Gå til innhold

OneCare lanseres torsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
300 kroner i året for full pakke, anti-virus, anti-spyware, brannvegg, backup, rydding og optimalisering er en veldig god pris...

 

Iallefall hvis det kan brukes på 3 PC'er!  :yes:

6200055[/snapback]

Men dersom man tenker på hva man får igjen, i forhold til konkurrerende løsninger (som er en god del dyrere), er det neimen ikke sikkert at det er billig. Og kjenner jeg Microsoft rett, så ...

Lenke til kommentar

Mye rart kan sies om MS, men det jobber et par glupinger der.

Får håpe grensesnittet har muligheter til alt fra helatuomatisk (hjemme hos mutter) til totalkontrol hos bruker.

 

Når det spenner over så mye forskjellig ser jeg desverre for meg et virvar av popup-meldinger om trusler i hytt og pine -> Ulv ulv!

Lenke til kommentar

Microsoft har gang på gang bevist at de ikke behersker sikkerhetsprogramvare, og i tillegg så lekker Windows sånn at den må ha ekstra programvare. Windows er ikke dyr nok fra før, nei Microsoft skal tjene mer penger på å gjøre den "sikker". Og siden Microsoft drøyer sånn med oppdatéringer, så virker ikke denne løsningen så sikker heller. "Don'tCare" bør heller ikke følge med Windows, men prisene er alt for høye. For eksempel mange skoler bruker hundretusenvis av kroner på programvare fra Microsoft allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt windows defender en stund nå og jeg må ærlig talt si at jeg syns den virker bra. Jeg merker at det er færre ting som dukker opp på maskinen. Men så har jeg også en lovlig versjon av XP, og det er det nok mange som "avskyr" MS som ikke har... -kjør Linux istedet for da vel....

Lenke til kommentar
Microsoft har gang på gang bevist at de ikke behersker sikkerhetsprogramvare

6201402[/snapback]

Sånn som eg har forstått det er dette i hovudsak program som Microsoft har kjøpt opp.

 

Og siden Microsoft drøyer sånn med oppdatéringer, så virker ikke denne løsningen så sikker heller.

Kor ofte kjem det oppdateringer til denne tenesta då? Windows Defender oppdateres i alle fall rett som det er.

 

"Don'tCare" bør heller ikke følge med Windows, men prisene er alt for høye. For eksempel mange skoler bruker hundretusenvis av kroner på programvare fra Microsoft allerede.

Meiner du at Windows er for dyrt, eller at dette produktet er for dyrt?

Lenke til kommentar

Jeg har lenge beundret Microsoft for at ikke integrerte det i Windows slik at de ødela all konkuranse. Men vis de nå finansierer programmet med overskudd fra Windows for å kunne opprettholde en så lav pris, slik det ser ut til i mine øyne syns jeg det er skammelig.

Det virker nesten som Microsoft gjør dette bare for å komme rundt utligere bøter fra EU.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Microsoft har gang på gang bevist at de ikke behersker sikkerhetsprogramvare

6201402[/snapback]

Sånn som eg har forstått det er dette i hovudsak program som Microsoft har kjøpt opp.

 

Og siden Microsoft drøyer sånn med oppdatéringer, så virker ikke denne løsningen så sikker heller.

Kor ofte kjem det oppdateringer til denne tenesta då? Windows Defender oppdateres i alle fall rett som det er.

 

"Don'tCare" bør heller ikke følge med Windows, men prisene er alt for høye. For eksempel mange skoler bruker hundretusenvis av kroner på programvare fra Microsoft allerede.

Meiner du at Windows er for dyrt, eller at dette produktet er for dyrt?

6201704[/snapback]

Ja denne pakken består hovedsaklig av programvare som Microsoft har kjøpt opp.

 

Vi får håpe at Microsoft vil lage patcher til denne raskere enn de gjør med sine andre produkter, og at de ikke vil vente til andre tirsdag hver måned?

 

Jeg mener at Windows + OneCare blir for dyrt. Og siden Windows er så usikkert som det er, så "må" nesten alle anskaffe sikkerhetspakken. Da synest jeg den bør være nesten gratis (men frivillig), eller at Windows er tilsvarende billigere. Selvsagt finnes det gratis alternativ, men de fleste vil nok velge produktet til Microsoft.

