Gå til innhold

Egen IE-versjon for Windows Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å teste I.E.7+ nå. Synes de har gjort et godt forsøk på å hente inn forspranget til Opera og Firefox. Men jeg kommer nok til å foretrekke FireFox fremover likevel på grunn av en del plugins jeg savner, lettvintheten med bytting av søkemotor, raske sikkerhetsfikser og noen andre detaljer.

Lenke til kommentar

Oh, MS kommer med en uttalelse.. De kommer med en "ny" nettleser den funker dårlig og de ønsker å fikse den (men gidder ikke fikse den gamle) ? Humm.. Jeg lurer på hvorfor eneste gangen jeg bruker Iexplorer er når jeg skal oppdatere windows og når jeg skal online for å hente ned firefox rett etter at jeg har formatert...

 

Jaja, blir vel bare til noen saksøker MS fordi de kan bli hacket pga en dårlig iexplorer som har sikkerhetshull som MS ikke har orket å fikse.. Kjiper'n da..

Lenke til kommentar
Nettleseren Internet Explorer 7 som lages spesielt for Windows Vista skal få et eget navn, nemlig IE7+

 

Les mer

6193711[/snapback]

Hallo???

 

Hvor får dere fra at Microsoft ikke har tenkt til å rette bugs i IE 7? Klarer dere ikke å lese enelsk eller?

 

Fra Microsoft sin blog:

There are no feature differences between IE7 and IE7+ beta 2 other than the ones I mentioned above; we have, however, fixed a bunch of bugs between the two releases. As always, I’d love to hear your feedback on this naming as well as the product. We’ll have more information on how to sign up for Windows Vista beta 2 with IE7+ shortly, but for now, you can download the IE7 beta here.

IE7BETA2 ble vel lansert i april en gang?

 

IE7+ for Vista bil bygd fra den felles IE7 koden nå. Det er jo ganske logisk at Microsoft har gjort noen endringer siden april?

 

Neste versjon av IE7 for Windows XP vil sikkert også ta med disse bugfixene, og sikkert også flere!

 

Til forfatteren av denne artiklen: Les kildene dine sikkelig!

 

Her er det Microsoft skriver om IE7 og IE7+

While all versions of IE7 are built from the same code base, there are some important differences in IE7+, most significantly the addition of Windows Vista-only features like Protected Mode, Parental Controls, and improved Network Diagnostics. These features take advantage of big changes in Windows Vista and weren’t practical to bring downlevel.

Atså, fra samme kode-base, men enkelte funksjoner (som er en del av Vista) kommer ikke i XP-versjonen.

Lenke til kommentar
Nettleseren Internet Explorer 7 som lages spesielt for Windows Vista skal få et eget navn, nemlig IE7+

 

Les mer

6193711[/snapback]

 

 

Det er bare kult å kritisere Microsoft for tiden! :cool:

 

Jeg har brukt IE7 en god stund nå og jeg er svært fornøyd med funksjonene i den nye nettleseren. Jeg brukte Firefox og kompanjongen Thunderbird i over ett år før jeg gikk lei tegnsettproblemer og maset etter plugins som var eller ikke var. Overgangen til IE7 fra Firefox (og IE6 layouten) gikk også mye lettere enn jeg hadde fryktet og jeg ser virkelig fram til å prøve den endelige versjonen når den er klar. IE funker. Basta! Både IE6 og IE7 er helt trygge å bruke så lenge en passer på å legge inn oppdateringene ettesom de slippes på Windows update, noe som er en kurant og smertefri jobb ettersom alt er automatisert. Men selvfølgelig, det er alltid rom for forbedringer og derfor er det svært gledelig at utviklingen fortsetter med IE7+.

Jeg ser virkelig fram til å prøve Vista når den slippes. Jeg har allerede prøvd Word 2007. Forandringene er store, men det ser svært bra ut. Dersom Vista med IE7+ fortsetter i samme sporet tegner det kommende året til å bli et spennende data-år.

Endret av krible
Lenke til kommentar
Nettleseren Internet Explorer 7 som lages spesielt for Windows Vista skal få et eget navn, nemlig IE7+

 

Les mer

6193711[/snapback]

 

 

Det er bare kult å kritisere Microsoft for tiden! :cool:

 

Uansett om det er 'kult' eller ikke er det meste her berettiget kritikk så vidt jeg kan se...

Lenke til kommentar
Uansett om det er 'kult' eller ikke er det meste her berettiget kritikk så vidt jeg kan se...

6195069[/snapback]

 

Eh... Javel? Det er tydelig at de fleste som er anti-IE i denne tråden lider av en del lesevansker. Hva med å forholde seg til det som blir skrevet og ikke det noen tror at noen har skrevet? Hva med å vente med å kritisere sikkerheten til programmet faktisk blir lansert?

Lenke til kommentar
Dette gjør Microsoft bare for å få folk til å bytte til Vista. Men for min del er IE for dårlig og usikkert så jeg bruker Firefox inntil noen lager noe bedre.

6194958[/snapback]

AKkurat det er ikke jeg overbevist om, dvs at Firefox(og forsåvidt Opera) nødvendigvis er mer sikkert enn IE. Poenget mitt er at ettersom IE er såpass utbredt vil feilene i mye større grad komme for dage, hvem kan med sikkerhet si at det ikke er flere alvorlige sikkerhetshull i både Opera og Firefox som er mer alvorlige enn de som finnes i IE. Det er jo ikke som om man kjenner til sikkerhetshullene før noen faktisk går ut og sier i fra at de har funnet dem... Jeg sier ikke at IE nødvendigvis er beste alternativ, men at antagelsen om at Firefox og Opera er sikrere ikke nødvendivis er riktig.

 

Mht IE7 og IE7+, så er det sikker samme kjernen, dvs at alle oppdateringer(foruten dem for + funksjonene) mest sannsynligvis blir tilgjengelig for XP og Vista samtidig.

 

Noe annet som irriterer meg mer enn disse tingene nå for tiden er at hver eneste gang jeg kjører Windows Update, så har MS oppdatert Windows Update, så de første minuttene går med til å oppdatere programmet som skal oppdatere OSet. Virker som om de bruker mye tid på "genuine windows" saken, Ubuntu frister mer og mer, MS rammer folk med lisenser mer enn folk uten lisenser er min magefølelse her.

Lenke til kommentar
Hahaha, først en innrømmelse av at IE 7 har en del feil og så en innrømmelse av at de ikke blir rettet.

 

For alle IE brukere anbefaler jeg en tur innom en av disse sidene:

 

http://www.mozilla.com/firefox/

 

http://opera.com

6193797[/snapback]

Det kunne nesten ikke bli sagt bedre. :!:

6194294[/snapback]

 

Er dette berettiget kritikk? Nå har det seg jo slik at det ikke står at IE 7 har noen feil i bloggen som forfatteren av artikkelen har skrevet. Selv om jeg ser på artikkelforfatterene på hardware.no som generelt flinke til å skrive det som er "riktig", er det alltid greit å lese kilden før man uttaler seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...