

Oi, kjernen av Starcraft spillere her i Norge, og dem har gått over til BfME. Plutselig vant du hele diskusjonen med den sakelige argumentasjonen. ;)

Lenke til kommentar
Det som skiller BFME serien fra resten av RTS spillene er at det er ordentlig fysikk inn i spillet samt A.I med følelser. Du kan ta en liten hær og vinne over en stor hær sålenge du spiller klokt. Du trenger ikke å pushe ut units i mengder for å vinne. Så si alle av mine kamper online blir vunnet med 1/10 av mine units.

Tror nok at Rome:TW dreier seg mer om taktikk enn det Battle for Middle Earth gjør, og Age of Empires 3 har da god fysikk de og.

Lenke til kommentar

Det blir mening mot mening dette her. Mine synspunkter er at BFME 1 og BFME 2 er fullverdige spill selv om det er basert på en filmlisens. De har også fått toppkarakterer på alle store spillsider jeg har sett. Det som var hovedargumentasjonen min. Dere må ikke begynne å spore av med at Age of Empires er mye bedre .... hallo ? Hva feiler dere ! Er slitsomt å føre en diskusjon når dere skal spore av slikt.

 

Verste jeg vet er folk som bare MÅ argumentere, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk ikke klarer å holde seg til "topic" her da?

Ta opp telefonen og ring hverandre hvis dere vil ha en personlig debatt.

Jeg har hvertfall ikke lyst til å lese om det her i denne tråden....

 

Og hvorfor sammenligne EA med Funcom? Hva den store EA gjør med sin lisens vil vell ikke ha noen konsekvenser for hva Funcom velger å gjøre med sin!

 

Personlig så trur jeg ikke Funcom vil gjøre om AoC til en "gold-digger" da dem selv har sakt at de vil gjøre spillet spillbart for selv familie folk.

Altså at man kan gjøre det meste med 10 timer spilling i uka.

Spillet skal tross alt være i "M" (Mature) kategorien. Slik at det vil være flest "vanlige" folk med jobb,unger,familie liv osv og ikke bare små "kids" som har allt for mye fritid......

Lenke til kommentar
Jeg sa at jeg håper at Funcom ikke gjør som EA.

6210269[/snapback]

 

Jeg vet du sa det, var ikke ment til deg men til de som andre som begynnte med "off-topic". Uansett skal du svare meg sånn så kan du likesågodt sende en PM, trur ikke folk vil se slike korte svar som ikke har noen hensikt her i denne tråden..

 

Nå blir jo dette dobbeltmoral siden jeg også svarer.. Men det er like greit så kanskje fler som leser dette lærer litt og begynner å sende personlige(korte) svar i PM istedet for å "spamme" ned tråder. Syns det er ganske irriterendes.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...