 

Ideellt sett burde Windows ikke hatt behov for noe serlig slikt. Men nå har dette skapt et marked for slik programvare. Det aller beste hadde dermed vært om Microsoft setter ned prisen på selve Windows, så det blir ivertfall litt konkurranse.

Lenke til kommentar
Vi får håpe at Microsoft vil lage patcher til denne raskere enn de gjør med sine andre produkter, og at de ikke vil vente til andre tirsdag hver måned?

Som eg sa, Windows Defender blir i alle fall oppdatert oftare enn dette. Derfor vil eg tru at resten av produkta og vil bli det.

 

Grunnen til at MS bare gir ut oppdateringer til Windows ein gong i månaden er visstnok fordi store kunder ønskjer dette.

 

Jeg mener at Windows + OneCare blir for dyrt.

Mange andre tilsvarande produkt er dyrare enn Windows+ [namn på produkt]. Derfor kan OneCare vere eit godt alternativ for mange.

 

Og siden Windows er så usikkert som det er, så "må" nesten alle anskaffe sikkerhetspakken. Da synest jeg den bør være nesten gratis (men frivillig), eller at Windows er tilsvarende billigere.

Om MS sitt produkt var "nesten gratis" vil mange reagert og anklage MS for å misbruke sin posisjon.

 

 

Ideellt sett burde Windows ikke hatt behov for noe serlig slikt. Men nå har dette skapt et marked for slik programvare. Det aller beste hadde dermed vært om Microsoft setter ned prisen på selve Windows, så det blir ivertfall litt konkurranse.

For det første ser eg ikkje heilt samanhengen med prisen på Windows og konkurransen på markedet for sikkerhetsprodukt (men det var kanskje ikkje dette du meinte). Og om Windows var billigare, kan jo dette føre til at enda færre vil gå for eit anna OS.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Har engelsk orginal windows og har derfor klart å teste dette i lengre tid. Det virker helt ok, ingenting spesiellt negativt å trekke fram enda. Det oppdateres omtrent hver dag. Bruker å stå at det blei nylig oppdatert. Windows defender og ms anti spyware blir endel av dette programmet nå. De kan nåes fra kontrollpanelet i programmet.

 

Backup funksjonen har jeg bare såvidt testa. Men såvidt jeg så var den kun tilgjengelig om man har eksterne disker. Kommer opp sånn status på pcen sin helse, der man får forskjellig farge etter hvor god form den er i. For å få alt på grønt må man ta backup, scanne pcen etc., alt i alt ganske greit. Men hvor sikkert og bra det er i forhold til konkurrentene gjenstår jo å se når noen uavhengige nettsteder etc foretar en test. De hadde en stund tilbud på 19.95 dollar for lisensen til oss som var betatestere. Men dette gikk KUN å få kjøpt om man bodde i USA, selv med visa.

Lenke til kommentar

Har brukt OneCare siden nyttår. Og må si jeg er veldig fornøyd. Virker som en veldig solid pakke. Kjører OneCare sammen med Widnows Defender. En god ting er den Tune-Up funksjonen i OneCare. Da den defragmenterer, scanner etter virus, spyware og sjekker nettet for windows oppdateringer.

 

@efikken: På hvilken måte blir Windows dyrere med en OneCare pakke? Skal du kjøpe tilsvarende så må du ut med masse mer. Eller gå for noe som er gratis da.

 

@Onanias: Windows Defender og MS AntiSpyware er det samme :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Microsoft har gang på gang bevist at de ikke behersker sikkerhetsprogramvare, og i tillegg så lekker Windows sånn at den må ha ekstra programvare. Windows er ikke dyr nok fra før, nei Microsoft skal tjene mer penger på å gjøre den "sikker". Og siden Microsoft drøyer sånn med oppdatéringer, så virker ikke denne løsningen så sikker heller. "Don'tCare" bør heller ikke følge med Windows, men prisene er alt for høye. For eksempel mange skoler bruker hundretusenvis av kroner på programvare fra Microsoft allerede.

6201402[/snapback]

En ting du burde vite effikan er at man holder kjeft om et produkt man knapt vet noe om og som man ikke har prøvd. For øyeblikket holder jeg med ttt. Microsoft har tatt et langt steg, og det meste av programvaren de leverer nå er meget bra.

 

Du er anti-Microsoft og Linux-fanboy, men trenger du virkelig å være så anti-microsoft at du kommer med påstander som ikke holder mål? Jeg er ikke anti-Microsoft, men jeg er heller ikke anti-Linux. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

 

Jeg har prøvd Windows OneCare, og det er utrolig bra, oppdateres så og si daglig. Og den holder PCen din ryddig, dette programmet skal nok inn på min PC. Nå fremmer jeg kun min mening, og jeg liker ikke denne anti-Microsoft "kampanjen" ledet av effikan. Akkurat nå bryr jeg meg lite om dine meninger, du klager og klager på Mircosoft, mener ditt og datt og alt mellom himmel og jord... På tide at du tar et tak i deg selv og prøver disse programmene. Selv om du mest sannsynlig ikke har Windows lengre.

 

For øyeblikket viser Microsoft hva de kan, de lager programvare som virkelig holder. WMP 11, Office 2007 og Vista er eksempler på dette. Det er OS og programvare som virkelig virker, designet er veldig bra osv.

 

Puh, da var den mening ute av sinnet mitt. Jaja, over til topic:

For øyeblikket viser Microsoft sitt potensiale og sin kraft. De lanserer gode (!) produkter på rekke og rad. Dette og diverse andre produkter skal garantert kjøpes og legges inn på min PC.

 

Microsoft og Bill Gates FTW! :w00t::love:

Lenke til kommentar
Microsoft har gang på gang bevist at de ikke behersker sikkerhetsprogramvare, og i tillegg så lekker Windows sånn at den må ha ekstra programvare. Windows er ikke dyr nok fra før, nei Microsoft skal tjene mer penger på å gjøre den "sikker". Og siden Microsoft drøyer sånn med oppdatéringer, så virker ikke denne løsningen så sikker heller. "Don'tCare" bør heller ikke følge med Windows, men prisene er alt for høye. For eksempel mange skoler bruker hundretusenvis av kroner på programvare fra Microsoft allerede.

6201402[/snapback]

En ting du burde vite effikan er at man holder kjeft om et produkt man knapt vet noe om og som man ikke har prøvd. For øyeblikket holder jeg med ttt. Microsoft har tatt et langt steg, og det meste av programvaren de leverer nå er meget bra.

 

Du er anti-Microsoft og Linux-fanboy, men trenger du virkelig å være så anti-microsoft at du kommer med påstander som ikke holder mål? Jeg er ikke anti-Microsoft, men jeg er heller ikke anti-Linux. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

 

Jeg har prøvd Windows OneCare, og det er utrolig bra, oppdateres så og si daglig. Og den holder PCen din ryddig, dette programmet skal nok inn på min PC. Nå fremmer jeg kun min mening, og jeg liker ikke denne anti-Microsoft "kampanjen" ledet av effikan. Akkurat nå bryr jeg meg lite om dine meninger, du klager og klager på Mircosoft, mener ditt og datt og alt mellom himmel og jord... På tide at du tar et tak i deg selv og prøver disse programmene. Selv om du mest sannsynlig ikke har Windows lengre.

 

For øyeblikket viser Microsoft hva de kan, de lager programvare som virkelig holder. WMP 11, Office 2007 og Vista er eksempler på dette. Det er OS og programvare som virkelig virker, designet er veldig bra osv.

 

Puh, da var den mening ute av sinnet mitt. Jaja, over til topic:

For øyeblikket viser Microsoft sitt potensiale og sin kraft. De lanserer gode (!) produkter på rekke og rad. Dette og diverse andre produkter skal garantert kjøpes og legges inn på min PC.

 

Microsoft og Bill Gates FTW! :w00t::love:

6210123[/snapback]

Du vet at i mine øyne fortjener du å DØ får å si noe sånt, og jeg kjenner deg irl og du er MS fanboy 4 ever.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...